Nyt meni hermot omaan äitiini!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ann"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä hittoa sinä täällä mesoat, mesoa äidillesi, joka tuon kiukun oikeasti ansaitsee! Olkoot äitisi, kyllä sinulla on oikeus suuttua, kun noin törkeästi kustaan silmään :(

No jo on. Mökkilomaan ei kyllä kuulu käynnit Korkeasaaressa, Linnanmäellä, Kylpylässä, Muumimaailmassa ja Särkänniemessä. Onkohan äidilläsi ollut suunnitelmat mielessään jo silloin, kun pyysi lasta mökkilomalle? Sen ymmärrän, että lasten riennot voivat olla kalliimpia kuin mitä äitisi on etukäteen ajatellut, mutta pitääkö sitä sitten mennä joka ikiseen paikkaan. Yrittääkö äitisi ostaa lapsen rakkautta tuolla kaikella, koska tuollainen jatkuva reissaaminen ei enää ole normaalia.

sieltä on tulossa sitten varmaan melkoinen lasku. mutta mä en kyllä suostuis maksamaan yhtään mitään. sanoisti, että sovitte asiasta aikanaan toisin. ja että on isovanhempine ihan oma syynsä, jos rahaa on mennyt kerta on menty sinne ja tänne ja lapsi saanut vapaasti ostella vaikka mitä

[QUOTE="Ann";26504888]Toivon vaan hartaasti, että lapselleni ei jää tästä lomasta huonoja muistoja... [/QUOTE]
Tuskinpa, veikkaan että tuossa tuhlaamisessa on ollut sekin taustalla, että isovanhemmat yrittävät ostaa lapsen ihailua ja nyt jos pistät liinat kiinni siihen suuntaan, lapsi muistaa vaan miten kivaa oli kun isovanhemmat veivät häntä kaikkiin mahdollisiin huvipuistoihin. Isovanhemmat voivat siinä sitten voivotella, miten kamala ihminen olet kun hehän vain viettivät epäitsekkäästi aikaa lapsen kanssa... voivat manipuloida lasta tällä reissulla.

Ei ole kaikki kyllä kohdallaan äidilläsi, kannattaa ottaa reilusti etäisyyttä.

Onko mahdollista että lapsesi kautta äitisi maksattaa myös omat rientonsa, ruokansa ja muut pikku kivat?

Itse maksaisin vain lapsen ruoat, muista kuluista sanoisin äidilleni että ajattelee niitä investointina lapsenlapseensa; joka on vähän sama kuin laittaisi rahaa pankkii vanhuuden päiviä ajatellen.
Ja ottaisin lapseni mukaani ja toivottaisin mummolle leppoisaa loppu kesää ( ja mielessäni samalla loppu elämää)

Siis miksi ihmeessä maksat tuon? Todella naurettavaa. Mä räkättäisin päin naamaa jos kehtaisi pyytää ja teinkin eräässä tilanteessa kun multa pyysi jotain korvausta lapsena rikotusta asiasta. :D Joo eri tilanne, mutta yhtä hemmetin typerä "lasku". :laugh:

Mä yhdyn monen muun mielipiteeseen enkä maksaisi, koska te sovitte, että äitisi hoitaa kulut. Ja jos jotain maksaisin, antaisin pienen summan ruokaan en muuhun. Kyseessähän piti olla mökkiloma, et sä ollut sitoutunut maksamaan koko Suomen huvipuistot kattavaa reissua.

Tsemiä, tiedän millaista on elää arvaamattoman ja hankalan äidin kanssa. Oma äitini ei ole nähnyt vielä puolivuotiasta vauvaani, koska ei tullut ristiäisiin, ei ollut paikkakunnalla kun matkustimme hänen luokseen, vaikka olimme sopineet, että käymme hänen luonaan ym.

Olethan sä varmasti jo kertonut puhelimitse miltä sinusta tuntuu koko show? Ja muistuttanut äitiäsi, että hän alunperin lupautui itse maksamaan lapsen kulut.
Meidänkin mummi osaa olla hankala,mutta kuvaamaasi tilannetta hän ei ikimaailmassa järjestäisi...joten vaikea tavallaan asettua sun saappaisiin. Kurja tilanne ja kurja tyyli äidilläsi. Jaksamisia!

Syystäkin. Sitä on toisinaan liikkeellä tuommoisiä yllättäviä, hyvin akuutteja ja varsin nopeasti etenevää dementiaa - vallankin, jos asiaan liittyy läheisesti tai vaikka aasin sillan kautta linkitettynä raha. On sinua nyt jälkipelillä siunattu :hug:.

Mutta. Ethän sinä sitä lystiä maksa. Yhteisessä ymmrryksessä olette sopineet äitisi hoitavan kustannukset tarjouksestasi huolimatta, joten - siinähän sitten hoitaa. Hänen kehittelemä soppa, hänen siivottava sotku.

Pysy asiassa lujana, nainen!

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Onnea raskauden johdosta, ja teidän ei ole mikään pakko pitää yhteyttä tuollaisiin vanhempiin. Tai sitten kyläilyt ovat teidän luona, ja lyhyitä. Kaikenlaisia sitä onkin :(

Niiiiiin, ja sitten ne kävi vielä rovaniemellä ja kanarialla ja lentolasku oli ihan kamala ja ostivat sieltä koiranpennun ja kuka senkin kuulema hoitaa???? Kuulema tuovat koiran meille. Ja niin, ostivat kissankin sieltä... (Autan vähän jatkoa tarinalle)

Noin monta kohdetta ja risteilykin. Niihin on menny aikaakin kiertää. Eikö äiti ole soitellut miten menee jne. 10-vuotiaalla varmaan oma kännykkäkin millä soittanut illalla että oltiin linnanmäellä ja nyt risteilyllä ja nyt naantalissa jne.. Oisko siinä vaiheessa tullut puheeksi että mökillähän sitä piti olla???? Sori vittumaisuuteni, mutta en usko.

Noin monta kohdetta ja risteilykin. Niihin on menny aikaakin kiertää. Eikö äiti ole soitellut miten menee jne. 10-vuotiaalla varmaan oma kännykkäkin millä soittanut illalla että oltiin linnanmäellä ja nyt risteilyllä ja nyt naantalissa jne.. Oisko siinä vaiheessa tullut puheeksi että mökillähän sitä piti olla???? Sori vittumaisuuteni, mutta en usko.

Mikäs uskon asia tuo on? Risteilykin on voinut olla tallinnan päiväristeily jne..Itsekin olemme käyneet reilussa viikossa useammassa paikassa,eihän tuo ole mitenkään ihmeellistä.Tuskin on ollut kyse siitä alunalkaenkaan,että ovat koko kesän vain mökillä.

[QUOTE="vieras";26505839]Ja kuka antaisi muka lapsensa koko kesäksi mummolaan, vaikka itsekin lomalla?[/QUOTE]

Aika monikin :D! Minä olen ollut kesät mummolassa ja mieheni sisaruksineen on ollut myös kesät mummolassa. Miehen äiti oli vieläpä kotiäiti siihen aikaan :D. Oli toki osan kesästä myöskin tuolla kotipaikassaan, osan kesää lapset olivat siellä mummonsa ja pappansa (ja serkkujensa) kanssa.

Arvaas muuten missä meidän isommat lapset on nyt :)? Olen äitiyslomalla kaiken huipuksi...

Voi että, olisipa provo, mutta ei...ei todellakaan! Joku kysyi, että enkö ole ollut yhteydessä lapseen. Olen ollut ja vieläpä monesti päivässä. Tiesin kyllä, että ovat olleet vaikka missä, mutta en todellakaan tiennyt, että minun nyt pitäisi kustantaa kaikki. Olisin stopin laittanut aikoja sitten!

Juttelin isäni kanssa ja tulimme siihen tulokseen, että en maksa yhtään mitään. Ja sinulle Silja: Olen kyllä raivonnut äidilleni, mutta ei se mitään auttanut. Enkä todellakaan halua, että lapseni kuuntelee siinä vieressä, kun äiti ja mummo keskustelee.

Tämä on ensimmäinen kerta, kun lapseni lähti mummolaan mökkeilemään ilman vanhempiaan ja heti täällä haukutaan huonoksi äidiksi. Olet varmasti itse ihan täydellinen, etkä koskaan halua suoda lapsellesi omaa aikaa jonkun muun kanssa. Osaatko irtaantua ollenkaan? Tekisi ihan hyvää.

Yhteistyössä