Nyt minäkin koin sen: kampaaja pilasi hiukseni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Kävin leikkauttamassa hiuksista hieman latvoja ja halusin että myös ohentaa latvoista vähän... mutta kampaaja sanoi että ohentaa reilusti latvoja, koska mulla paksut hiukset(sanoin vielä, että älä, kun haluan että ottaa vaan VÄHÄN). No helvata, eipä kuunnellu, vaan nyt näyttää latvat ihan hemmetin harvoilta ja suorastaan rumilta :( Taitaa ainoa ratkasu olla et leikkautan pituudesta vielä pois.

Mua suoraansanottuna v*tuttaa!

Ylipäänsä tämä villitys, että ohennetaan vaan ohentamasta päästyään (oli asiakkaalla sitten paksut hiukset tai ei... ja vaikka olisikin niin eikö se ole ihan hyvä asia niin että soisivat pysyäkin sellaisina?). Ei käsitä. Sympatiat.

Voi ei! Sulla on ihanat hiukset mitä olen kuvista nähnyt. Joo mulla oli kesällä kanssa sama homma, paksuista hiuksista ohennettiin tosi paljon ja leikattiin melkein polkaksi. Vaikka pyysin että hiukan kevennetään. Nyt en ole kesäkuun jälkeen tehnyt mitään niin alkaa olla pituutta ja paksuutta aika hyvin. Vitamiineja olen popsinut.

ihme miten jotkut kampaajat suorastaan villintyy jos asiakkaalla on paksut hiukset :O Muutamaan olen törmännyt ja sakset viuhuu siihen tahtiin että huh huh.

Näitä on! Mäkin oon törmännyt.

Mulla kävi esikoisen imetysaikana (ja kuopuksenkin, mutta esikoisen aikana voimakkaammin) niin, ettei hiuksia irronnut juuri lainkaan, vaan kaikki jäi päähän. Sillä seurauksella mun tukasta tuli TODELLA paksu. Menin sitten parturiin aikomuksena värjätä ja leikkuuttaa latvat. Parturi totesi ensin, että oho, onpa paksu tukka ja otti sakset käteen. Oltiin siinä vaiheessa sovittu jo, miten ne leikataan, joten oletin, että leikkaa sen mukaan. Ihmettelin, kun alotti takaa, mutten sanonut mitään. Vasta kun naks naks oli käynyt koko takaosan, tajusin, mitä siellä tapahtui. "Mä vähän ohennan tätä ensin." AI VÄHÄN??? Jumankauta. Mulle jäi ehkä kolmasosa päähän, vähemmän kuin on normaalistikaan. Pää täynnä tosi ihanaa sänkeä, joka todellakin näkyi läpi, jos hiukset laittoi esim. kiinni. Eikä siinä vielä kaikki. Samainen parturi teki musta vihreän. :D

Oli tosi onnistunut reissu. Suosittelen ...not. =)

Ja joo. Ymmärrän tunteesi. Muakin vitutti (ihan vain lievästi sanottuna). Eikä vähiten siksi, että meillä oli seuraavana päivänä juhlat tiedossa. JEEE!

Viimeksi muokattu:
Mä vaihdoin kampaajaa, kun osui semmonen, joka leikkasi aina liikaa. Eikä tosiaan ollut kyse siitä, että hiukset olis ollu huonossa kunnossa. Mun tarvitsee leikata latvat vaan 2 kertaa vuodessa, pysyy niin hyvässä kunnossa. Onneksi nykyinen kampaaja kuuntelee asiakkaitaan. :)

itselläni paksut hiukset. Kampaajalle kun menen niin heti aloitetaan sanalla "sinua ei armaan haittaa jos ohennan reilusti näitä" sitten ruohonleikkuri alkaa laulamaan.

Kampaajilla en ole käynyt nyt vuoteen. Enkä ihan heti menekään.

Mulla normaalisti kaveri leikannu mun hiukset, mut nyt se on lomalla ja jouduin menemään toiselle, hemmetti soikoon seuraavalla kerralla odotan että kaveri pystyy leikkamaan enkä hoppuile ja mene jollekkin ihan vieraalle leikkauttamaan. Ja mua ärsyttää, hiukset näyttää ihan kynityiltä. Tykkään pitkistä hiuksista ja nyt saa leikata oikeesti tosi reippaasti pois, että latvat näyttäs ees jotenkuten siedettäviltä:kieh:

Kurja juttu jassåå. Mulle on tapahtunut tuo sataviisi kertaa. Argh. Puolisen vuotta kun kituutat, niin sitten oot saanut jo takaisin sitä pituutta sen verran ainakin ettei enää ahdista. Uskoisin. Onneksi hiukset kuitenkin kasvaa suht. nopeasti.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kurja juttu jassåå. Mulle on tapahtunut tuo sataviisi kertaa. Argh. Puolisen vuotta kun kituutat, niin sitten oot saanut jo takaisin sitä pituutta sen verran ainakin ettei enää ahdista. Uskoisin. Onneksi hiukset kuitenkin kasvaa suht. nopeasti.
Käytkö vielä kampaajalla? :D mulle tuli kyllä sellanen olo, että seuraavaksi leikkaan ite- sitten tietää että itteänsä voi vaan syyttää :laugh:

Joo... Mäkin joskus menin kuvan kanssa kampaajalle: Haluan tällaiset kiharat. Isot laineet, pitkiin, paksuihin, taipuisiin, kerrostettuihin hiuksiini. Kampaaja teki liian pienillä rullilla mummopermanentin, jonka jälkeen muistutin lähinnä lammasta. Suoristin sitten kiharani muutaman vuoden ajan joka pesukerran jälkeen....

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;25219826:
Käytkö vielä kampaajalla? :D mulle tuli kyllä sellanen olo, että seuraavaksi leikkaan ite- sitten tietää että itteänsä voi vaan syyttää :laugh:

Liian harvoin. Ja juuri tuosta syystä. Viimeksikin pyysin että vaan tasoitetaan (mulla oli pität hiukset, yli puolen selän), niin nyhti kaikki ihan lyhyeksi, niskavilloja myöden osittain. Ihan kiva malli se oli loppujen lopuksi, (sellainen takaa ihan lyhyt, sivuilta reilusti yli leuan) varsinkin kun vähän siitä kasvoi, mutta pointti oli että en halunut lyhyitä. Nyt on jo taas kasvanut yli olkapäiden, eikä ihme, kun on taas kauhea kynnys mennä kampaajalle. Pakko olisi kyllä jo mennä.

Mutta nopeasti se kasvoi tuostakin nydetystä siedettäväksi. En pidä siitä tunteesta että hiukset on ihan lyhyet. Vaikka vaan osittain.

[QUOTE="Tyttöjen äiti";25219829]Joo... Mäkin joskus menin kuvan kanssa kampaajalle: Haluan tällaiset kiharat. Isot laineet, pitkiin, paksuihin, taipuisiin, kerrostettuihin hiuksiini. Kampaaja teki liian pienillä rullilla mummopermanentin, jonka jälkeen muistutin lähinnä lammasta. Suoristin sitten kiharani muutaman vuoden ajan joka pesukerran jälkeen....[/QUOTE]

:D:heart:

Mulle on käynyt alakouluaikana niin, että kampaaja leikkasi otsatukkani aivan päin helvettiä vinoon. Kaikeksi pahaksi kun olin koulukiusattu, niin pelkäsin ihan hirveästi mennä kouluun sen tukkani kanssa. :(

Käyn äärimmäisen harvoin muutenkaan missään kampaajalla. Alle kerran vuodessa. Yleensä teen niin, että leikkautan ihan lyhkäseksi ja sitten kasvattelen sitä ihan rauhassa useita kuukausia. :D

Mulla on myös kokemusta kahdesta kampaajasta, jotka eivät tehneet, kuten halusin. Molemmilla käynneistä on vuosia aikaa.

Ensimmäinen kampaaja värjäsi aina hiukseni sellaisiksi vaalean oranssinpunaisiksi, joiden oli kai tarkoitus olla punertavan ruskeat. Ruma väri se ei sinänsä ollut, mutta mä en vain pitänyt itse siitä väristä yhtään. Muuta väriä hän ei hiuksiini suostunut laittamaan, joten vaihdoin sitten kampaajaa.

Toinen kampaaja kysyi, minkä väriseksi haluan hiukseni. Sanoin, että mielellään saisi olla jotain tummaa ja hieman vaikka punertavaakin, mutta ei missään tapauksessa sellaista liilaa/liilahtavaa sävyä. Kampaaja vielä varmisti, että niin liilaa/liilahtavaako ei sitten, ja minä vielä sanoin, että aivan, ei sellaista. Kampaajalta lähtiessäni pääni oli kuitenkin tumman violetti. Ihan nätti väri noin tuoreeltaan, mutta haalistuessaan aivan kamala... Lisäksi hiuksia leikattiin aivan liikaa (pyysin, että leikkaa 5 cm, leikkasikin 15 cm) ja välillä lyhyiden hiusten seasta törrötti pidempiä hiuksia, jotka eivät olleet jostain syystä ehtineet saksien väliin. Vaihdoin sitten taas kampaajaa, ja nyt olen kyllä tyytyväinen. :)

Kävin leikkauttamassa hiuksista hieman latvoja ja halusin että myös ohentaa latvoista vähän... mutta kampaaja sanoi että ohentaa reilusti latvoja, koska mulla paksut hiukset(sanoin vielä, että älä, kun haluan että ottaa vaan VÄHÄN). No helvata, eipä kuunnellu, vaan nyt näyttää latvat ihan hemmetin harvoilta ja suorastaan rumilta :( Taitaa ainoa ratkasu olla et leikkautan pituudesta vielä pois.

Mua suoraansanottuna v*tuttaa!

Siis MIKÄ IHME siinä on, että kampaajien täytyy ohentaa hiuksia aina hysteerisesti?!! Ketäpä nainen valitsisi paksujen hiusten sijaan hennon hiirenhännän?! Tuskin yksikään. Mulla jo valmiiksi hennot ja ohuet hiukset ja silti yks kampaaja "vähän ohensi", siis HIRVEETÄ Kevennyssakset sais mun puolesta kieltää lailla!!!

Ja tosiaan, ASIAKAS on se, ketä tietää mitä haluaa, siihen on kampaajan AIVAN turha sanoa, et "sulle sopis tällanen" ...jooh, vittu ehkä sun mielestä. Ihan uskomatonta toi toiminta! Mulla ja 99,9℅:lla varmasti selkeä visio värin, mallin ja pituuden suhteen, kun menee kampaajalle... Ei kampaaja sitä päätä. Huoh...

Yhteistyössä