Nyt muuten on paniikki lähellä (älä avaa jos influenssa-aihe tökkii)

"vieras"
Lehdissä viimepäivinä varoteltu "rajusta tautiepidemiasta". Taas on luvassa kuolemaa ja kaaosta, huolta ja murhetta. Sanottiin et jos rokotuksen haluaa se on otettava NYT että ehtii toimia. Olisin työpaikan puolesta saanut, en ottanut, oletin että tulossa ns. normaali influenssatalvi. Olen tietääkseni sairastanut ko. taudin elämässäni 2 krt. ja ihan siedettävänä. Vaan nyt pelottaa. Ja lisää vettä myllyyn löi tuo palstalainen jonka lapsi kiikutettiin teholle. Voi helvetti, tilaanko itelle ja lapsille paniikissa rokotukset vai pysynkö järjissäni jos en tilaa???
39,9 on vakavan sairauden merkki eikä sitä konsteiden lasketa alas! hätänumero sillon jos ei päivystykseen pääse! AINA KUN 39,9 NIIN PÄIVYSTYKSEEN!

Se on ihan jokaisen oma päätös mitä tahtoo tehdä. Itselleni en ole koskaan ottanut, mutta lapselle otin kolmen ensimmäisen vuoden aikana, sillä jälkitaudit voi influenssassa olla rankkoja. Nyt tosiaan oli ensimmäinen vuosi kun tyttö ei rokotetta saanut - ja meidän tarinan luitkin. Sen vaan voin omalta kohdalta sanoa, että rokote tuskin olisi meidän tyttöä teholle vienyt, toisin kuin itse sairaus tällä kertaa. En tosin koskaan uskonut, että meille näin voisi käydä, vaikka sitä aina välillä saa lukea vastaavanlaista tapahtuneen muille - eikä se ollut ylpeyttä, vaan ei kai kukaan vanhempi usko lapsensa taistelevan hengestään influenssan takia? Meillä ei ole epäselvyyttä jatkoa silmällä pitäen influenssarokotuksen ottamisen suhteen.

Mutta se, mitä meille tapahtui, tuskin tapahtuu teille - teette sitten kuinka tahansa. Tsemppiä!

Se on ihan jokaisen oma päätös mitä tahtoo tehdä. Itselleni en ole koskaan ottanut, mutta lapselle otin kolmen ensimmäisen vuoden aikana, sillä jälkitaudit voi influenssassa olla rankkoja. Nyt tosiaan oli ensimmäinen vuosi kun tyttö ei rokotetta saanut - ja meidän tarinan luitkin. Sen vaan voin omalta kohdalta sanoa, että rokote tuskin olisi meidän tyttöä teholle vienyt, toisin kuin itse sairaus tällä kertaa. En tosin koskaan uskonut, että meille näin voisi käydä, vaikka sitä aina välillä saa lukea vastaavanlaista tapahtuneen muille - eikä se ollut ylpeyttä, vaan ei kai kukaan vanhempi usko lapsensa taistelevan hengestään influenssan takia? Meillä ei ole epäselvyyttä jatkoa silmällä pitäen influenssarokotuksen ottamisen suhteen.

Mutta se, mitä meille tapahtui, tuskin tapahtuu teille - teette sitten kuinka tahansa. Tsemppiä!
Kiitos. Ja sitä samaa teille. En ikinä haluaisi kenenkään lapsille tuollaista kun teille kävi.
Taidan soittaa huomenna nla ja kysyä vielä sieltä että ehtiikö.

oikolukija
tuo on minulle uutinen. En tiennyt että ihmiset ottavat normaalistikin rokotteita fllunssia vastaan. siis luulin että viime talvi oli joku poikkeus (tai milloin ne sikapiikit otettiin)

Juu, tiesin että vanhukset, mutta en sitä että terveet lapset tai aikuiset.

en aio ottaa ylimääräiosiä rokotteita. myrkkyjä ja lääkkeitä ja maalien myrkkyjä ja kemikaaleja ja antibiootteja on ihan tarpeeksi juomavedessä ja sitä kautta kaikkialla, eläimissä joita syömme ja kasveissa jotka vedestä ovat myös riippuvaisia.

Päivän hesarissa oli muuten pikku juttu, miten teknosmaalitehdas mm. on saastuttanut vantaajoen ihan laillisesti toimimalla.

Mitenhän moni muukin vesistö on myrkyllinen, mutta kukaan ei ole mitannut?

"vieras"

omilla aivoilla! Miks kieltäydyn rokotteista! tutkikaa ennen kun annatte!!!!! Kaikkia lääkkeittä ei voi testata edes eläimillä kun ne kuolee buranaan!

tuo on minulle uutinen. En tiennyt että ihmiset ottavat normaalistikin rokotteita fllunssia vastaan.
Flunssa on eri asia kun influenssa. Flunssa on "normaali" nuhakuume, influenssa vaarallisempi viruksen aiheuttama hengityselinten sairaus, jota vastaan on mahdollista rokottaa joka vuosi - koska uusi epidemia-aalto tulee myös joka vuosi, joulu-tammi-helmikuussa.

[QUOTE="Vieras";25463755]Muistanko oikein että olet hoitoalalla? Pelottaa että tartutat mahdollista influenssaasi heikkoihin ja sairaisiin jotka eivät ehkä siitä selviä.

Rokotukset eivät ole mitään hullutuksia...kyllä olis lapsikuolleisuuskin hiukan toista luokkaa kuin nyt ilman rokotuksia![/QUOTE]

En oo töissä ollu useampaan vuoteen oman fyysisen sairauden takia. Että ei pelkoa... Tavis influenssa-rokotteenki olen saanu parina vuotena ja ne on ollu niitä vuosia jollon olen influenssan sairastanu. Ei ole paljoa luottoa ei...

"vieras"
tuo on minulle uutinen. En tiennyt että ihmiset ottavat normaalistikin rokotteita fllunssia vastaan. siis luulin että viime talvi oli joku poikkeus (tai milloin ne sikapiikit otettiin)

Juu, tiesin että vanhukset, mutta en sitä että terveet lapset tai aikuiset.

en aio ottaa ylimääräiosiä rokotteita. myrkkyjä ja lääkkeitä ja maalien myrkkyjä ja kemikaaleja ja antibiootteja on ihan tarpeeksi juomavedessä ja sitä kautta kaikkialla, eläimissä joita syömme ja kasveissa jotka vedestä ovat myös riippuvaisia.

Päivän hesarissa oli muuten pikku juttu, miten teknosmaalitehdas mm. on saastuttanut vantaajoen ihan laillisesti toimimalla.

Mitenhän moni muukin vesistö on myrkyllinen, mutta kukaan ei ole mitannut?
Raha haisee ja sillä saa jotain ainakin jotain! Ne joille raha tärkeetä ei välitä mitä me tavikset koikeataan! Massii lisää v..tu ei kiinnosta, rahnaa! "leijonan luola"!!!!

"sama"
Millä vitamiineilla? D:tä meillä on syöty aina ja ihan kunnon korvakuurit ollu silti ja muut vatsataudit ja kuumeilut. Maitohappobakteereja ajattelin alkaa antaa joka päivä, lieneekö niilläkään mitään kummempaa vaikutusta kuitenkaan.
D3 ja c vitamiinia sekä maitohappoja päivittäin. Emme ole pitkäänaikaan sairastaneet, uskon että noilla on vaikutusta :).

[QUOTE="vieras";25464108]aina kun annan siis järkevän vinikin niin nää "kyllä mä tota teen kun apinat kertoo" Hei tee mitä apinat haluaa!![/QUOTE]
Mä en tajua mitä sä selität niin en voi ottaa huomioon ja harkintaan sun (mahdollista?) ehdotustasi.

Morkkis
Hittolainen :( Hain itse rokotuksen työterveydestä joulukuussa. Käytiin 1v 4 kk pojan kanssa joulukuussa ylimääräisellä neuvolakäynnillä, millä minun oli tarkoitus ottaa rokotus puheeksi. Kävi vaan niin että poika kilahti vastaanotolla täysin ja karjui hysteerisenä koko käynnin ajan; siinä jäi kaikki "ylimääräiset" asiat listalta. Ehtiiköhän tosiaan enää sitä rokotusta ottaa, kun meilläkin pojalle pitäisi antaa kaksi piikkiä. Jos epidemia lähtee jylläämään nyt, ei taida rokotukset enää ehtiä auttaa...

?!
[QUOTE="vieras";25463870]39,9 on vakavan sairauden merkki eikä sitä konsteiden lasketa alas! hätänumero sillon jos ei päivystykseen pääse! AINA KUN 39,9 NIIN PÄIVYSTYKSEEN![/QUOTE]

Höpö höpö 40-41 voi olla bakteeri tulehduksessa ja silloin on otettava tuju annos lääkettä ja katsottavavointia.Soitin ja kysyin kun itselläni oli angiina ja 40 astetta. Me ollaan otettu rokotus.

Just näin
[QUOTE="vieras";25463824]tauteja vastaan ootteko ihan pöljiä!(oululaisiste sanottu)? D-vitamiini on sitä varten että kun meillä ei tää aurinko paista läpi vuoden!. Kuunnellaan vaan päättäjiä ne tietää ja avustajat![/QUOTE]

Mä mietin samaa. Ja liikaa sitä ei saa ottaa ( nyky suositukset kyllä kovin alhaiset) mutta ennen se oli C-vitamiini joka paransi vastustuskykyä ja auttoi flunssaan.

tiiteni harmaana
Nyt se influenssa taitaa olla meillä. 5-vuotiaalla neljättä päivää kuume ja on alkanut olemaan vatsa löysänä ja nyt myös pientä nuhaa. Mies sairastui eilen illalla ja tyttö 7,5kk yöllä. Itse olen vielä terveenä. Vinkkejä, miten pysynkin terveenä, että jaksan hoitaa näitä muita?

Anatolia, mistä sä tiedät sun lapsilla olleen juuri sikainfluenssan? Testattiinko se jotenkin? Ettei olis ollut vain tavis lenssu teillä, nimittäin kaikki siihen sairastuneet tutut kyllä oli tajuttoman sairaina. Kuume aivan älytön ja kivut kovat.

Nooo
Nyt se influenssa taitaa olla meillä. 5-vuotiaalla neljättä päivää kuume ja on alkanut olemaan vatsa löysänä ja nyt myös pientä nuhaa. Mies sairastui eilen illalla ja tyttö 7,5kk yöllä. Itse olen vielä terveenä. Vinkkejä, miten pysynkin terveenä, että jaksan hoitaa näitä muita?
Peset vaan ahkerasti käsiä ja otat vitamiinia ja pyyhit kahvoja. Näin ainakin itse selvisin kun kaksi viikkoa hoidin meidän kolmea potilasta. Sitten välillä tuuleta myös.

Rähinä-Reetta
Meillä päädyttiin tytön kanssa viimeksi vajaaksi viikoksi sairaalaan sitkeän korkean kuumeen vuoksi. Tulehdusarvot huiteli asteikon yläpuolella. Keuhkokuume. En odottelisi ainakaan lapsen kanssa kovin pitkään, jos kuumeilua jatkuu.

tiiteni harmaana
Kiitos tuosta ovienkahvojen puhdistus- vinkistä. Käsienpesu ja käsidesi on jo tehokäytössä. Vitamiineja muutenkin syön ja otin ylimääräistä D:tä juuri. Olen myös ottanut luontaistuotekaupan Immolina-valmistetta vastustuskykyä parantamaan. Mies on menossa tänään lääkärille saikkua hakemaan ja tytölle sain ajan myös samalla, kun tosiaan jo neljättä päivää kuumeilee. Vauvalla oli yöllä 39,5 heti kun ekan kerran mittasin. Virkeä kyllä oli ja iloinen ja tissi maistui. Panadolia sai tietysti heti. Meillä olis 8kk lääkärineuvola huomenna. Pitää soittaa, voiko sairaana mennä. Pääsishän ainakin lääkäsissä käymään. Eipä se lääkäri kyllä osaa sen kummempaa tuolle tehdä kun muuten voi hyvin ainakin vielä.

"vieras"
Itse en ota, vaikka olen sairaalassa töissä. Syy tähän on yksinkertainen; 3 kertaa olen influenssarokotuksen ottanut ja 3 kertaa sen jälkeen olen tullut aivan mielettömän kipeäksi. Siitä huolimatta, että kaikki toitottaa ettei rokotuksesta voi saada tautia. Kummasti päivä-kaksi rokotuksen jälkeen on noussut kuume, tullut nivelsärkyä, nuhaa, kurkkukipua. Veto on ollut täysin pois monta päivää. Niinä vuosina, kun en ole ottanut rokotusta, en ole myöskään tullut kipeäksi. Joten mun kohdalla sen rokotteen hyöty on nolla.

En myöskään rokotuta lapsia.

Meillä jyllää tällä hetkellä sekä flunssa, että mahatauti. Terveisiä perseestä, vielä ei aikuiset oirehdi, sitä odotellessa!!!! :snotty:

sh itsekin
Ekana Hyytiksen pitäis varmaan hankkia itselleen se influenssa...ja kukaan fiksu hoitsu ei ole töissä jos influenssa iskee. En mä ainakaan aio olla jos näin käy - makaan kotona sohvalla ja katson telkkaria :)
No ei tietty ole kipeänä töissä, mutta eihän se heti täysiä iske ja varmasti näkee työvuoroissa hoitsuja, joilla nenä valuu tms. Mun mielestä varsinkin vanhusten ja lasten hoitajille ko. piikki pitäis olla pakollinen.

"vieras"
Meidän poika 8v oli koko viime viikon kuumeessa(38-39)keskiviikkona sai korvatulehdukseen antibiootin,tyttö 6v soitettiin tiistaina hakemaan eskarista,kuume nousi,kurkku kipeä jne..tyttö oli kuumeeton perjantaina,mutta lauantaina kuume nousi uudelleen 38.5 asteeseen,eilen lämpö 37.9,olemme tänään menossa uudestaan korvalääkäriin.
Mitenkäs se meni onko korvasta mitattu lämpö enemmän,kun kainalosta,meillä om kainalo mittari??

Yhteistyössä