Nyt ne sitten alkoi unettomat yöt

kun pikkuneiti tuli taloon :whistle: Miten pian siihen tottuu, elämään vähillä unilla? Tyttö kyllä nukkuu pitkiäkin pätkiä, mutta kun äiti sattuu olemaan aika herkkäuninen. Kun vauva syö pääosin pullosta, joutuu itse kunnolla heräämään syötöille eikä sitten meinaa saada enää unta... :/

Miten sitä jaksaa, kertokaa te joilla on kokemusta? Kun ei noita kofeiinipitoisia juomiakaan viitsi kauheasti juoda kun ne taitaa vaikuttaa rintamaitoon jotenkin vai?

Onnea neidistä :flower: Eipä sitä välttämättä kuule totukkaan, se vaan on jaksettava :whistle: Meillä helpotti vasta silloin, kun poika täytti 1v. Ekat 3kk oli koliikki ja muutenkin heräili yöllä miljoonasti. Nyt poika on 2v ja välillä vieläkin saattaa heräillä kerran, mutta tää on jo luksusta siihen vauva-aikaan verrattuna

Alkuperäinen kirjoittaja ResuMehiläinen:
kun pikkuneiti tuli taloon :whistle: Miten pian siihen tottuu, elämään vähillä unilla? Tyttö kyllä nukkuu pitkiäkin pätkiä, mutta kun äiti sattuu olemaan aika herkkäuninen. Kun vauva syö pääosin pullosta, joutuu itse kunnolla heräämään syötöille eikä sitten meinaa saada enää unta... :/

Miten sitä jaksaa, kertokaa te joilla on kokemusta? Kun ei noita kofeiinipitoisia juomiakaan viitsi kauheasti juoda kun ne taitaa vaikuttaa rintamaitoon jotenkin vai?
Jotenkin sitä vaan jaksaa tai vaikka ei jaksaisikaan niin menee eteenpäin. Mä olen viimeksi nukkunut kunnolla 2,5 vuotta sitten kun kakkosta vielä odotin. Sitten kun kakkonen 10kk iässä alkoi nukkumaan kokonaisia öitä, oli raskauden kanssa tuskastelemista ja tuo kuopus 1v3kk ei ole vielä eläissään kokonaista yötä nukkunut. Nukun 4-5 tuntia yössä ja sekin useammassa pätkässä.

Toivottavasti sulla helpottaa tuo unen saanti. Yritä nukkua päivällä sitten mahdollisimman paljon. Minä en ainakaan jaksais jos nukkuisin vain muutaman tunnin kuukausikaupalla. Minä olen nukahtanut yleensä samantien, kun imettäminen jotenki niin rentouttaa ja alkaa nukuttamaan.

hähpä
Mulla meni muutama kuukausi totutteluun. Vauva oli äärimmäisen huono nukkuja ja vaikka muutamassa kuukaudessa tottui ainaiseen unenpuutteeseen jonkun verran, kulki sen jälkeenkin koko ajan jonkinlaisessa sumussa.

Mutta kyllä siihen tottuu, niin että asian kanssa selviää ja monet vauvat alkavat kuitenkin nukkumaan paremmin aika pian -tosin poikkeuksiakin on, kuten meidän valvottajamme.

Yhteistyössä