Nyt olis apu tarpeen!!! Luottotiedoton kotiäiti eroaa.

Mitä jumaliste mä nyt teen??? Tätä nykystä edellinen ex joi mun luottotiedot kurkusta alas. Velat pääosin kaupungille maksamattomista vuokrista. Sillon mulle hyvin kovaan ääneen kerrottiin että kämppää ei kaupungilta tipu. Voiko olla että kämppää en lapsen kanssa saa kun on luottotiedot mennyt?? Entäpä kaikki muu?? Mitään en tästä asunnosta omista. Kohta alkaa vanne kiristää päätä. Nousee seinä vastaan. Töitä haen mut tilanne on huono. Kotihoidontukikin loppuu tässä kuussa. Tiedän, kuulostan varmaan huonolta vitsiltä mut nyt ei enää naurata.
 
kuule
kohta saat niin paljon kyselyjä, että miksi miksi miksi miksi ja haukkuvat niin paljon jottet uskokkaan.. joten koveta itsesi, hankalaa on varmasti ja voi kunpa osaisin auttaa :(
 
niin ja kyllähän luottotiedottomatkin asuntoja saavat.. Mulla oli ystävällä joskus myös mennyt kaikki vuokrat rästiin, niin kaupungin asuntoja ei voinut hakea sen takia, mutta onhan niitä yksityisiä.. tai sitten jos on mahdollisuus hakea vaikka 'viereisen' kaupungin vuokra-asuntoa ?
 
kyllä kunnaltakin pitäis asunto saada. Tekee vaan maksusopimuksen niistä vanhoista rästeistä esim.20 kuussa sinne asuntotoimistoon.Ihan sovittavia asioita noi on.ja riippuu ihan yksityisestä vuokraako se luottotiedottomalle.
 
Siis luottotiedothan meni kun minä nuorena ja tyhmänä seurustelin aloittelevan alkoholistin kanssa. Homma rauhottui ja yhteen muutettiin. Molemmat oli kirjoilla asunnossa ja puoliksi maksettiin vuokra. pari vuotta homma toimi hyvin. Sit ex alkoi saamaan hyvää liksaa ja sovittiin et se maksaa vuokrat. Sitten yks kaunis päivä ulosottomies rimpautti kelloa ja löi lapun käteen pelkällä mun nimellä varustettuna: häätöä ja haastetta pukkaa. Vähän aikaa kelailin mielessäni ennekö tajusin et jaahas. Eli minä yksin sain kaiken niskoilleni. Enkä kehdannut edes porukoille kertoa mitä tapahtui. Eikä ne tiedä tänäpäivänäkään. Nyt ajateltuna ne olis voinu varmasti auttaa :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Edina Monsoon:
Miten paljon sossu voi tämmösessä tapauksessa auttaa?? Kaikkeen tarvii takuuvuokran, vuokran, kalusteetkin ois kivat. Meinaan jos vaikka heti huomenna saisin töitä ni kyllähän siinä menee ennekö rahaa tulee...

Mä en tiennyt, enkä tiedä vieläkään, kun näin fiksummaksi hankkia ensin duunin, säästää rahat tauuvuokraan ja sitten vasta vuokrailla. Ketuttaisi jos pitäisi elää taas "jonkun armosta" oli sitten kuinka paljon sosiaalinen oikeus tahansa.

(tosin mulla oli helpompi tilanne, kun luottotiedot ovat kunnossa)

Mutta, siis, varaa nyt aika sinne sossuun, jos heti on muuutettava.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Varaat huomenna ajan sossuun ja pääset varmaan sitä kautta velkaneuvojalle ja saat asiat kuntoon =)
Toivottavasti. Meinaan nyt tällähetkellä tuntuu niin arghpurghprkleeltä että :headwall: Iteppähän oon asiani ryssiny mut mielelläni syyttäisin jotakuta muuta :headwall: (ja syytänkin, sitä ekaa exää)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Edina Monsoon:
Miten paljon sossu voi tämmösessä tapauksessa auttaa?? Kaikkeen tarvii takuuvuokran, vuokran, kalusteetkin ois kivat. Meinaan jos vaikka heti huomenna saisin töitä ni kyllähän siinä menee ennekö rahaa tulee...
Käsittääkseni auttavat takuuvuokrassa ja varmaan ekassa vuokrassa...ja kaipa se riippuu kämpästäkin, niillä vissiin on aika kovat kriteerit minkä kokoinen ym asunto voi olla. Kalusteista en tiiä...Pystytkö kysellä tutuiltasi huonekaluja?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Edina Monsoon:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Varaat huomenna ajan sossuun ja pääset varmaan sitä kautta velkaneuvojalle ja saat asiat kuntoon =)
Toivottavasti. Meinaan nyt tällähetkellä tuntuu niin arghpurghprkleeltä että :headwall: Iteppähän oon asiani ryssiny mut mielelläni syyttäisin jotakuta muuta :headwall: (ja syytänkin, sitä ekaa exää)
Tsempit sinne =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Alkuperäinen kirjoittaja Edina Monsoon:
Miten paljon sossu voi tämmösessä tapauksessa auttaa?? Kaikkeen tarvii takuuvuokran, vuokran, kalusteetkin ois kivat. Meinaan jos vaikka heti huomenna saisin töitä ni kyllähän siinä menee ennekö rahaa tulee...

Mä en tiennyt, enkä tiedä vieläkään, kun näin fiksummaksi hankkia ensin duunin, säästää rahat tauuvuokraan ja sitten vasta vuokrailla. Ketuttaisi jos pitäisi elää taas "jonkun armosta" oli sitten kuinka paljon sosiaalinen oikeus tahansa.

(tosin mulla oli helpompi tilanne, kun luottotiedot ovat kunnossa)

Mutta, siis, varaa nyt aika sinne sossuun, jos heti on muuutettava.
Kyllä tästä mielellään nopeesti lähtis. Kuulin meinaan et armas exäni seurustelee jo
:whistle: Virallista eroilmoitusta en mielestäni ole kuullut... Siis että nyt on ero, mulla on uus ja sä muutat pois. Tilanne oli siis levällään. Eipö ole enää :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Edina Monsoon:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Varaat huomenna ajan sossuun ja pääset varmaan sitä kautta velkaneuvojalle ja saat asiat kuntoon =)
Toivottavasti. Meinaan nyt tällähetkellä tuntuu niin arghpurghprkleeltä että :headwall: Iteppähän oon asiani ryssiny mut mielelläni syyttäisin jotakuta muuta :headwall: (ja syytänkin, sitä ekaa exää)
Tsempit sinne =)
Kiitos :flower:
 
tietävä
tuo tilantees:) ota ihan iisisti, sossu on vähintään velvollinen hommaan sulle asunnon ja vuokratakuut ja kaikki että pääset alkuun, ja et ole ainoa suomen maas kellä on luottotiedot mennyt,sitte ku sulla on kymmeniä tuhansia ulosotos ni on eri, nyt ku saat työpaikan ni ota yhteyttä takuusäätiöön että saisit luottotiedot puhtaaksi ja velat pois, ite sossussa töissä olleena sun kaltaisia tapauksia on paljon et ole mitenkään poikkeeva eik kukaan kysele sulta se ihmeempiä tms. monella on mennyt luottotiedot ja tulee menee ei maailma siihe kaadu etkä jää ilman asuntoa se takia,varsinkaa ku veljkas on sen verran vanhoja ettei ihan tän vuoden ajalta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Perskutarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Edina Monsoon:
Miten paljon sossu voi tämmösessä tapauksessa auttaa?? Kaikkeen tarvii takuuvuokran, vuokran, kalusteetkin ois kivat. Meinaan jos vaikka heti huomenna saisin töitä ni kyllähän siinä menee ennekö rahaa tulee...
Käsittääkseni auttavat takuuvuokrassa ja varmaan ekassa vuokrassa...ja kaipa se riippuu kämpästäkin, niillä vissiin on aika kovat kriteerit minkä kokoinen ym asunto voi olla. Kalusteista en tiiä...Pystytkö kysellä tutuiltasi huonekaluja?
Pakkohan se on kysellä. Exälle ilmotin että saa kirosanan varmasti myydä mulle osarilla kodinkoneet/elektroniikan mitä tarviin. Omistaa liikkeen... Tekis mieli kirota, mut ei. Kiroan sitte kun saan tän tilanteen selväksi! Nyt en itke!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tietävä:
tuo tilantees:) ota ihan iisisti, sossu on vähintään velvollinen hommaan sulle asunnon ja vuokratakuut ja kaikki että pääset alkuun, ja et ole ainoa suomen maas kellä on luottotiedot mennyt,sitte ku sulla on kymmeniä tuhansia ulosotos ni on eri, nyt ku saat työpaikan ni ota yhteyttä takuusäätiöön että saisit luottotiedot puhtaaksi ja velat pois, ite sossussa töissä olleena sun kaltaisia tapauksia on paljon et ole mitenkään poikkeeva eik kukaan kysele sulta se ihmeempiä tms. monella on mennyt luottotiedot ja tulee menee ei maailma siihe kaadu etkä jää ilman asuntoa se takia,varsinkaa ku veljkas on sen verran vanhoja ettei ihan tän vuoden ajalta..
Kiitos. Mieli keveni hieman! :flower:
 
v
hei!

en tiedä auttaako vastaukseni, mutta mä sain sossusta maksusitoumuksen jonka sain antaa vuokranantajalleni.

jos en tiettyn päivään mennessä olisi maksanut takausta niin vuokranantaja olisi voinut hakea rahan sossusta sitä maksusitoumuslappua vastaan.

sain kuitenkin maksettua vuokrantakauksen. juuri ja juuri!
 

Yhteistyössä