Nyt olis satamiljoonaa kysymystä päivähoidosta... Tai kaikesta siihen liittyvästä. Jelppikää...

Nonih. Meidän pienet menee tiistaina tutustumaan päiväkotiin ja keskiviikkona se virallisesti alkaa.
Mulla on ihan mieletön stressi, huono äiti-, lastenhylkääjä -olo, enkä mä varmaan kykene edes saamaan noita sinne asti niin että niillä on kaikki tarpeellinen mukana, ellei joku nyt pikaisesti neuvo mua...

Eli, sisätossut ja reput meidän pitää vielä ostaa, mutta oisko jotain muuta välttämätöntä mitä en keksi?

Jääkö sinne päiväkotiin lapsille jotkut varavaatteet? Vai pitääkö joka aamu pakata varavaatteet reppuun? Mitä siellä repussa kuljetetaan jos vaatteet jääkin tarhaan?
Vaipat piti olla teippimallia, eikö?
Jätetäänkö kuravaatteet & saappaat sinne myös?

Kaikki pitää toki nimikoida... Ei kai sukkia sentään?

Entäs hakemiset ja viemiset, riittääkö se tulevaisuudessa jos vien sinne oman lukujärjestykseni (menen siis koulunpenkille), ja näkevät siitä että koska haen lapset? Vai miten ja koska noista sovitaan...?

Kertokaa vaan kaikkea muutakin. Mua stressaa ihan mielettömästi. Enkä mä oikein vieläkään edes tajua sitä että nyt nuo pienet lähtee päiväkotitielle... :'(

Tuosta aikataulusta....
Meilläkin on aina ollut epäsäännölliset hoitoajat, vaihtelevat siis melkein päivittäin. Olenkin tehnyt hoitoon aina listan (n. kk kerrallaan tai jotain) jossa on selkeesti esim:
Ma 1.7. 8.45 - 15.30
Ti 2.7. 9 - 16.16
jne.
Siinä siis huomioitu matka-ajat myös. Ei tarvii niitten sitten arvailla sun lukkarin perusteella, että mihin aikaan tulet.

Mutta kyselet siis kaikkee mahdollista kun käytte siellä.
Ja syyllisyys nurkkaan! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Tuosta aikataulusta....
Meilläkin on aina ollut epäsäännölliset hoitoajat, vaihtelevat siis melkein päivittäin. Olenkin tehnyt hoitoon aina listan (n. kk kerrallaan tai jotain) jossa on selkeesti esim:
Ma 1.7. 8.45 - 15.30
Ti 2.7. 9 - 16.16
jne.
Siinä siis huomioitu matka-ajat myös. Ei tarvii niitten sitten arvailla sun lukkarin perusteella, että mihin aikaan tulet.

Mutta kyselet siis kaikkee mahdollista kun käytte siellä.
Ja syyllisyys nurkkaan! :hug:
Ok, toi olikin hyvä idea.

Mun pitää kirjottaa paperille nämä kaikki sitten. En mä muuten muista kun hirvittää koko homma niin paljon.

Ottaa vähän turhankin koville. Tätä se sitten teettää kun on pienten kanssa 24/7 eikä käy koskaan missään :xmas:

mimmi
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Nonih. Meidän pienet menee tiistaina tutustumaan päiväkotiin ja keskiviikkona se virallisesti alkaa.
Mulla on ihan mieletön stressi, huono äiti-, lastenhylkääjä -olo, enkä mä varmaan kykene edes saamaan noita sinne asti niin että niillä on kaikki tarpeellinen mukana, ellei joku nyt pikaisesti neuvo mua...

Eli, sisätossut ja reput meidän pitää vielä ostaa, mutta oisko jotain muuta välttämätöntä mitä en keksi?

Jääkö sinne päiväkotiin lapsille jotkut varavaatteet? Vai pitääkö joka aamu pakata varavaatteet reppuun? Mitä siellä repussa kuljetetaan jos vaatteet jääkin tarhaan?

Entäs hakemiset ja viemiset, riittääkö se tulevaisuudessa jos vien sinne oman lukujärjestykseni (menen siis koulunpenkille), ja näkevät siitä että koska haen lapset? Vai miten ja koska noista sovitaan...?

Kertokaa vaan kaikkea muutakin. Mua stressaa ihan mielettömästi. Enkä mä oikein vieläkään edes tajua sitä että nyt nuo pienet lähtee päiväkotitielle... :'(
Kyselet vaan kauheesti sillon tiistaina, sita varten sa sinne menet! Sukat pitaa myos nimikoida jos haluat ettei ne joudu hukkaan.... Kuravaatteet ja saappaat voit jattaa sinne jos et tarvitse niita kotona, tai sit ostat kotiin toiset. MItas viela.. Housumallisista vaipoista ei tykata kun niita varten pitaa riisua koko lapsi. Reppua ei valttamatta tarvitse tai sen voi jattaa sinne paivakotiin jos siella pitaa niita varavaatteita.
Lukujarjestyksen voit jattaa henkilokunnalle tai sit sanot aina edellisena paivana etta monelta tulet huomenna hakemaan. Tsemppia! : )

XXS
Meille annettiin tutustumispäivänä Tervetuloa päiväkotiin -moniste, jossa oli kerrottu kaikki mahdollinen, kuten päivärytmi, tarvittavat varusteet, mahdollisiin tapaturmiin ja sairastumisiin liittyvät käytännöt + paljon muuta. ja kysymällä selviää kaikken parhaiten kaikki mieltä askarruttavat asiat.

kysele tiistaina mut ihan tavikset sisätossut on ok.
nii siis sä voit jättää ses repun sinne turha sitä joka päivä kuskata edes takas hoidon ja kodin väliä ja jos sielä tulee likapyykkiä nii ne laittaa ne pussiin ja mainitsee asiasta kun hat lapsen hoidosta. ja vaipat ehdottomasti teippivaippa mallia :D ja kuravaatteet saa myös jäädä sinne. mulla ainaski riitti sillo et kirjotin erilliselle lapulle koska tuun hakeen ja vien sinne mut sitte ne vaan sano et ei tartte ollenkaa tuua niitä lappuja jos hoito aika pysyy 8-4 välisen ajan ja jos on jotain erikoista nii siitä ilmottaa... muista lasille ottaa unilelut mukaan millä on tottunu nukkuun ....ei saa olla kovia leluja :D

Kiitos teille :flower: Toivottavasti tuoltakin saisi ihan kirjalliset päiväkotiohjeet mukaan. Meinaan sitten kun mua joku stressaa niin mun päässä ei pysy yksinkertaisesti mikään. Harvoin tulee näitä tilanteita, mutta tää päiväkotijuttu stressaa tosi kovasti...

Pitänee sitten ostaa toiset kurakamppeet, ettei joudu kotona sitten kökkimään pelkästään sisällä jos sataa ja kurakamppeet onkin päiväkodissa.

Kukahan noi vaatteet nimikois... KÄÄK :eek: Pieni homma |O

vieras
Meillä ainakin kun lapset ovat vanhempien kans käyny tutustumassa niin lapset on saanu tutustua ryhmään ja muihin lapsiin ja tietenkin näytetty paikat ja kerottu kaikki oleellinen ja tietenkin saa kysyä mikä jää askaruttamaan mieltä.

Varavaatteet ja kumpparit ja sadevaatteet voi hyvin jättää päiväkotiin jos haluaa.

Yleensä päiväkodeissa suositaan nuita teippivaippoja koska silloin ei tarvi aina kaikki vaatteita riisua.

Ihan perus tossut on hyvät.

Varavaatteita voit kuljettaa repussa mukana ja voihan sen repun jättää sinne, niin ei tarvi joka päivä raahata. Kuravaatteet myös. Semmoiset perinteiset (rumat minun mielestä) piirakan näköiset tossut on ihan käytännölliset. Jotkut lapset pitävät sandaaleita. Meidän päiväkodissa saa kyllä käyttää niitä vaippoja, jotka parhaiten passaavat lapselle.

En muista minkä ikäiset lapset sulla on. Purukumia, mitä saa jauhaa ruuan jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Sisatossuista: Sellaset on hyvat jotka on mukavat jalassa, ei hiosta ja pohja on pitava. NIin ja jotka lapsi saa itse helposti jalkaan ja pois
Niitähän on semmosia missä on varsi, siis semmonen trikoovarsi, ja sit varrettomia? Kumpi parempi? Varrettomat on toki helppo pukea... Mutta onko niitä pienimpiinkin jalkoihin?
Pitänee lähteä tänään ostoksille... Voi hurja. Kohta ne oikeesti menee päiväkotiin :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja tolnaato:
voi viedä :eek: Joku sano, et pitää riisua koko lapsi, sen takia niistä ei pidetä. No en tiedä niiden tyyliä vaihtaa vaippaa, mut kyllä meillä ainakin riittää että otetaan housut pois.
teippivaipas saa laitettu housut nilkkoihin :D housuvaipas pitää ottaa kokonaan pois ja talvella sitte ku on sukkikset/kalsarit +sisähousut...

voi viedä :eek: Joku sano, et pitää riisua koko lapsi, sen takia niistä ei pidetä. No en tiedä niiden tyyliä vaihtaa vaippaa, mut kyllä meillä ainakin riittää että otetaan housut pois.
No pointti onkin siinä et jos siellä on vaikka 5 vaippaikästä, niin kaikilta pitäis sit repii housut, sukkahousut ja sukat pois ja pukea taas uudelleen. Teippareissa ei tartte kun laskee housuja hiukan ja nostaa taas ylös. ei tartte ottaa kokonaan pois.
=)

vieras
No jos ryhmässä on esim. 15 lasta ja jokaisen housut riisut ja laitat takaisin ulos mentäessä ja tultaessa, päiväunien ennen ja jälkeen + muut vaihdot päivän aikana, ni kyllähän se aikamoista turhaa työtä teettää. Teippi vaippojen kanssa voi housut vain laskea käydä potalla ja laittaa vaipan takaisin. ja nostaa housut takaisin ylös!

moi
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:

stressiä täälläkin
hoitoon vienti ajankohtainen vasta puolen vuoden päästä, mutta ressiä pukkaa jo nyt noista aloittajan kysymistä asioista mm.

Tsemppiä sulle, kyllä ne lapset pärjää hyvin (näinhän meidän "lapsenhylkääjien" vaan on pakko aatella;)) no, on se varmaan ihan oikeestikin totta !

Alkuperäinen kirjoittaja stressiä täälläkin:
hoitoon vienti ajankohtainen vasta puolen vuoden päästä, mutta ressiä pukkaa jo nyt noista aloittajan kysymistä asioista mm.

Tsemppiä sulle, kyllä ne lapset pärjää hyvin (näinhän meidän "lapsenhylkääjien" vaan on pakko aatella;)) no, on se varmaan ihan oikeestikin totta !
Kiitos. Mä ajattelen vaan että on sinne muutkin lapset sopeutuneet... Mutta meidänpä onkin tavallista huonompia jäämään yhtään mihinkään ilman äitiä. Onneksi tuo päiväkoti alkaa hyvissä ajoin ennen mun kouluni alkamista (mulla alkaa 14.8.), niin voidaan aloittaa ihan parin tunnin pätkissä vaikka. Ja jos yötkin menee cembaloiksi niin ehkä se on jo vähän edes helpannut ennen koulun alkamista... Ehkä...

Yhteistyössä