Alkuperäinen kirjoittaja Moderaattorit:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja Piiatar:
*Parannus ehdotus: voisiko...
Turhaan täällä parannusehdotuksia huutelet koska kaksplussan väen vaikuttamismahdollisuudet ovat nollilla. Tuohan on aivan ulkopuolinen palvelu jota pyörittää joku muu kuin kaksplussan väki.
No, eipä plussan pahat modet pääse keksimään uusia sääntöjä "lennossa".
Ai? Perustele väitteesi.
Modet, kysytte lihavoituun kohtaan perusteluja. Mulla niitä ei ole koska en kirjoittanut kommentoimaanne viestiä.
Mutta sen sijaan kysyn teiltä siitä mitä ette kommentoineet: onko kaksplussalaisilla mitään vaikuttamismahdollisuuksia ulkopuolisen pyörittämään palveluun? Miten siellä näkyy kaksplussan liittyminen mukaan millään lailla, paitsi ehkä parina mainoksena? Tuntuu siltä, että ne "edut" jotka kaksplussa mielestään saavutti trokaamalla kirppansa ulkopuoliselle eivät itse asiassa siirry kaksplussan käyttäjille. Lähinnä vaan kaksplussa sai mahdolliset ongelmat, niin tekniset kuin käyttöön liittyvät plus huijareiden käsittelemisen yms. siirrettyä muiden hartioille.
Minusta kirppa oli selkeä jo siinä, että se oli toimintolähtöinen. Jokainen tiesi varmaan heti, onko ostamassa, myymässä, vaihtamassa, lahjoittamassa vai ottamassa vastaan. Ja jokainen tiesi senkin, että kaksplussan kirppa on lähtöehtoisesti lapsiin ja perheisiin ja perhe-elämään ja koteihin liittyvää tavaraa yms. Tuolla huutiksissa lähtökohta on laajempi, tavaraa ja tarjontaa on niin paljon, että se lajitellaan miljoonaan ryhmään, jotka jo valmiiksi ovat niin laajoja nekin, että saa kahlata läpi sivukaupalla ilmoja löytääkseen mitään -- ellei hakukone ole niin järeä, että sillä saa tehtyä tiukasti rajattuja hakuja.
Myös nettimarkkinoiden lähtökohta henkilötietojen julkisuudesta minusta ei välttämättä paranna kenenkään turvallisuutta. Ei etenkään niiden, jotka esim. perhesyistä eivät halua tietojaan esille. Siinä nikkilähtöinen systeemi kuten nyt entisellä plussan kirpalla sekä varsinaisessa huutiksessa on hyvä, tietoja suojellaan kunnes kaupat on tehty. Ainoa taho, joka tässä ns uudistuksessa mitään turvaa sai, on kaksplussa itse, kun ei tarvitse enää olla vastuussa mistään.