Nyt olis vinkit tarpeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lasten hakeminen päiväkodista on muodostunut ongelmaksi. 2-v uhmis riehuu ja kiljuu ja rimpuilee sylissä, eikä halua lähteä kotiin. Tässä kohtaa 3-v esikoinen käyttää tilaisuutta hyväksi ja säntäilee sinne tänne kikattaen karkuun. Lopputulos on se, että kannan väkisin sylissäni kiukkuista 2-vuotiasta, joka rimpuilee täysillä. Toisella kädellä yritän taluttaa isompaa eteiseen. Jos isompi ei pääse karkuun, hän vähintään roikkuuu mun kädessä ja heittäytyy ihan veteläksi. Komennot ja uhkaukset kaikuvat tässä kohtaa kuin kuuroille korville, vaikka normaalisti lapset tottelee (ainakin joskus :D ). Olen selittänyt lapsille, että niin ei voi käyttäytyä ja että äidillä on ollut ikävä koko päivän ja tulee paha mieli riehumisesta jne jne. Tänään viimeksi puhuttiin asiasta kotimatkalla. Ja huomenna sama meno taas jatkuu. Mitä ihmettä mä tekisin? Välillä on rankan työpäivän jälkeen hermot niin kireellä, et tekis mieli karjaista lapsille oikeen kunnolla, mut eihän niin voi tehdä, ei ainakaan hoitajien nähden.

Tunnen olevani ihan epäonnistunut äiti, kun lapset ei halua lähteä kanssani kotiin :ashamed:

minulla 1v ja kohta 4v ja he on kotona mutta kerho kauppa neuvola menee noin .yritän pukeen 1 ja nappaan sit toisen, ulos toinen kärryihin ja toinen laudalle,meillä alkaa esikon kanssa tarkemmat tutkimukset kun keskittyminen todella hakusessa

Alkuperäinen kirjoittaja v:
minulla 1v ja kohta 4v ja he on kotona mutta kerho kauppa neuvola menee noin .yritän pukeen 1 ja nappaan sit toisen, ulos toinen kärryihin ja toinen laudalle,meillä alkaa esikon kanssa tarkemmat tutkimukset kun keskittyminen todella hakusessa

no ei meidän lapsilla ole kummallakaan mitään vikaa keskittymisessä tai muussa. Kyllä he osaavat halutessaan käyttäytyä nätisti. Tämä päiväkodista hakeminen vaan on muodostunut jo suorastaan ongelmaksi, johon kaipaisin hyviä vinkkejä.

Millä haet heitä, autolla, kävellen?

Jos haet autolla ja päiväkodin portin eteen on mahdollista pysäköidä auto niin tekisin siten että menisin tarhaan, halaisin pienempää. Sitten nappaisin isomman kiinni, halaisin ja pukisin.
Sen jälkeen pienemmälle vaatteet päälle, isompi saa sen ajan juosta ulkovaatteissaan miten jaksaa.

Sitten pyytäisin hoitajaa odottamaan pienemmän kanssa päiväkodin ulkoeteisessä ja veisin isomman autoon. Kun hänet laitettu istuimeen kiinni hakisin pienemmän siitä portailta, niin, että isompi olisi aina katseen alla autossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mietin:
Millä haet heitä, autolla, kävellen?

Jos haet autolla ja päiväkodin portin eteen on mahdollista pysäköidä auto niin tekisin siten että menisin tarhaan, halaisin pienempää. Sitten nappaisin isomman kiinni, halaisin ja pukisin.
Sen jälkeen pienemmälle vaatteet päälle, isompi saa sen ajan juosta ulkovaatteissaan miten jaksaa.

Sitten pyytäisin hoitajaa odottamaan pienemmän kanssa päiväkodin ulkoeteisessä ja veisin isomman autoon. Kun hänet laitettu istuimeen kiinni hakisin pienemmän siitä portailta, niin, että isompi olisi aina katseen alla autossa.

Kävellen haen eli ei onnistu tuo. Aina ensin halaan ja juttelen jotain, mut nykyään se huuto alkaa heti. Ihan sama mitä teen. Kotiin eivät ole lähdössä ja aina on joku leikki kesken. Sit kun päästään sieltä pihalle, niin tilanne on ohi ja ihan nätisi kävellään (käsi kädessä) kotiin. En lähde kotiin -huudot loppuu siis kun vaatteet on päällä ja muksut pihalla. Mulla on siinä vaiheessa vaan yleensä jo tuskanhiki, kun olen pyydystänyt temppuilevia lapsia ja väkisin pukenut rimpuilevaa uhmista. Isompi sentään pukee itse kunhan hänet ensin saa sinne eteiseen.

Yhteistyössä