Nyt mulla kyllä kilahti!!!!!

Eikö taas oo ollu rattijuoppo stana liikenteessä ja tietäähän sen mitä jälkee siitä tulee!!! Mä oon niiiiiiin kiukkunen!!! |O

Vaan mitäpä se auttaa, kun auttaiskin. :ashamed:

Jatkuvasti saa lukee lehdistä kuolonkolareista, ja sit nää idiootit lähtee vielä kännissä auton rattiin, että varmasti vielä riskit lisääntyy. Tulinpahan vaan purkamaan... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja NaRikka:
Mä olen useamman kerran rekkaria pollareille soitellut, kun joku selvästi humalainen pöljä kiipee rattiin mun silmien alla. Onpahan ainakin yrittänyt, vaikkei poliisit sit kiinni saiskaan.
Mäkin oon kerran, se mies oli niin kännissä, ettei meinannu edes päästä autoon! Ajettiin sen perässä ja soitettiin poliisit, mut sen verran pienelle tielle koukkas ettei viititty enää perässä ajaa... En tiiä saiko poliisit sitä kiinni, -tuskin.

vieras
punaista näkyy täälläkin, kun vain ajattelenkaan rattijuoppoja ja sitä tuhoa mitä he saavat aikaan... viattomia kuolee ja vammautuu. mutta rattijuoppo, hän selviää jollakin ihmeellisellä juopon ja moukan tuurilla näistä kolareista jopa loukkaantumatta itse... ja tuomiot on mitä ovat, sama rattijuoppo saattaa olla pian uudelleen liikenteessä. kyllä alkolukot pitäis olla autoissa vakiovarusteena!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
punaista näkyy täälläkin, kun vain ajattelenkaan rattijuoppoja ja sitä tuhoa mitä he saavat aikaan... viattomia kuolee ja vammautuu. mutta rattijuoppo, hän selviää jollakin ihmeellisellä juopon ja moukan tuurilla näistä kolareista jopa loukkaantumatta itse... ja tuomiot on mitä ovat, sama rattijuoppo saattaa olla pian uudelleen liikenteessä. kyllä alkolukot pitäis olla autoissa vakiovarusteena!!!
Niimpä, ja nollatoleranssi promillerajassa. Kortti pois vaan jos on vähänkin alkoholia veressä! Ja tuosta juopon tuurilla selviämisestä, kuolema päässtäis ne helpolla, mut jos jää eloon, niin ikuisesti kantaa rattijuopon ja tappajan leimaa otsassaan...

Mulla ei tuo rangaistuskäytäntö oikein mene kaaliin. Jos ajaa liikaa ylinopeutta (törkeää sekin) lähtee kortti hyllylle kuukaudeksi tai pidemmäksi aikaa. Ja siitä ollaan nykyään tiukkana, vaikka työkseen ajais autoa esim. taksia tai ambulanssia, ei korttia saa takaisin.
Mutta kun eräs tuttu ajoi päissään autoa ja kortti lähti hyllylle, niin sai kolmessa päivässä kortin takaisin, koska tarvii autoa työssään. Ajelee pitkin maakuntia. Tuloksena se, että viikon päästä oli taas ajellut päissään, mutta ei ollut vain jäänyt kiinni.
Missä järki rangaistuksissa? Kyllä pitäisi olla tiukemmat säännöt.

Alkoholisoitunut tätini kitisi, kun tunaroi yli 2 promillen humalassa ja kortti lähti kolmeksi kuukaudeksi kuivumaan. Oli hänen mielestään kohtuuton rangaistus yhden kerran virheestä. Voi että mulla sieppas. Aika iso virhe mielestäni on ajella noilla promilleilla ja olen aika satavarma, että on ajanut enemmänkin. Ei vain ole jäänyt aikaisemmin kiinni. Itse kyllä käräyttäisin jos sattuisin näkemään, että on päissään lähtenyt.

Joskus törmännyt mietteisiin (kyse siis "aamukrapulalukemista"), että uskaltaisikohan sitä lähtee ajamaan, onkohan siellä ratsiaa....
Ikään kuin siitä olisi kyse, että itte kärähtää!!! Ku sitä paljon paljon pahempaakin voi sattua!!!

Kerran pariskunta puhalteli alkomittariin ja eivät lähteneet hälyttävien tulosten jälkeen ajamaan. Mutta puolen tunnin kuluttua vaimo neuvoi, että mä puhallan nyt, älä sä puhalla. Ikäänkuin se auttaisi asiaa, että mies ei puhalla.... Tosin jatkoa en tiiä, lähtivätkö ajamaan.

Yhteistyössä