nyt oli pakko purkautua....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkuunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkuunen

Vieras
Minkä helvetin takia mulle ei käy mikään ehkäisy... mä oon niin vitun kyllästyny siihen kondomiin joka repii mun alapään rikki eikä loppujen lopuks enää halua harrastaa seksiä enää... hormonit ei käy ja kuparille allerginen... miks miks just mulle näin käy... :( :( enkä oo valmis steriloitavaks vielä vuosiin... keskeytetty ei oo ehkäsy ja varmat päivät tuskin olis kovin varmoja mun heittelevällä kierrolla... Pillerit olis niin unelma......

Sama juttu. Pillereillä sinnittelen, katsotaan mitä gyne seuraavaksi sanoo. Hormonit ei tahdo mullakaan toimia ja kuparille olen myös allerginen. Eikä jaksaisi sitä kumien kanssa sähläämistä...

[QUOTE="Lissu";22485035]Sama juttu. Pillereillä sinnittelen, katsotaan mitä gyne seuraavaksi sanoo. Hormonit ei tahdo mullakaan toimia ja kuparille olen myös allerginen. Eikä jaksaisi sitä kumien kanssa sähläämistä...[/QUOTE]

mulle gyne vaan tokaisi ettei aurallisen migreenin kanssa kannata hormonia käyttää ollenkaan että kyllä kondomit on ihan kätevät.... siitä kätevyydestä oon kyl vähän erimieltä.. pitää vissiin ettiä uus gyne...

mulle gyne vaan tokaisi ettei aurallisen migreenin kanssa kannata hormonia käyttää ollenkaan että kyllä kondomit on ihan kätevät.... siitä kätevyydestä oon kyl vähän erimieltä.. pitää vissiin ettiä uus gyne...

En osaa tuosta migreenistä sanoa mitään, mutta gynejen suositukset vaihtelevat kovasti. Kannattaa kysäistä eri lääkäriltä. Esim. ehkäisyrenkaissa on alhaiset hormonitasot.

[QUOTE="Lissu";22485090]En osaa tuosta migreenistä sanoa mitään, mutta gynejen suositukset vaihtelevat kovasti. Kannattaa kysäistä eri lääkäriltä. Esim. ehkäisyrenkaissa on alhaiset hormonitasot.[/QUOTE]

niinhän ne suositukset vaihtelee riippuu vähän keneltä kyselee... perhesuunnitelussa ja tk.ssa olisivat suostuneet kuitenkin minipillereitä tai hormonikierukan antamaan mutta ei yhdiselmä valmisteita.. ite oon vähän hämmentyny et kenenkä suosituksiin oikeen luottaa...

Ite en kyllä uskalla käyttää yhdistelmäpillereitä kun on ollu aurallinen migreeni. Voi tulla aivojen verenkierron häiriöitä tai jotain. Eikö minipilleritkään käy? Niitä mulle määrättiin.

Alkuperäinen kirjoittaja älä;22485171:
Ite en kyllä uskalla käyttää yhdistelmäpillereitä kun on ollu aurallinen migreeni. Voi tulla aivojen verenkierron häiriöitä tai jotain. Eikö minipilleritkään käy? Niitä mulle määrättiin.

juu en minäkään uskaltais käyttää eikä niitä yleensä annetakaan jos on aurallinen migreeni.... Minipillerit oli imetysaikana käytössä cerazette.. lähti hiukset, tuli akne ja vuotoa riitti joka päivälle... en tiedä sitte onko muillakin minipillereillä samat vaikutukset....

juu en minäkään uskaltais käyttää eikä niitä yleensä annetakaan jos on aurallinen migreeni.... Minipillerit oli imetysaikana käytössä cerazette.. lähti hiukset, tuli akne ja vuotoa riitti joka päivälle... en tiedä sitte onko muillakin minipillereillä samat vaikutukset....

Mulle ei kanssa tuo cerazette käyny mut sellanen kun microluton tai jotain kävi. Sitä käytin jonkun aikaa mutta vaihdoin kuparikierukkaan kun halusin hormonittoman. Harmi kun sekään ei käy sulle...

[QUOTE="eeee";22485457]Niin oletko niitä minejä kokeillu? Mulla nyt rengas kun yhdistelmät laittoi oksenteleen.[/QUOTE]

juu niinku tossa ylhäällä kirjoitin että sellasia minejä kun cerazette olen kokeillut... toki muita minipilleri merkkiä on ja jos/kun saan kerättyä rohkeutta ehkä kokeilen jotain niistä... nyt on vaa niin raihnaisessa kunnossa ettei kärsis ottaa yhtään oireita lisää ja kun sitten ei tiiä että mistä mikäkin johtuu....

juu niinku tossa ylhäällä kirjoitin että sellasia minejä kun cerazette olen kokeillut... toki muita minipilleri merkkiä on ja jos/kun saan kerättyä rohkeutta ehkä kokeilen jotain niistä... nyt on vaa niin raihnaisessa kunnossa ettei kärsis ottaa yhtään oireita lisää ja kun sitten ei tiiä että mistä mikäkin johtuu....

no entä rengas? mullekaan ei noi cezarettet sopinu mut tää rengas näyttäis sopivan.

[QUOTE="eeee";22485510]no entä rengas? mullekaan ei noi cezarettet sopinu mut tää rengas näyttäis sopivan.[/QUOTE]

renkaassa on estrogeeniä ja sitä ei suoda jos kärsii aurallisesta migreenistä.... :/

[QUOTE="eeee";22485556]jaaaah... no aika kurjaa sit. :/ mikä niissä kumeissa sit on? oletko kenties allerginen?[/QUOTE]

en tiedä ei meillä ollu ongelmia kumin kanssa ennen lapsen syntymää... nyt vaan tuntuu alapää menevän rikki joka kerta vaikka liukkarit käytössä... tiedä sitte onko mahdollista yhtäkkiä tulla allergiseksi kumille..? pitäis vissiin testata niitä lateksittomia kondomeja että tuleeko niistäki vaivoja...

Sama ongelma. Mulle vaan rengaskin aiheutti migreenejä :/ Kumit aiheuttaa hiivaa. Minipillereitä ei tosin ole kokeillut kun kuullut niistä vaan huonoa enkä jaksaisi taas yrittää 10 eri merkkiä vaan sen takia et voi taas todeta et ei sovi :(

[QUOTE="toinen";22485608]Sama ongelma. Mulle vaan rengaskin aiheutti migreenejä :/ Kumit aiheuttaa hiivaa. Minipillereitä ei tosin ole kokeillut kun kuullut niistä vaan huonoa enkä jaksaisi taas yrittää 10 eri merkkiä vaan sen takia et voi taas todeta et ei sovi :([/QUOTE]

varmaan huumorilla meinasit mutta minipillereitä ei ole 10 eri merkkiä niitä on vain 3. :D

en tiedä ei meillä ollu ongelmia kumin kanssa ennen lapsen syntymää... nyt vaan tuntuu alapää menevän rikki joka kerta vaikka liukkarit käytössä... tiedä sitte onko mahdollista yhtäkkiä tulla allergiseksi kumille..? pitäis vissiin testata niitä lateksittomia kondomeja että tuleeko niistäki vaivoja...

Meillä ei ole ollut käytössä kondomit synnytyksen jälkeen, mutta samanlaisia ongelmia on ollut silti. Johtuu todennäköisesti sun hormonitoiminnasta. Imetätkö vielä? Mulla meni limakalvot ihan hirveän huonoon kuntoon, ja seksi sattui aivan kamalasti! Ei auttanut liukkari, eikä mikään määrä esileikkejä. Kävin gynellä, joka totesi ongelman olevan hyvin tavallinen synnyttäneillä naisilla. Hormonitoiminta on vielä sekaisin/lamaantunut ja efekti on sama kuin vaihdevuosissa. Estrogeenitasot on alhaalla, ja nimenomaan estrogeeni on se hormoni, joka pitää limakalvot kunnossa.

Määräsi mulle estrogeenivoidetta limakalvoille, ja kas! Se tepsi. Yhden 30 pv:n kuurin vedin ja sillä hoitui.

Meillä ei ole ollut käytössä kondomit synnytyksen jälkeen, mutta samanlaisia ongelmia on ollut silti. Johtuu todennäköisesti sun hormonitoiminnasta. Imetätkö vielä? Mulla meni limakalvot ihan hirveän huonoon kuntoon, ja seksi sattui aivan kamalasti! Ei auttanut liukkari, eikä mikään määrä esileikkejä. Kävin gynellä, joka totesi ongelman olevan hyvin tavallinen synnyttäneillä naisilla. Hormonitoiminta on vielä sekaisin/lamaantunut ja efekti on sama kuin vaihdevuosissa. Estrogeenitasot on alhaalla, ja nimenomaan estrogeeni on se hormoni, joka pitää limakalvot kunnossa.

Määräsi mulle estrogeenivoidetta limakalvoille, ja kas! Se tepsi. Yhden 30 pv:n kuurin vedin ja sillä hoitui.

imetyksen lopetin pari kuukautta sitten mutta vissiin se vielä varmasti vaikuttaa...

imetyksen lopetin pari kuukautta sitten mutta vissiin se vielä varmasti vaikuttaa...

Hormonitoiminnalla voi kestää pitkäänkin palautua synnytyksen ja imetyksen jälkeen. Kannattaa varmistaa gyneltä, sopiiko noi estrogeenivoiteet/-kapselit, kun sulla on se aurallinen migreeni. Ne on kuitenkin paikallishoitolääkkeitä ja hormonimäärät on alhaiset, joten niitä saa käyttää esim. imetysaikana, vaikka yhdistelmäpillereitä ei saa.

Niitä kapseleita saa apteekista ilman reseptiä.

Yhteistyössä