Nyt olen sitten virallisesti synnyttänyt luomuna

Onnea!!
Mä en ikinä pystyisi luomuna. Sain kohdunsuun puudutuksen joka ei auttanut yhtään, periaatteessa ilokaasulla mentiin, ja se oli kamalaa!
Kalvojen puhkaisun jälkeen supistukset tuli taukoamatta, ja roikuin ilokaasunaamarissa loppuun asti. Juuri kun oltiin laittamassa tippaa epiduraalia varten, olikin jo pakko ponnistaa, viimeinen tunti, ja 4cm-10cm, oli aika tuskaa!
Mutta luulen että kivut kaikilla erilaisia. Mäkin olen ylpeä, että periaatteessa olen kokenut synnytyksen ilman puudutteita, jokainen kerta on ainutlaatuinen ja ihana, otti niitä lääkkeitä vastaan tai ei.
Paras hetki on se kun lapsen saa syliin :heart:
 
Edelleenkin mun mielestä se vaatii enemmän sisseyttä, että uskaltaa ottaa epiduraalit tms ja sen myötä usein olla paljon kipeämpi mitä (tilastollisesti) luonnonmukaisesti synnyttäneet ovat. Kipukammon takia sitä luonnonmukaisuutta olen aina halunnutkin. Synnytysrapsan "ei käyttänyt kivunlievitystä" on mielestäni hieman harhaanjohtava, sillä käytinhän lämpöpussia, liikkumista ja akukynää.
Siis mita? Olisko se ultimate vaihtoehto sitten se, etta pysyt koko synnytyksen ajan paikoillasi liikkumatta? Eikos sina palata lahtopisteeseen eli sangylla makuuttamiseen ja sen vastustamiseen? Ei ymmarra. Mutta onnea pojasta!
 
"-p-"
[QUOTE="vieras";22705160]Tää on sellainen juttu, jota harva synnyttämään menveä nainen oikeasti edes miettii. Eli mieluummin mäkin valitsen kovat kivut 10-18 tunniksi kuin epparin/repeämät, jotka pahimmillaan kestävät parantua monta viikkoa. Ja tiedän kyllä, ettei luomu välttämättä tarkoita ehjää välilihaa, mutta tilastojen valossa siihen on kuitenkin suurempi todennäköisyys päästä ilman epiduraalia.

Ja ai niin, onnea![/QUOTE]

synnytykseni kesti 23 tuntia, ja en kyllä ikinä olisi tota aikaa kestänyt ilman epiduraalia. ja juu, olen ensisynnyttäjä, eikä siltikään tullut yhtäkään repeämää ja istuin heti synnytyksen jälkeen. ja mielestäni olen ihan yhtä paljon synnyttäneenä sankari kuin luomunakin synnyttäneet.
 
ikoako
Onnea pienestä pojasta!

Itse olen kaikki kolme synnyttänyt ns. luomusti, kaikkineen homma kestänyt aina noin 3h, josta ponnistusvaihe 2-3min. Mulla taas on joka kerralla ollut niin, että supistukset alkavat suoraan tosi voimakkaina ja koko kolmen tunnin ajan supistuksien kesto lasketaan minuuteissa, kun taas tauot niiden välillä sekunneissa. Eli se kolmetuntinen on käytännössä katsoen yhtä tauotonta supistusta. Mä olen aina ollut pystyasennossa viimeiseen asti, se on helpottanut kipua. Ommeltu mut on joka kerta, eli jokaisessa synnytyksessä olen revennyt enemmän tai vähemmän. Kamalin synnytys on ollut se, jossa lapsi syntyi kasvotarjonnassa...
Kolmannen synnytin polikliinisesti, eli kotiuduimme 6h kuluttua synnytyksestä.
 
???
Onnea pienestä pojasta!

Itse olen kaikki kolme synnyttänyt ns. luomusti, kaikkineen homma kestänyt aina noin 3h, josta ponnistusvaihe 2-3min. Mulla taas on joka kerralla ollut niin, että supistukset alkavat suoraan tosi voimakkaina ja koko kolmen tunnin ajan supistuksien kesto lasketaan minuuteissa, kun taas tauot niiden välillä sekunneissa. Eli se kolmetuntinen on käytännössä katsoen yhtä tauotonta supistusta. Mä olen aina ollut pystyasennossa viimeiseen asti, se on helpottanut kipua. Ommeltu mut on joka kerta, eli jokaisessa synnytyksessä olen revennyt enemmän tai vähemmän. Kamalin synnytys on ollut se, jossa lapsi syntyi kasvotarjonnassa...
Kolmannen synnytin polikliinisesti, eli kotiuduimme 6h kuluttua synnytyksestä.
Mites tuo ompelu? ei kuulosta kyllä yhtään luomulta..
 
Merde, viimeksi kun sinusta luin olit käynyt pitkillä treffeillä ja esitellyt lapsille miesystäväsi joka sitten jäi kuin nalli kalliolle. Onko tämä jonkun uuden miehen kanssa, vai jatkoitko sittenkin tämän nettityypin kanssa? Olet aika nopea käänteissäsi :) Mutta oikein palajon onnee!
 
wanha palstailija
Siis mitä??? Palstailin ennen usein, uudistuksen jälkeen vilkaisen vain etusivun ehkä kerran kuussa

Profiilissa lukee notta tripla-yh. Ootko sä eronnu siis toisen lapsesi isästä? Me oltiin raskaana samaan aikaan ja muistan että peesailin sua monessa asiassa, itsekin olen monissa asioissa luomun kannattaja.

Mutta jos tähän ketjuun saa ängetä utelemaan, niin mitä tapahtui? Osanottoni, jos jäit leskeksi, sitte tää kysymys varmasti tuntuu pahalta :(

Mutta joka tapauksessa, onnea matkaan uuden tulokkaan kanssa!
 
^ Olen asunut tyttöjen kanssa keskenään jo kohta 1,5 vuoden ajan ja mitä luultavammin tämä joukkoon saapunut mies saa ollakin ainoa miespuolinen perheessämme, tai siis "perheessämme", kun joku jo totesikin ettei perheemme ole perhettä nähnytkään :rolleyes:

Ja kyllä niissä exissä (valitettavasti..) vielä henki pihisee. En itsekään enää ole juuri palstaillut enkä etenkään nikillä.
 

Yhteistyössä