Nyt olis sit kaikki viisurit poistettu...Kauankos on...

karvatonkoira

Aktiivinen jäsen
15.06.2005
1 229
0
36
menny kivun kans? Vaiko onko sattunu ollenkaan?
Tänään viimenen leikattiin pois ja piti porata ihan pieniks palasiks ei muuten irronnu! Ei juurikaan sattunu, mutta se ujeltava poran ääni kuuluu vieläkin päässä, ihan ku sirkkelillä olis pään sisällä sahattu!
Onneks se on nyt ohi! =)

Apuva... :/ Mulla ois ens kuussa edessä alavisurin leikkaus ja kammottaa koko ajatus moisesta! Ehkäpä se kuulostaa karmeemmalta kun oikeesti onkaan, mutta kuitenkin... Hirmunen hammaslääkärikammo kun on.
Millain toimenpide se oikeen on? Meneekö kauan? Sanoitkin jo että ei juurikaan sattunu, mikä erittäin positiivista! :D
Ylävisuri poistettiin pari kk sitten ja se nyt oli iha parin sekunnin juttu. Kiinni ja naps! Mutta tuo leikkaus... aaghh... :o

kääk.kokemusta löytyy neljän viisurin voimin. yksi hyvä keino on ottaa pari buranaa jo ennen toimenpidettä. vaikuttavat sitten jo valmiiksi ennen kuin puudute loppuu. kipeällä suulla voi olla sitten vaikea ottaa mitään.
itselläni kipu äityi tosi kovaksi yhden hampin jälkeen. pari päivää tuskaista kärvistelyä, sitten päivystyksestä sellaiset tropit etten kehdannut ihmisten ilmoillekaan, ja ma- aamuna hammaslääkäriin. oli se kuoppa jotenkin äitynyt ja sinne laitettiin suoraan joku "tamppooni" mikä sitten auttoi ja vei kivun.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2006 klo 16:43 SaraEmilia kirjoitti:
Apuva... :/ Mulla ois ens kuussa edessä alavisurin leikkaus ja kammottaa koko ajatus moisesta! Ehkäpä se kuulostaa karmeemmalta kun oikeesti onkaan, mutta kuitenkin... Hirmunen hammaslääkärikammo kun on.
Millain toimenpide se oikeen on? Meneekö kauan? Sanoitkin jo että ei juurikaan sattunu, mikä erittäin positiivista! :D
Ylävisuri poistettiin pari kk sitten ja se nyt oli iha parin sekunnin juttu. Kiinni ja naps! Mutta tuo leikkaus... aaghh... :o
Leikkaus sanana jo kuulostaa kammottavalta, mutta älähän pelkää. Poistavat leikkauksella sen takia, että on osittain puhjennu tai limakalvon alla. Leikkauksellinen poisto tarkoittaa sitä, että on avattava limakalvoa, jotta hampaaseen pääsee käsiksi. Hampaan päällä saattaa olla myös luuta, jonka sitten tietenkin poraavat pois. Joskus tämä riittää ja hammas lähtee helposti, joskus taas hammas joudutaan poraamaan paloiksi ja se poistetaan pala kerrallaan. Mennessäsi viisaudenhampaan poistoon, älä pelästy niitä kaikkia vihreitä liinoja joita sun päälle laitetaan, koska jos tehdään leikkauksellinen poisto, täytyy huolehtia puhtaudesta ja tehdä kaikki steriilisti, koska mennään sinne limakalvon alle. Ja ääniä kuuluu porista. Tsemppiä sulle ja toivottavasti hammas lähtee nätisti. :D

Mulla leikattiin tää hammas keskiviikkona ja vielä ei ole kipua tuntunut! Mulla on viikon antibioottikuuri ja särkylääkettä. Ihan normaalisti pystyy puhumaan ja syömäänkin kun muistaa syödä suun toisella puolen!
Oikeesti olen ihan iloissani kun tämä ei ole yhtään kipeä ihan niinku ei olis edes leikattu! =) Jopa kipeempi oli kun yläpuolelta otettiin hammas vetämällä pois!
Ei sitä leikkausta kannata pelätä, ei siis satu! Eikä näin jälkeenpäinkään! =)

Yhteistyössä