nyt mielipiteitä tällaiseen asiaan kiitos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentunut

Vieras
omat vanhempani käyvät meillä väh. 2 krt viikossa mikä on muuten ihan ok, mutta äitini on aika rasittava :/ hän puhuu todella paljon ja useimmiten asiat ovat toisten ihmisten asioita, omia sairauksia ja vaivoja, omia lääkäri yms reissuja yksityiskohtaisesti kerrottuna jnejne. ja puhuu samoja asioita välillä moneen kertaan mulle ja jos joskus suun vuoron saankin, hän ei kuuntele.
jos vastaan lapsilleni kun he tulevat minulta jotakin kysymään, äitini puhuu päällekäin ja jos käyn toisessa huoneessa, hän jatkaa vaan puhumistaan.

olen erittäin rasittunut tästä, omiakin huolia ja stressiä löytyy omastakin takaa ja tuntuu että minun päälle kaadetaan viikoittain saavilla lisää:( olen henkisesti aivan loppu.
isä on mukava ja yrittää auttaa lasten kanssa mutta eipä kuuntele hänkään minua juurikaan.
tiedän että on naurettavaa etten kykene sanomaan asiasta, mutta ei kai tämä ole ihan "normaalia" että monta kertaa viikossa käy

Vaikea sanoa kun ei tiedä suhdettasi vanhempiisi. Mä ainakin sanoisin suoraan, että ei kiinnosta muitten sairaudet sun muut. Mun vanhemmat käy n.2 kertaa vuodessa ja jutellaan ihan mistä vaan ja lapsiakin kuunnellaan. Jos et saa sanottua suoraan niin laita vaikka meiliä asiasta niin ehkä itekin tajuavat juttelevansa asiattomuuksia.

Mieheni isä on juuri tuollainen.. Toisinaan kysyy kuulumisiakin muttei paljon lasten kanssa jaksa touhuta ja myös puhuu päälle vaikka mukulat kiljuisi konteissa.. Joskus tekisi mieli sanoa etkö näe että ois vähän nyt muutakin tekemistä kuin kuunnella tauotonta turinaa. Hän ei puhu niinkään sairauksista mut menneistä ajoista yms.. rasittavaa todella ja nyt olen vältellyt joutumista niihin tilanteisiin. kuitenkin niin sydämellinen ihminen etten halua häntä loukata sanomalla: ei kiinnosta.
Emme kyllä näe viikottain kun eivät asu ihan nurkilla.