Nyt neuvoja kehiin! Miten hitossa salaan tän raskauden?!

• Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ihmettelen kans miksei voi vain kertoa.. Ja jos ei kertoiskaan, niin itse juon sen verran vähän, että voisin aivan hyvin vain sanoa ettei nyt tee mieli, tuskin kukaan sitä sen enempää ihmettelis, ei ainakaan ennen ole ihmetellyt. Mut tapansa kullakin.

"Ilmapallo"
Mä kertoisin omalle sisarelleni totuuden, koska olemme todella läheisiä. Olisin siis myös valmis kertomaan myös ikävät uutiset (esim. km)
Kukin tyylillään...

Antibioottikuuri
Alkoholittomat drinkit (tätä käytin aikoinaan, kun en halunnut kertoa asiasta töissä)

"äitimuori"
No voisko sulla olla työpäivä silloin seuraavana päivänä ja sikset juo? Tai päivällä ollu kova päänsärky ja et halua sitä kahta kauheampana seuraavana päivänä...Kenenkäänhän ei ole pakko juoda.

"vieras"
virtsatietulehdusta tai päänsärkyä mäkin ehdottaisin. Ymmärrän täysin että haluat salata asian. Olen itse hyvin läheinen sisareni kanssa musta jostain syystä keskenmeno on minulle niin raskas ja henkilökohtainen asia etten ole halunnut puhua niistä muille, 2 km ollut. Ensimmäisestä kerroin vasta tultuani uudellen raskaaksi ja raskauden edettyä turvalliseen vaiheeseen. Viimeisimmästä km:stä en ole kertonut kenellekään(paitsi tietysti mies tietää).

Heivaan
Eivät ihmiset hauskaa pitäessään tarkkaile kovinkaan tarkasti, minkä verran toinen juo.

Itse olen vain kostuttanut huulia lasissa, ja aina on mennyt ihan hyvin läpi. Kotonani tarjoilin viinit koboltinsinisistä laseista ja täytin vieraiden laseja vähän tiheämpään kuin omaani. Juhlissa kastelin kukkasia, otin lasin vessaan tai unohdin sen jonnekin.

Jos joku on jälkikäteen jaksanut laskeskella, että olen "juonut" raskaana, hän on pitänyt tiedon omanaan. En oikein usko että asiani kiinnostavat toisia niin kovasti.

Jos pystyt itse tilaamaan omat juomasi, ota holitonta. Tai sitten vaan sanot että sulla on antibioottikuuri johonkin ikävään vaivaan (virtsatientulehdus) ja et halua sekoittaa kuuria ottamalla. TOSIN tämä olisi ehkä vaatinut parin päivän pohjustuksen että onpa surkee olo jne...

"juu"
[QUOTE="vierailija";25779207]Mitäs sisko sanoo siihen kun kuulee vauavauutiset ja alkaakin miettiä, että "joit" raskaana ollessa? Ja huolestuukin siitä, alkaa soitella ja epäillä alkoholinkäyttöäsi? [/QUOTE]

No aika hemmetin tyhmä saa sisko olla, jollei siinä vaiheessa ala raksuttaa, että "ahaa, siskoni joikin siis alkoholittomia silloin maaliskuussa, ku olimme viihteellä". Tai jos oliskin sisko vähän yksinkertainen ja alkaisi soitella, niin mikä ongelma olisi silloin kertoa, että relaa ny, mä join vissyä vaan.

"..."
mitä jos siskos tarjoo sulle jonkun shotin? :O tuo yhtäkkiä pöytään.. tai jonkun drinksun? :/ ymmärrän kyl et ei halua kertoa.. en mäkään kertonu kenellekään, paitsi äidilleni ennen kun musta tuntu sitlä että uskallan. (odotin sitä 12 viikkoa täyteen)

Yhteistyössä