nyt oikeasti apua :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivo2010
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja asdf:
Tässä ap:ssa on nyt jotain mätää. Onko jossain kuvia pahoinpidellyistä lapsista...

vaan tietoa piirteistä, joku ominaisuus tai tapa. En tiedä antaa olla. Osalla tosi tyhmiä juttuja. Yritän etsiä itse. Kiitos silti

Mitäs ne muut jutut on? Tai ne piirteet tms?

http://www.unicef.fi/lapsetvkivallank-2

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lapsen_kaltoinkohtelu

http://www.mll.fi/vanhempainnetti/kipupisteita/perheen_kriisit_ja_muutokset/vakivalta_perheessa/

1,5 vuotias on todella vauhdikas, ja mustelmia saattaa olla esim. päässä, otsassa jos on päänsä kolauttanut. Mustelma voi näyttää pahalta, mutta lapset tosiaan koheltaa itse ihan varmasti. En voi uskoa, että kukaan (ainakaan suomessa) tekisi mitään julmaa lapselleen. Vaikka näitä tapauksia on jossain joskus uutisoitu. Kylmää ajatuskin....

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Alkp.:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikittönnä:
kerro nyt ihmeessä!

Ihan noi niiku maalaisjärjellä ajateltuna =)
Tuon ikänen voi sanoa ai, ai, ai ihan missä tilanteessa vaan. Vaikka jos otetaan syliin vastoin tahtoa tai jos saa uhmiksen, jos kerta on ainoa ns. sana, jonka osaa :)
Kyl meilläki muksut on huutanu aita ja eitä sekasi, ku on tupannu kiukuttaan tai on otettu syliin sen takia, että muksu on tehny jotai kiellettyy.

Tämä ei ole provo. eikä kyse ole tuollaisesta. eikö tosiaan kukaan tiedä jostakin sellaisesta sivustosta mistä voisi saada varmuuden. Tottakai tahtoisin uskoa juuri tuota mitö kirjoitit mutta asia ei taida olla näin.

onko tuttavallasi muita lapsia?

Alkuperäinen kirjoittaja Alk:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
kerro nyt ihmeessä!

Ihan noi niiku maalaisjärjellä ajateltuna =)
Tuon ikänen voi sanoa ai, ai, ai ihan missä tilanteessa vaan. Vaikka jos otetaan syliin vastoin tahtoa tai jos saa uhmiksen, jos kerta on ainoa ns. sana, jonka osaa :)
Kyl meilläki muksut on huutanu aita ja eitä sekasi, ku on tupannu kiukuttaan tai on otettu syliin sen takia, että muksu on tehny jotai kiellettyy.

Tämä ei ole provo. eikä kyse ole tuollaisesta. eikö tosiaan kukaan tiedä jostakin sellaisesta sivustosta mistä voisi saada varmuuden. Tottakai tahtoisin uskoa juuri tuota mitö kirjoitit mutta asia ei taida olla näin.

onko tuttavallasi muita lapsia?

ok. olisiko mtn että juttelisit ensin tuttusi kanssa. Olis varmasti kamalaa jos ilmoitus olis aiheeton :/

meillä 1v6kk poju ja hokee vain, hau, au...esim jos kaatuu, kuuluu au. muuta ei pahemmin tuu, paitsi "siansaksaa". ja usein on poju mustelmilla, kun on niin kova touhuamaan ja kiipeilemään, usein kompastuu esim maton reunaan ja lelu sattuu oleen siinä lähettymivillä ja pää kopsahtaa leluun, siinä onki sit jo otsassa kuhmuja ja jaloissa mustelmia. et kyl tuon ikäset on aika touhukkaita ja meneviä, joten jälkiä helposti jää. ja muutenki tuon ikäsen ei tarvitse edes osatata puhua vielä, et ehkä tarkoittamasi lapsi ei ole oppinut muita sanoja vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja 1:
1,5 vuotias on todella vauhdikas, ja mustelmia saattaa olla esim. päässä, otsassa jos on päänsä kolauttanut. Mustelma voi näyttää pahalta, mutta lapset tosiaan koheltaa itse ihan varmasti. En voi uskoa, että kukaan (ainakaan suomessa) tekisi mitään julmaa lapselleen. Vaikka näitä tapauksia on jossain joskus uutisoitu. Kylmää ajatuskin....

äidin käytös on outoa ja kyse ei ole tuollaisista mustelmista. en tarkemmin selittele enään, etsin itse tietoa ja teen ilmoituksen kun saan vaan 100% varmistuksen asiaan

Asuuko äiti yksin vaiko puolison kans? Missäs nää muut lapset asuu? Mitä muita merkkejä sie oot huomannu?

mutta en saanut apua tältä palstalta joten siirryn seuraavalle tai yritän etsiä itse. Itsellänikin on saman ikäinen lapsi niin osaan kyllä katsoa tilannetta sillä silmällä.

Osa kaltoinkohdelluista vetäytyy, osa oireilee käyttäytymällä itse agressiivisesti (toistaa kokemaansa), osa selkeästi pelkää vanhempaansa jos tulee jokin sellainen tilanne, että lapsi tekee jotain "väärin", osa kiintyy ns. ulkopuolisiin todella voimakkaasti. Riippuu paljon lapsestakin. Sitten tietysti fyyisest vammat; ruhjeet, jotka on epätyypillisissä paikoissa. Mustelmat käsivarsissa, rintakehällä jne. Tosi vaikea tilanne sinulla kyllä. :(

Alkuperäinen kirjoittaja provo:
Provoilua aiheesta joka ei ole pilailun aihe. Jos apn kirjoitus olisikin totta, niin varmasti kertois tarkemmin faktoja. Tuon ikäinen on käynyt neuvolassa eka vauvavuoden ja 1,5 vuotis tarkastuksessakin. Käytetty varmasti lääkärissä jos ollut kuumeita tms. Ammattilaiset näkevät tälläiset asiat, ja kyllä neuvolassa tunnistetaan lasten pahoinpitelijät. Ainakin toivoisin niin. Mutta kerro tarkemmin, ja todista ettet vaan huviksesi provoile?

Sekin on yksi kymmenistä syistä miksi epäilen. Hyvät ihmiset tämä ei ole provo. Tämä on vaikea tilanne kun en todellakaan tahdo tehdä ilmoitusta ollessani epävarma. Mitään 100% tässä nyt ei vielä ole. Ainoastaan kasapäin epäilyä.
Asia hoidossa teen itse tutkimusta ja ilmoitan neuvolaan. mielestäni se on parasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Osa kaltoinkohdelluista vetäytyy, osa oireilee käyttäytymällä itse agressiivisesti (toistaa kokemaansa), osa selkeästi pelkää vanhempaansa jos tulee jokin sellainen tilanne, että lapsi tekee jotain "väärin", osa kiintyy ns. ulkopuolisiin todella voimakkaasti. Riippuu paljon lapsestakin. Sitten tietysti fyyisest vammat; ruhjeet, jotka on epätyypillisissä paikoissa. Mustelmat käsivarsissa, rintakehällä jne. Tosi vaikea tilanne sinulla kyllä. :(

Juuri näitä asioita en olisi tahtonut lukea :( Varsinkin tuo muihin kiintyminen erityisellä tavalla on todella outoa!

Et sinä tarvitsea asialle varmistusta. Yhteys vaan neuvolaan tai sossuun. Minusta kaikilla pitäisi olla tuntosarvet herkkänä aina kun on lapsista kyse. Siinä sitten taas ihmeeltäis että miksei kukaan tehnyt mitään ja eikö kukaan huomannut mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Juuri näitä asioita en olisi tahtonut lukea :( Varsinkin tuo muihin kiintyminen erityisellä tavalla on todella outoa!

Miten se ilmenee tässä tapauksessa? Hakee läheisyyttä "ulkopuolisilta"? EI haluaisi mennä hoidosta kotiin?

No jos tuollasia merkkejä on ilmassa, nii mie olisin tehny lastensuojeluilmotuksen nimettömänä.

Millä tavoin tuo kiintyminen muihin tulee esille? Mein muksu aikoinaan tuon ikäsenä kävi vieraiden naisten sylissä muuten vain istumassa. Toki hän ensin katteli vähän aikaa vierasta ja sitte päätti mennäkö syliin vaiko eikö. Tätä hän teki kotonaki, et kävi sylis istuu ja jatko sit omia leikkejään. Ja sit taas tultiin vähäks aikaa istuu sylii ja takas leikkiin.

No jos tuollasia merkkejä on ilmassa, nii mie olisin tehny lastensuojeluilmotuksen nimettömänä.

Millä tavoin tuo kiintyminen muihin tulee esille? Mein muksu aikoinaan tuon ikäsenä kävi vieraiden naisten sylissä muuten vain istumassa. Toki hän ensin katteli vähän aikaa vierasta ja sitte päätti mennäkö syliin vaiko eikö. Tätä hän teki kotonaki, et kävi sylis istuu ja jatko sit omia leikkejään. Ja sit taas tultiin vähäks aikaa istuu sylii ja takas leikkiin.

Tuo sun lapsen sylissä käynti-juttu kuulostaa ihan normilta uteliaisuudelta. Tuskin roikkui vieraiden naisten kaulassa,oikein tarrautui, halusi heidän syliinsä eikä sinun jne.

Tuossa listassa oli ihan hyviä esimerkkejä siitä miten lapsi voi/saattaa käyttäytyä.

Meillä tosin esim 4 v poika halailee herkästi vieraitakin ihmisiä Minusta se on vain hänen ihana tapansa.

epäilys riittää, sinulla ei tarvitse olla todisteita. sosiaalityöntekijä langan toisessa päässä kyllä kyselee oikeat kysymykset ja tekee päätökset.

tärkeintä on, että teet ilmoituksen. lapsen takia.
et sä sakkoja saa vaikka ilmoitus todettaisiin aiheettomaksi. ja sen voi tehdä nimettömänä.

No meidön poika on tosi kiintynyt mummoonsa, ikävöi häntä päivittäin (osaa siis jo puhua). Vajaa kaksi vuotiaana oltiin menossa kauppaan ja poika kiukkunen kuin mikä, minä sitten poskea silitin, niin toinen huutaa isoon ääneen, että "äiti älä hakkaa mua". Eikä kyllä ole pahoinpidelty lapsi.

Mutta tosiaan, kuten joku kirjoittikin, jos oikeasti epäilyttää, että lapsi ei saa turvallista lapsuutta äidiltään kannattaa asiaan puuttua. Liian usein ihmiset ei halua sekaantua muiden asioihin ja ummistavat silmänsä vakavilta asioilta, silloin usein viattomat joutuvat kärsimään.

Isommat lapset onkin jo siitä jänniä, että ne saattaa tarkoituksella huutaa ihmisten ilmoilla "äiti hakkaa, äiti läpsii" jne. tarkoituksena nolata äiti. Esim. mun 4 vuotias huusi uhmassaan päiväkodista tullessa "EN HALUA KOTIIIN; ÄITIIIII; HALUAN LASTENKOTIIN" istui maassa eikä suostunut käveleen. Kyllä vähän punotti tän mamman naama...

Yhteistyössä