Nyt mullakin menee luottotiedot.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllikki

Vieras
Paska tilanne.

Pari viikkoa sitten lainattiin anopilta 2000e, jotka käytettiin laskuihin viimeistä penniä myöten. Anoppi itse tarjoutui lainaamaan kun purin hänelle todella surkeaa taloudellista tilannettamme, ja sanoi ettei kiire ole saaha takaisin. Sovittiin sitten että maksetaan se ensi tamikuussa, kun minä olen valmistunut ja töissä. Miehellä on niin pinet tulot että kitkuttaa saa jotta edes on ruokaa pöytään.

Aamullapa anoppi sitten soitti, takaisin on maksettava nyt eikä heti. Siispä kaikki ens kuun tulot on hälle annettava. Tilanne meni meillä mahottomaks, kun koko ajan on juoksevat kulut lääkäreistä ja lääkkeistä.
Kysyin että eikö onnistuisi edes kahdessa kuussa maksaa niin se oli ehdoton ei.

Joten nyt kaikki tulevat (ja niitä on paljon!! ) lääkäri yms. laskut menee siten ulosottoon. Ja ne mitkä siellä jo on on pakko jättää maksamatta, kun ei ole rahaa.

Vituttaa kuin vierasta sikaa.

Ja anoppi ei oo nähny sua lainan oton jälkeen esim baarissa/elokuvissa/ostamassa kaupassa kaikkee turhaa?

Jos mä olisin anoppi niin huomauttaisin että hei et tainnukaan olla rahan tarpeessa..Mutta en vaatisi kyllä rahaa heti takasin.Siis jos on sut jotenkin tollai nähny.Jos ei oo nähny niin si ihmettelen.

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
No. Paskamaista anopilta. Mutta hakekaa ihmeessä pankista toi 2000e ja antakaa anopille, lyhentäkää sitä pankille sit pienemmissä erissä - ettei luottotiedot menis...

Kun meillä ei ole varaa maksaa niitä eriä lainkaan :/

Ja mimmalille,ei ole todellakaan nähnyt, maksimissaan viemässä tyhjiä pulloja joita on pakko keräillä että ruokaa saisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
No. Paskamaista anopilta. Mutta hakekaa ihmeessä pankista toi 2000e ja antakaa anopille, lyhentäkää sitä pankille sit pienemmissä erissä - ettei luottotiedot menis...

Kun meillä ei ole varaa maksaa niitä eriä lainkaan :/

Ja mimmalille,ei ole todellakaan nähnyt, maksimissaan viemässä tyhjiä pulloja joita on pakko keräillä että ruokaa saisi.

No sitten ette maksa anopille sitä summaa vielä.

Jos noin huonosti ovat asiat, niin ota yhteytta sosiaalivirastoon toimeentulopuolelle. Luultavasti teillä on vajausta niin että saatte toimeentulotukea. Jos ei ole, niin antavat ehkä lainaa tai sitten avustavat velkasaneerauksessa. Ei tuohon maailma kaadu.

Tyhmän tempun teki anoppisi. Mä annan kans neuvon että käykää pankissa hakemassa pieni laina ja maksakaa anopille se raha takasin ja maksatte sitten pankille erissä sen lainan. Mä en enää kehtais anopin "housuiss" kulkea ja tulla sua ja miestäsi jossain vastaan kun tollasen tempun teki.

Ja mistä syystä muuttaa yksipuolisesti sopimusta?
Itse tekisin niin, että ottaisin kulutusluoton ja maksaisin anopille sen rahat pois. Samalla sovittaisiin, ettei sitä emäntää meillä enää ikinä näkyisi.

älkää maksako anopille takaisin vielä,maksatte myöhemmin kuten sovittu.
Anoppi ei saa sitä perintään,eikä ulosottoon eikä minnekään,joten sitä ei tartte huolehtia.

En ymmärrä mikä anoppia vaivaa,jos ei oikeasti niitä rahoja tartte justnyt takaisin,eli ei ole esim omat laskut kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ellapuu:
älkää maksako anopille takaisin vielä,maksatte myöhemmin kuten sovittu.
Anoppi ei saa sitä perintään,eikä ulosottoon eikä minnekään,joten sitä ei tartte huolehtia.

En ymmärrä mikä anoppia vaivaa,jos ei oikeasti niitä rahoja tartte justnyt takaisin,eli ei ole esim omat laskut kyseessä.

Mä oon samoilla linjoilla. Kumpi on tärkeämpää oma tulevaisuutenne vai anoppi?

Yritin kaikin mohollisin keinoin että saatais maksaa tammikuussa niinkuin on sovittu mutta hän vaan alkoi kirkumaan että kun ei käy. Tiiä sitten että oisko miehen muilla sisarilla jotain tekemistä asian kanssa.

Pakko kai se on vaan maksaa tammikuussa, kun niihin lainoihin ja luottoihin ei ole mitään mahista. Tai sitten ne jäisi maksamatta.

sovittu mikä sovittu. te ootte lainatessa sopineet takaisin maksuajankohdan ja siinä pysytte. anoppi ois voinu hiukan aikasemmin miettiä lainaako. eli sanot anopille tuosta mitä tuli sovittua ja sanot että ette ennen pysty maksamaan. piste.

Alkuperäinen kirjoittaja mallura:
sovittu mikä sovittu. te ootte lainatessa sopineet takaisin maksuajankohdan ja siinä pysytte. anoppi ois voinu hiukan aikasemmin miettiä lainaako. eli sanot anopille tuosta mitä tuli sovittua ja sanot että ette ennen pysty maksamaan. piste.

Näin. Tosin antaisin miehen päättää, kun on hänen äitinsä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Yritin kaikin mohollisin keinoin että saatais maksaa tammikuussa niinkuin on sovittu mutta hän vaan alkoi kirkumaan että kun ei käy. Tiiä sitten että oisko miehen muilla sisarilla jotain tekemistä asian kanssa.

Pakko kai se on vaan maksaa tammikuussa, kun niihin lainoihin ja luottoihin ei ole mitään mahista. Tai sitten ne jäisi maksamatta.

PIdä puolesi!!
Sanot vaan suoraan, ettei ole mahdollisuutta maksaa, siksihän sitä rahaa alun perinkin lainasit. Ja soskusta tai kirkolta voi saada apua jos on sellainen tilanne.
Hanki apua ja tukea itsellesi, niin ei rahan takia kaikki mene pieleen.... mä paraskin sanoja... aamulla laitoin heti tänne et mitäs nyt ku rahaa -35e... mut sain tsemppausta ja tiedän et maanantaina saan vähän rahaa, et taas kitkuttaa. Ärsyttää vaan kaikki viivaästys maksut ja korot ku en tahallaan ikinä jätä maksamatta mitään... ei vaan rahat riitä vaikka mikä on... hiivatti... mut häntä pystyyn kuitenkin, periksi ei anneta, eiks niin!

Ota yhteyttä niihin velkojiisi ja pyydä lisää maksuaikaa tai että saisitte maksaa osissa. Ei ne luottotiedot heti mee, jos on itse aktiivinen ja koittaa sopia laskuista. Sinne ulosottoon heti kans yhteydenotto.

Ja anopille sanoisin minäkin suoraan, että luvattu mikä luvattu, ja että antais maksaa sovitulla aikataululla vaikka sitten vaan lasten takia. Kuka isoäiti vie ruuan lasten suusta, hyi hävetköön! En maksais minäkään senttiäkään ennen tammikuuta.

Kannattaa tehdä lainoista aina paperit: lainanantaja, saaja, summa, takaisinmaksuaikataulu ja allekirjoitukset vaikka käsin kirjoitettuna ja kahden todistajan nimmarit alle, niin ei ole sanomista jälkikäteen..

Harmillinen tempaus anopilta. Itse laittaisin tuossa tilanteessa miehen asialle keskustelemaan anopin kanssa. Olisiko esim omalla äidilläsi tms. lainata että pääsette pahimman yli?

Onhan se niinkin että olisi luottotiedot menneet aiemmin jos ei olisi lainannut, mutta kun kerta luoasi niin voisi sen pitääkkin ilman kolmatta maailmasotaa.

Miehen mielestä ei makseta eikä pidetä siihen ämmään enää mitään yhteyttä.

Tosiaan,osa laskuista oli jo ulosotossa, osa menossa, lainalla saatiin maksettua ne silleen että tämän kuun puolivälissä hoituu loput eikä merkintää tule.

Yhteistyössä