Nyt olis hyvät neuvot todella tarpeen..

Mulla alkaa voimat loppua..Tyttö on nyt 2kuukautta vanha ja nukkumaanmeno on melko perseestä.
Eilen tyttö alko kitistä väsymystä kympin aikaan.Siispä mentiin sänkyyn unitissille.Tyttö nukahti aika pian..Istahdan iltapalan kanssa koneen äärelle,kun alkaa makkarista huuto kuulua.Menen antamaan tissiä,tyttö nukahtaa.Pääsen koneelle ja itku alkaa.Tätä rumbaa jatku kello kahteen asti yöllä.Eli kun olen tytön opettanut nukahtamaan tissille,niin tämäkö on nyt siitä seuraus? :ashamed:
Välillä röyhtäytin,kun ajattelin ettei masu tulis kipeeks.Ja tyttö oli selvästi väsyny..Silmät lupsi koko ajan ja oli ihan punaset.Miksi se taistelee niin kovasti unta vastaan?? :headwall:
Eli mitä ihmettä mä voin tehdä?Tuttia EI syö!
Auttakaa nyt.. :ashamed:
 
Ei varmaan paljon lohduta, jos sanon että se kuuluu ikään ja menee kyllä ohi?
(meillä ainakin meni, onneksi)
:hug:
Oletko kokeillut laittaa vauvaa nukkumaan ennen kun hän alkaa kitistä väsymystä? Jos on liika väsy, voi nukahtaminen olla vaikeaa ja uni katkonaista.
 
sanna
no jokainenhan tekee niinku haluaa ja tyylillään,mutta minä tuossa vaiheessa antasin pullosta sillon 10 aikaan ja kattosin kauanko nukkuu kun saa pullosta.näkisit itsekkin paljonko juo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Ei varmaan paljon lohduta, jos sanon että se kuuluu ikään ja menee kyllä ohi?
(meillä ainakin meni, onneksi)
:hug:
Oletko kokeillut laittaa vauvaa nukkumaan ennen kun hän alkaa kitistä väsymystä? Jos on liika väsy, voi nukahtaminen olla vaikeaa ja uni katkonaista.
Juu olen.Mutta tyttö on ensin pirteä kuin peipponen ja sit seuraavana hetkenä on jo ihan väsy.. :| Kyllähän se vähän lohduttaa,kun miettii että tuskin tämä ikuisesti jatkuu.
 
vieras
Voisko kokeilla nukuttamista muulla keinolla kuin tissillä? Tutilla, silittelyllä, sylittelyllä tms? Aika menee niin äkkiä, ettei itse enää muista miten meidän poika noin pienenä nukkui.
 
Meillä nuorin neiti oli samanlainen. Neiti ei saannut tarpeeksi maitoa vaikka maitoa tuli ja paljon. Seurasin välillä maitokorvekkeella miten paljon neiti syö ja rinnan jälkeen annoin maitokorvikkeetakin.
3-4 kk ikäisenä rytmi tasaantui.
 
vieras
jos et muuta keksi, niin laita vauva vaunuihin ja vaunut sinne missä itkin oot, ja siinä sitten heiluttelet kun kitisee. tuskin nälkää itkee, voi olla masuvaivoja.. jokatapauksessa normaalia ton ikäseltä
 
maikki
Meidän vauvalla oli iltakitinät aina silloin, jos ei ollut nukkunut tarpeeksi päikkäreitä. Ja se, että nukkui kuuden jälkeen pienet vielä oli se ratkaiseva tekijä. Näin meillä siis.

Tsemppiä!
 
Meillä samanlaista taistelua iltaisin. Samanikäinen vauva kun sullakin VilliVadelma eli 2 kk (pian 3) Eilen illalla taisteltiin puol2 asti yöllä, sitten lopulta uni tuli. En itekkään tiedä mikä avuksi.

En usko, että kyse on mistään vakavasta. Se taitaa vaan kuulua tähän ikään. Ikäväähän se on, mutta ei auta kun kestää.
 
sanna
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
no jokainenhan tekee niinku haluaa ja tyylillään,mutta minä tuossa vaiheessa antasin pullosta sillon 10 aikaan ja kattosin kauanko nukkuu kun saa pullosta.näkisit itsekkin paljonko juo.
Ei suostu juomaan pullosta.
minä opettasin pullolle.mutta varmaan ajan kanssa opit mitä se lapsi on vailla,vai onko mitään,jos se on tuota ikää,tai tosiaan kipeeksi tulossa ym :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
no jokainenhan tekee niinku haluaa ja tyylillään,mutta minä tuossa vaiheessa antasin pullosta sillon 10 aikaan ja kattosin kauanko nukkuu kun saa pullosta.näkisit itsekkin paljonko juo.
Ei suostu juomaan pullosta.
minä opettasin pullolle.mutta varmaan ajan kanssa opit mitä se lapsi on vailla,vai onko mitään,jos se on tuota ikää,tai tosiaan kipeeksi tulossa ym :)
Lapsi on vailla tissiä.Imuntarve on niin pirun kova.
 
sanna
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
no jokainenhan tekee niinku haluaa ja tyylillään,mutta minä tuossa vaiheessa antasin pullosta sillon 10 aikaan ja kattosin kauanko nukkuu kun saa pullosta.näkisit itsekkin paljonko juo.
Ei suostu juomaan pullosta.
minä opettasin pullolle.mutta varmaan ajan kanssa opit mitä se lapsi on vailla,vai onko mitään,jos se on tuota ikää,tai tosiaan kipeeksi tulossa ym :)
Lapsi on vailla tissiä.Imuntarve on niin pirun kova.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Ei varmaan paljon lohduta, jos sanon että se kuuluu ikään ja menee kyllä ohi?
(meillä ainakin meni, onneksi)
:hug:
Peesaan =) Ja tuon ikäinen voi tankkailla tissiä illasta moneen otteeseen yötä varten.
Tyttö syökin tissiä koko illan..Siis sanotaanko kuudesta eteenpäin siihen asti kunnes nukahtaa.Oon vaan niin väsynyt tähän.. :ashamed:
 
maikki
Tutista vielä. Meidän vauvalle piti tutti opettaa. Pieni NUK luonnonkuminen tutti ainoa mihin oppi. Pehmeästi suuhun ja kevysti pidettiin niin monesti kunnes tajusi jujun. Varmaan noin 5-6kertaa piti kokeilla. Ja tärkeä pointti meillä oli se että piti itse olla rauhallinen jotta harjoittelu onnistui.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
no jokainenhan tekee niinku haluaa ja tyylillään,mutta minä tuossa vaiheessa antasin pullosta sillon 10 aikaan ja kattosin kauanko nukkuu kun saa pullosta.näkisit itsekkin paljonko juo.
Ei suostu juomaan pullosta.
minä opettasin pullolle.mutta varmaan ajan kanssa opit mitä se lapsi on vailla,vai onko mitään,jos se on tuota ikää,tai tosiaan kipeeksi tulossa ym :)
Lapsi on vailla tissiä.Imuntarve on niin pirun kova.
Niin, tuon ikäisellä on vielä kova imemisen tarve.
Mahtaisikohan oppia syömään tuttia, jos oikein kovasti treenaisitte, eri mallisilla tuteilla?
Pullolle en opettaisi, ei ole mitään järkeä opettaa lasta pullolle jos imetys sujuu hyvin. Mun esikoinen sai pulloa, kuopus rintaa, samaan tapaan ne molemmat kitisi ja molemmilla se meni myös ohi.
 
sanna
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
no jokainenhan tekee niinku haluaa ja tyylillään,mutta minä tuossa vaiheessa antasin pullosta sillon 10 aikaan ja kattosin kauanko nukkuu kun saa pullosta.näkisit itsekkin paljonko juo.
Ei suostu juomaan pullosta.
minä opettasin pullolle.mutta varmaan ajan kanssa opit mitä se lapsi on vailla,vai onko mitään,jos se on tuota ikää,tai tosiaan kipeeksi tulossa ym :)
Lapsi on vailla tissiä.Imuntarve on niin pirun kova.
no sitten koita saada se lapsi syömään tuttia,helpottaa varmasti jos on pelkkää imun tarvetta.jos hän tottuu tissiin että aina saa sen suuhun kun vingahtaa,niin tulevaisuudessa olet pulassa sen vierotuksen kanssa.tutisat helpompi vierottaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja maikki:
Tutista vielä. Meidän vauvalle piti tutti opettaa. Pieni NUK luonnonkuminen tutti ainoa mihin oppi. Pehmeästi suuhun ja kevysti pidettiin niin monesti kunnes tajusi jujun. Varmaan noin 5-6kertaa piti kokeilla. Ja tärkeä pointti meillä oli se että piti itse olla rauhallinen jotta harjoittelu onnistui.
Meillä on jos jonkinmoista tuttia.Mikään ei kelpaa.Ollaan harjoteltu syntymästä saakka tyyliin joka ilta.. :/
 
rv38
Tuon takia just pitäis vauva opettaa nukkumaan niin, että jos havahtuu hereille niin tilanne ois sama mihin on nukahtanutkin.

Eli anna sitä tissiä vaikka olohuoneessa ja kanna siitä sitten omaan sänkyynsä unille. Eli jos herää niin tilanne on sama "olen edelleen tässä sängyssäni" ja nukahtaa uudelleen. Mutta tilanne onkin eri, kun vauva nukahti tissi suussa ja äiti kyljessä ja onkin nyt yksin.
 

Yhteistyössä