Nyt mulla menee kuulkaas hermo..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bumbah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

bumbah

Jäsen
04.06.2007
936
1
16
|O Tuo meidän poika ei syö käytännössä YHTÄÄN MITÄÄN. Päivän saldo puolikas leipä ja maidot päälle..eilen yks banaani ja lusikallinen puuroa. Ja tätä on jatkunut jo useita viikkoja.. Neuvolassa ollaan asian takia käyty,mutta siellä vaan pyöriteltiin päätä eikä ne oikeen mitään osanneet sanoa. Poitsu on ruvennut taas heräilemään yöllä,varmaan nälkäänsä,mutta ei vaan syö!!! Väkisinkö sitä ruokaa pitäis kurkusta työntää? mä oon kohta ihan pöpi,koko ajan jatkuva huoli että mistä tää voi johtua. Ja tietysti nälkäsenä kiukuttelee enemmän kuin tavallisesti. Hampaita ei oo tällä hetkellä tulossa ja muuten on terve. Osaiskohan kukaan neuvoa? Ja lusikalliset päivässä on siis laskettavissa yhden käden sormilla.

Lusikallisilla tarkoitin lähinnä "suullisia" eli vaikka kaksi haukkua leivästä,lusikallinen puuroa ja kaksi lusikallista jogurttia=5 lusikallista. Ja lämmin ruoka ei uppoo ei sitten millään.

Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Alkuperäinen kirjoittaja toooosi hyviä onkin:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/lihapull.htm

kiitos..eli näitä saa ihan kaupasta ettei tartte erikseen tilata mistään? epäilyttää vaan vähän josko nämä uppoo sen paremmin :(

Eijei. Tää tyyppi linkittelee näitä juttuja tämän tästä.

Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu-x:
no onks pojalla mitään erityisiä herkkuruokia mitkä menee helposti? mä syöttäisin niitä

onko paino kuitenkin OK

sepä se kun paino vaan tippuu ja tippuu. Toukokuussa 1v neuvolassa oli paino 11,8kg,elokuun kontrollissa saman verran ja syyskuun kontrollissa 11,3kg ja pituutta tulee kumminkin koko ajan huimaa vauhtia lisää. Ennen oli ihan hulluna pinaattilettuihin ja makkarakeittoon,nyt vaan työntää äkäisesti lusikan pois ja alkaa raivota jos yrittää tarjota muuta kuin leipää.

Maitoa menee n.puoli litraa päivässä,siitä 2dl iltamaitona. Ihan normaalia maitoa juo jo.

Juoko iltamaidon pullosta? jos juo, laita velliä joukkoon.
Mä en olis huolissani. Mä uskon tutkimukseen, jonka mukaan alle 3 vuotias syö luonnostaan oikein -viimeistään 3-vuotiaana aikuiset on onnistunu tuhoamaan lapsen kylläisyysmekanismin sekä kehon kyvyn "tietää mitä tarvii"- kun ei sen syömisiin puutu. Jonain päivänä lapsi voi syödä pelkkää ruisleipää, toisena perunaa ja kolmantena omenaa, mutta kun tarjoaa pöydässä ruokaa ja jos nyt ei nälätä, seuraavalla ruualla sitten tai ehkä vasta huomenna, niin lapsi kyllä saa ja syö mitä tarvitsee.
Monesti vaan käy niin, että vartti ruuan jälkeen äiti työntää sitten jonkun palan käteen, kun se lapsi parka on nälissään, kun ei taaskaan syönyt...

|O Tuo meidän poika ei syö käytännössä YHTÄÄN MITÄÄN. Päivän saldo puolikas leipä ja maidot päälle..eilen yks banaani ja lusikallinen puuroa. Ja tätä on jatkunut jo useita viikkoja.. Neuvolassa ollaan asian takia käyty,mutta siellä vaan pyöriteltiin päätä eikä ne oikeen mitään osanneet sanoa. Poitsu on ruvennut taas heräilemään yöllä,varmaan nälkäänsä,mutta ei vaan syö!!! Väkisinkö sitä ruokaa pitäis kurkusta työntää? mä oon kohta ihan pöpi,koko ajan jatkuva huoli että mistä tää voi johtua. Ja tietysti nälkäsenä kiukuttelee enemmän kuin tavallisesti. Hampaita ei oo tällä hetkellä tulossa ja muuten on terve. Osaiskohan kukaan neuvoa? Ja lusikalliset päivässä on siis laskettavissa yhden käden sormilla.

Meidän neidillä on tällä hetkellä samanlainen tilanne menossa, hoidossa syö kans tosi huonosti. Ikää tytöllä siis muutama parisen viikkoo vajaa 2v.
Ja tiedän, se on todella raivostuttavaa! Mutta kummasti se silti vaan jaksaa touhuta.

No meillä vähän sama juttu,ikää 2v. On niin huonolla syönnillä, välillä sellasia kausia, ettei kelpaa oikein mikään. Pienempänä oli tosi hyvä syömään. Tänäki iltana puuro meni alas kun mä syötin sen. Meillä varmaan johtuu osittain tuosta pikkuveljestä, jotain uhmaa ja kateutta.
Mutta eiköhän se hengissä pysy pienemmälläki ravinnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No meillä vähän sama juttu,ikää 2v. On niin huonolla syönnillä, välillä sellasia kausia, ettei kelpaa oikein mikään. Pienempänä oli tosi hyvä syömään. Tänäki iltana puuro meni alas kun mä syötin sen. Meillä varmaan johtuu osittain tuosta pikkuveljestä, jotain uhmaa ja kateutta.
Mutta eiköhän se hengissä pysy pienemmälläki ravinnolla.
Puuron tilalle munakasta?

Yhteistyössä