Nyt olen sen itsekkin kokenut

• Viestiketjun aloittaja loukkaantunut
  • Ensimmäinen viesti
loukkaantunut
Ex-anoppi pitää lapsenlapsiaan eriarvoisessa asemmassa.Hiihtolomalla olivat mummolla.Lapsilla oli paha mieli kotiin tullessaan.mummo oli sanonut 14v tyttärelleni että tämä on ollut lastenkodissa.Tyttö itki.Kerroin että siitä on aikaa jo 13v ja tapahtui kun olin sairaalassa synnyttämässä ja exäni ryyppäsi.Oli reilun viikon lastenkodissa.Lisäksi mummo kehuu exän velipuolen lapsia maasta taivaisiin,mollaa minun lapsia ja haukkuu minua.Myönnän etten ole täydellinen,mutta onko mummon tehtävä aiheuttaa mielipahaa lapsille?Mummo painostaa vanhinta tyttöä lukioon että saisi ystävilleen kehua,miten hänen lapsenlapsi pärjää!Sanoi että makaa tämän opiskelun.Haluaa siis lahjoa lapset...
En haluaisi lapsia enää päästää sinne.Mummo on käynyt ulkomailla lasten kanssa,nytkin suunnittelee matkaa.Laitoin viestin ettei enää lapset lähde mihinkään reissuun lasten kanssa.

loukkaantunut
Alkuperäinen kirjoittaja .:
kyllä on idiootti mummo... Millaiset välit sinulla on exääsi? entä lapsilla?
Ekaks,anteeksi oli kirjoitusvirheitä,kun kiihtyneenä kirjoitin.Exä on huoltokodissa,ollu selvinpäin jo yli 2kk.Neutraalit välit exään,pystyn puhumaan lasten asioista.Lapset käyvät uimahallissa exän kanssa ja tapaavat muutaman kerran viikossa.Lapset ovat pettyneet MOONTA kertaa isäänsä,mutta nuorimmat uskovat ja toivovat kun isä jotain lupaa.Vanhin ei enää juurikaan luota isäänsä.

loukkaantunut
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Voi kristus mikä kusipää-mummo. Eihän lapselle tollai kerrota että oot ollu lastenkodissa, vaan hoidossa sillä aikaa kun sisarus syntyi.
En tajua miksi mummo haluaa olla tahallaan ilkeä.
Mummolla on ollu rankka elämä,poikansa takia,mutta purkaisi sen vaikka terapeutille eikä lapsiin!

anu
Minullekin isän puolen sukulaiset ovat aikoinaan haukkuneet äitiäni.. Mutta onnes olen tajunnut nyttemmin että kehenkään ei voi luottaaa.
Isän puolen sukulaisetkin ovat kaikki rahanahneita ja minua vain tahtovat "käyttää hyväksi" eli kelpaan sinne heille avuksi yms,mutta itse en saa vastapalveluksia.. ja tuntuu kans että olen se meän suvun musta lammas,josta he ovat vähemmän ylpeitä yms.
Mutta onnes olen vaatimaton,tottunut siihen mitä on.. en ole materialisti,en rahanahne ja aidosti vilpitön jos autan muita yms. en käytä hyväksi ketään!

loukkaantunut
Alkuperäinen kirjoittaja Kx3:
Joo ei ole lasten asia kuinka rankka elämä on mummolla itsellään ollut. Eihän se ole lasten vika!
Ei ole kiva kuunnella kerta toisensa jälkeen kun lapset tilittävät mitä mummo on sanonut,taas NEGATIIVISTA!En ole koskaan kelvannut/riittänyt mummolle.Haluaa haastaa riitaa,mutten mene halpaan,en enää vastaa sen puheluihin.

järkkyä
Huh mitä touhua, olen tosi pahoillani puolestasi! Kannattaa tosiaan jutella lasten kanssa asiat selväksi & halki, selittää heille että heissä ei ole mitään vikaa ja että ei tarvitse enää mennä sinne mummulle kuulemaan ikäviä asioita.

Itsekin olin lyömäkapulana kun vanhempani erosivat, kumpikin osapuoli haukkui toista meille lapsille ja isän äiti vielä lisäsi pökköä pesään. Hän ei eron jälkeen (joka tapahtui kun olin 5-vuotias) voinut sietää minua, koska olen aivan äitini näköinen. Sain jatkuvasti kuulla kaikenlaista mm. ulkomuodostani (että olisin lihava yms.) ja vaikka mistä. Mummo myös esim. sanoi minulle, että minun pitäisi pyytää äidiltäni jotkut halvatun hopealusikat jotka hänen mielestään kuuluivat isälleni, ja olin siis hyvä jos kouluikäinen lapsi silloin...

Juu, lapsia ei koskaan pitäisi laittaa väliin jos exien tai nyxien taikka heidän vanhempiensa välillä on jotain hampaankolossa. Ei sillä että sekään olisi oikein jos tämä mummo sinulle pahasti sanoo, mutta silloin edes purkaa vertaiseensa, ei pieniin lapsiin.

Kx3
Jos olisin sinä, en päästäisi lapsia enää mummolle. Ei tee hyvää lasten itsetunnolle kuunnella paskaa äidistään. Mummolla ei selvästi ole asiat hyvin itsellä (siis psyykkisesti) eikä hän näytä tajuavan mitä pahaa tekee lapsille toiminnallaan. Juu, älä lähde mukaan riitelemään. Siinä teet oikein.

Kx3
:hug: teille molemmille ap ja "järkkyä"!! Tosi ikävään välikäteen olette joutuneet. Aikuiset on tosi idiootteja usein erotilanteessa. Työni kautta tiedän tämän liiankin hyvin. Lasten etu unohtuu niin kovin helposti. Ja pidä vaan ap lastesi puolta, vaikka se ei helppoa olekaan. Oot varmasti hyvä äiti lapsilles!

loukkaantunut
Jos olisin sinä, en päästäisi lapsia enää mummolle. Ei tee hyvää lasten itsetunnolle kuunnella paskaa äidistään. Mummolla ei selvästi ole asiat hyvin itsellä (siis psyykkisesti) eikä hän näytä tajuavan mitä pahaa tekee lapsille toiminnallaan. Juu, älä lähde mukaan riitelemään. Siinä teet oikein.
En päästäkkään.Miettiköön omassa täydellisyydessään miksi asia on niin.Ei varmasti itse edes tiedosta tehneensä väärin!

Kx3
Alkuperäinen kirjoittaja loukkaantunut:
En päästäkkään.Miettiköön omassa täydellisyydessään miksi asia on niin.Ei varmasti itse edes tiedosta tehneensä väärin!
Tuntuu kertomasi perusteella, että mummolla on niin paljon käsittelemättömiä asioita, ettei pysty näkemään omaa käytöstään kenenkään muun näkökulmasta. Kuten sanoit, ei varmasti tiedostakaan tekevänsä väärin. Surullista!

miuks
mummo oikeasti haluaa mukuloiden parasta? esim lukio on peruskauraa aika suurelle osalle suomalaisia. Itsekin ajattelen, että se kannattaa käydä. Sen jälkeen on kaikki ovet auki.

Mitä jos pyytäisit mummon kylään ilman lapsia ja puhuisit suoraan? Kertoa, että lapset kokevat jäävänsä serkkujen varjoon mummon jutuissa. Ja että lapset tarvitsevat tukea ja kannustusta, eivät äidin morkkausta.

Jos elämässä on ollut vaikeaa niin päähän potkiminen ei auta. Voit samalla sanoa, että eväät on nyt nämä ja näillä mennään. Anopin on vain sopeuduttava siihen, että sinä olet äiti ja lasten edun mukaista ei ole mustamaalata sinua.

Meillä muuten appivanhemmat puhuvat serkusta jatkuvasti ja vertaavat lapsia. Ajattelen sen johtuvan vain siitä, että tapaavat ko serkkuja useammin. Ja tulevat tapaamaankin. Siis meitä harvemmin.

Voimia :hug:

vieras
Muista sitten korostaa lapsille, että he eivät ole syypäitä vaan nimenomaan mummo on tehnyt väärin.

En päästä teitä enää mummolle, koska mummo ei tajua kuinka ihania ja taitavia te olette, vaan kuvittelee teistä pelkästään ikäviä asioita.

Yhteistyössä