nyt näitä näyttelijöitä alkaa sit menemään.. = /

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Niin ne hyvät vanhat näyttelijät alkaa lähtemään täältä. :/

niinpä, nää jotka muistaa sieltä lapsuudesta asti, alka olemaan jo kuitenkin niin iäkkäitä :/

Niinpä. Mun vanhemmat taas muistavat Palon, Ikosen ... Ja nykylapset muistelevat sitten näitä nykyisiä näyttelijöitä.

Itseasiassa "Tuura" tuntui jo lapsena vanhalta

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Niin ne hyvät vanhat näyttelijät alkaa lähtemään täältä. :/

niinpä, nää jotka muistaa sieltä lapsuudesta asti, alka olemaan jo kuitenkin niin iäkkäitä :/

Niinpä. Mun vanhemmat taas muistavat Palon, Ikosen ... Ja nykylapset muistelevat sitten näitä nykyisiä näyttelijöitä.

Itseasiassa "Tuura" tuntui jo lapsena vanhalta

niinpä..

mä kyllä muuten muistan kun olin mummolla ja papalla, ja radiosta tuli uutinen et Tauno Palo oli kuollut..(1982) olin silloin 10v..

Hämäläinen kuoli pitkään jatkuneen sairauden jälkeen
9.2.2008 10:57

Uuno Turhapuron appiukko vuorineuvos Tuurana koko kansalle tutuksi tullut teatterineuvos Tapio Hämäläinen on kuoli 85-vuotiaana pitkään jatkuneen sairauden jälkeen.

Hänen voimansa heikkenivät huomattavasti viime syksynä, kertoo Iltalehti.

Teatterineuvos vietti viimeiset päivänsä sairaalassa. Hän sairasti keuhkoahtaumatautia ja alzheimerin tautia.

- Hän oli kuitenkin mieleltään hyvässä kunnossa ja jutteli myös viimeisinä päivinä, kun kävin katsomassa häntä sairaalassa, Hämäläisen leski Aino Räty-Hämäläinen kertoo Iltalehdelle.
IS

Postita Tulosta

1486332_1_400_kaverit.jpg

Simo Salminen, Vesa-Matti Loiri, Marjatta Raita ja Tapio Hämäläinen Uuno Turhapuro- This is my life elokuvan lukuharjotuksissa.

Ere Kokkosen ohjaamassa Johtaja Uuno Turhapuro, pisnismies (1998) vuoristoneuvos Tuuraa näytteli Hämäläisen sijaan Heikki Nousiainen. Hämäläinen esiintyi kuitenkin viimeisessä, Pertti "Spede" Pasasen muistoksi vuonna 2004 tehdyssä Turhapuro-elokuvassa Uuno Turhapuro-This Is My Life.

Viimeisessä Turhapurossa vuoristoneuvos Tuura ja Uunon anoppia esittänyt Marita Nordberg muuttivat Kaisankodin vanhainkotiin.

Silloin 82-vuotiaan Hämäläisen edellisestä Tuura-roolista oli kulunut lähes 10 vuotta, mutta hän kertoi kiukkuisuuden löytyvän vanhasta muistista.
- Katsoin hiljattain kaikki Uunot uudestaan. Kyllä meidän välillä, Tapsa, on ollut aika hemmetin hauskoja kohtauksia, pääosan esittäjä Vesa-Matti Loiri nauroi ja taputti leffa-appeaan selkään elokuvan kuvauksissa.
Uuno Turhapuro -elokuvien näyttelijäkaartista neljä on jo iäksi poistunut keskuudestamme:Pertti "Spede"Pasanen vuonna 2001, Ville-Veikko Salminen 2006, Marjatta Raita viime vuoden syyskuussa.
IS

Yhteistyössä