Nyt mie alan olla tyytyväinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
kesän ja syksyn satotarjontaan pakastimessa.
Tsi pakko alkaa ollakin, kun pakkanen ei juurikaan enempää vedä, ja toista pakastinta en nyt tähän hätään ala hankkimaan enää.

Nyt on pakastimessa 27 litraa mustikoita, 20 litraa vadelmia ja 26 litraa puolukoita.
N. 5 litraa luumu-omenahilloa. Vähän (jokusia litroja ) musta- ja punaherukoita kokonaisina ja muutama litra herukka-karviaismehua.
Omenoita mie oisin säilönyt vielä viipaleina, mutta kun ei sovi, niin ei sovi.
Tai siis sopis, mutta kun leiville ja ruualle ja näille kaupasta ostettaville pakasteillekin pitää olla oma tilansa.

Vielä mie käyn metsässä hakemassa puolukat puuroihin niin kauan kun niitä siellä on ja ilmat sallii.
Ja sieniä poimin, jos kohdalle sattuu, mutta varsinaisesti niitä etsimään mie en mene.

Mites teillä muilla... pursuaako pakkanen luonnon antimia?

Hmm.. Mä tässä mietin kun ihmiset aina hamstraa talven varalle pakkaseen niin kamalasti kaikkea ihanaa.. Syättekö te sitten kesälläkin noin paljon marjoja ja muuta? :o :ashamed:

Nimim. Eräs jolla pakkasessa vain 1 litra vuoden vanhoja vattuja

Sen olen myös pakastanut minkä pakkaseen sain sopimaan. Mutta millä ihmeen ajalla sä ehdit tehdä kaiken??? *pohtii kateellisena Aurinkokunnan organisointikykyä* =)

Onpa sulla ihanasti sielä. :) Meillä ei oo kun ehkä 5litraa mustikoita, pari litraa vadelmia ja ehkä 3 litraa kanttiksia.. Oltiin mummolassa viikko niin sielä oli hyvä metsä missä käydä. Täällä betonikaupungissa ei hirveästi oo mahiksia..

Taalla pakkaset tursuaa. Olen aivan alyttoman paljon kerannyt luonnonantimia . Viime viikonlopun saalis oli 20 l suppilovahveroita ja n 20 l puolukkaa. Halyttavinta oli, etten edes paljon vaihtanut paikkaa. Eihan tuonne metsaan enaa edes uskalla menna :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Tsi pakko alkaa ollakin, kun pakkanen ei juurikaan enempää vedä, ja toista pakastinta en nyt tähän hätään ala hankkimaan enää.

Nyt on pakastimessa 27 litraa mustikoita, 20 litraa vadelmia ja 26 litraa puolukoita.
N. 5 litraa luumu-omenahilloa. Vähän (jokusia litroja ) musta- ja punaherukoita kokonaisina ja muutama litra herukka-karviaismehua.
Tai siis sopis, mutta kun leiville ja ruualle ja näille kaupasta ostettaville pakasteillekin pitää olla oma tilansa.

Vielä mie käyn metsässä hakemassa puolukat puuroihin niin kauan kun niitä siellä on ja ilmat sallii.
Ja sieniä poimin, jos kohdalle sattuu, mutta varsinaisesti niitä etsimään mie en mene.

Sulla pursuaa tota energiaa niin paljon, et voisitko jakaa toiselle elimäkeläisellekkin sitä?

Alkuperäinen kirjoittaja JoannaS:
Sen olen myös pakastanut minkä pakkaseen sain sopimaan. Mutta millä ihmeen ajalla sä ehdit tehdä kaiken??? *pohtii kateellisena Aurinkokunnan organisointikykyä* =)

Tänään viimeksi mulla oli 3 lasta mukana metsässä ja tunnissa oli 10 litraa puolukoita ämpärissä. (Nää ei enää siis mene pakastimeen, vaan osa keitettiin jo puuroksi ja osasta teen huomenna vähän hilloa kaalilaatikon kaveriksi ens viikkoa ajatellen.)

10kg oman maan mansikkaa. 4kg ehjää mustikaa, 10l mehustettuna. 10l puolukkamehua, jääkaapissa puolukkahyytelöä n 2l?? 2x0.5l mustia ja punasia viinimarjoja, enempää ei nuista pensaista viellä tullu. sieniä en tunne mutta haluaisin oppia tuntemaan. miehen pyytämää lohta n 18kg, 10 siikaa, 16 harria... sorsaa, jänistä ja kohta alkaa hirvijahti joten tilaa lihoille pitäis järjestää...

Alkuperäinen kirjoittaja Kateellinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:

Sulla pursuaa tota energiaa niin paljon, et voisitko jakaa toiselle elimäkeläisellekkin sitä?

ja kolmannelle.... :D

Alkuperäinen kirjoittaja tättädädää:
Alkuperäinen kirjoittaja Kateellinen:

ja kolmannelle.... :D

Joo, mie voin teidät kiskoa mun mukaan sienimetsälle, jos teillä ois hyvä sienipaikka tiedossa... ja myös tuntemus niiden siewnien suhteen... Mie oon niissä viel aika epävarma, ja siks ne jääkin keräämättä kantarellia lukuunottamatta :ashamed:

No ihan tottavie pursuaa! Siis kaksikin pakastinta :o Meillä on: 30 kg mansikoita, 150 l mustikoita, 30 l vattuja, 15 l pakastettua mehua, pari litraa punasia ja mustia viinimarjoja sekä herukka-vadelmahilloa.

Mihin mie puolukat ja karpalot laitan? :whistle:

Ja puuron päällä menee suurin osa marjoista :p

Yhteistyössä