Nyt meni hermot omaan äitiini!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ann"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Ann"

Vieras
Vanhempani ottivat 10v lapsenlapsensa kesäksi heidän seuraksi mökilleen. Tarjosin rahaa lapseni kuluihin, mutta äitini kieltäytyi ja sanoi, että he kyllä maksavat lapsen kulut kesän ajalta, kun kerran itse pyysivät ja haluavat hemmotella häntä ja siitä ei kuulemma keskustella enää. Annoin kuitenkin lapselleni käyttörahaa mukaan, jos jotain haluaisi ostaa.

No, tänään sitten äitini laittoi viestiä, että lapseen on uponnut rahaa niin ja niin paljon. Loppuun laittoi vielä, että minun pitää ne kaikki maksaa. Olivat käyneet risteilyllä ja antoivat lapsen ostaa mitä vaan, Korkeasaaressa, Linnanmäellä, Kylpylässä, Muumimaailmassa, shoppailemassa yms. Ja nyt minua sitten odottaa tarkkaan laskettu kulukorvaus. Joudun pulittamaan joka ainoan sentin takaisin, myös lapsen syömiset kaikilta päiviltä.

Olen niin täynnä raivoa! Olisi ollut ihan kiva, että olisin saanut edes sitten päättää mihin menevät ja vähän edes ohjata sitä kulutusta. Minunhan rahojani tässä nyt käytettiin ihan surutta. USKOMATONTA! Miksi pitää sanoa jotain sellaista mitä ei sitten tarkoitakaan?

Huomenna ajan hakemaan lapseni pois ja isken rahat äitini kouraan. Onneksi on itselläni kesäloma, joten pääsen hakemaan hyvin. Tämän jälkeen ei lapseni enää mene mummolaan lomailemaan.

nyt nyrkki pöytään. menisin hakemaan lapsen ja sanoisin suorat sanat. Miksi äitisi valehteli ja nyt vaatii rahoja. tuliko katuma päälle!! maksaisin rahat ja sanoisin, että vuosien päästä voidaan tavata!

Ei ole tosi. Hakisin lapsen tosiaan heti pois ja löisin rahat kouraan ja tekisin selväksi, ettei tarvitsisi olla enää yhteyksissa. Aivan pöyristyttävää, että kutsutaan lapsi ja sitten lasku vanhemmille perästä, vaikka toisin luvattu ja kyseessä lapsenlapsi.

Oikeastaan tämä oli jo toinen kerta, kun äitini tekee jotain näin törkeää. Äitini on aina ollut todella häikäilemätön, kun kyseessä on raha. Olisi siis pitänyt jollakin tavalla aavistaa tämäkin asia etukäteen.

Haen muksun pois ja aion todellakin pitää etäisyyttä heihin. Onneksi välimatkaa on muutamia satoja kilometrejä, joten ei ihan heti ole tulossa oven taakse. Maksan joka sentin takaisin, mutta aion vaatia kuitteja! Onhan minun nähtävä tositteista, että mihin on rahaa laitettu ja paljonko siitä on sitten lapseni kuluja. Ylimääräistä en anna. Luottamus meni ihan täysin!

maksasin ja vielä nakkaisin rahhaaa pöythään ku hoitivat. ja totta jäis viimsieksi reissuksi mummolaan.. tuskimpa oisin tekemisissä ihaheti

tulle mieleen miehen vanhemmat.. pyysivät jopa synttäri lahjoja takasi.. ja luojan kiitos! ei olla oltu tekemisissä kohta 7vuoteen, elämä helpottu 100%

oi kuinka tulee oma "rakas" äitini mieleen. Äitini kuuluu myös näihin ihmisiin jotka vain puhuu että kyllä minä autan ilmaiseksi ja kyllä minä, mutta lapsenvahdiksi jos tunniksi erehdyit aikanaan pyytämään oltiin käsi ojossa rahaa palkaksi pyytämässä ja sitten kiljuttiin kuinka en suostunut maksamaan.
Vastapalvelus sanaa äiti ei tunne :(
Tai tuntee hänelle kaikki pitää tehdä nyt heti meidän aikataulusta viis, mutta hänelle pitää maksaa

485e pyytävät. Ja saavat ihan rauhassa pyytää. Maksan jos kuitit löytyvät! Eli 2 viikossa on lapseni tuon kuluttanut. Junalla menivät Turkuun ja yöpyivät hotellissa.

Äsken ilmoitti, että olisivat huomenna menneet lapsen kanssa Särkänniemeen. Taidan viedä ihan itse.

[QUOTE="Ann";26504718]485e pyytävät. Ja saavat ihan rauhassa pyytää. Maksan jos kuitit löytyvät! Eli 2 viikossa on lapseni tuon kuluttanut. Junalla menivät Turkuun ja yöpyivät hotellissa.

Äsken ilmoitti, että olisivat huomenna menneet lapsen kanssa Särkänniemeen. Taidan viedä ihan itse.[/QUOTE]

Justiinsa... Tosi ihanat isovanhemmat. :vampire:

Uskomatonta, oikeesti niin uskomatonta,et mietin voiko tämä olla edes totta. Mut kaiketi meitä on tuollaisiakin älykääpiö ihmisiä,mutta omat isovanhemmat.
En koskaan voisi hyväksyä moista käytöstä lasteni isovanhemmilta. Ensimmäinen kerta olisi se viimeinen.

• Tykkää
Reactions: as if ja Dongxi
En maksa ellei kuitteja löydy. Laitoin siitä viestin ja vastasi siihen, että "ok". Kaipa se nyt etsii sitten kaikenlaisia kuitteja ja vetoaa siihen, että loput voi näyttää sitten suoraan tiliotteesta.

Ei ole normaalia ihmisen käytöstä tuollainen. Onko jo vanhuudenhöperö?

Joo, isovanhempien ei ole pakko maksaa mitään, mutta sinä tarjosit itse korvausta ja jos olisivat heti sanoneet että sinä maksat, niin olisit rajoittanut tuota menemistä ja ostamista, tietenkin.

Ja jos kulut olivat isommat kuin mitä luulivat, niin noin ei silti voi toimia. Heidän olisi pitänyt rajoittaa menemistä.

Pitävät sinua varmaan miljonäärinä?

Koululaisen kanssa on kiva liikkua itsekin. Ovat ihanaa seuraa. Vituttaisi maksaa heille ihan sairaasti. Eri asia alle kouluikäiset, joiden kanssa liikkuminen on työtä. Olen maksanut lapseni kummitädille kun käytti lapsia huvipuistossa, kaiken. Mutta tästä sovittiin alunalkaen.

tokihan pihiys pahenee vanhemmiten, mutta miten tuuliviiriys selitetään? muisti pettää? ihanneminä ja todellisuus niin ristiriidassa, että unohtuu aktiivisesti tietyt asiat? suuttunut jostain? alkoholisti?

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Alkuperäinen kirjoittaja selittäkääs tämä;26504838:
tokihan pihiys pahenee vanhemmiten, mutta miten tuuliviiriys selitetään? muisti pettää? ihanneminä ja todellisuus niin ristiriidassa, että unohtuu aktiivisesti tietyt asiat? suuttunut jostain? alkoholisti?

Alkava dementia liitettynä hankalaan luonteeseen voi saada juuri tuollaista aikaan.

Tietää olevansa hieman hankala mutta ei oikeasti ymmärrä kuinka kohtuuttoman yli se menee.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Äidilleni raha on tärkein asia maan päällä. Olen itse oppinut pihiksi, koska huomasin jo nuorena äitini leväperäisyyden. Isäni onkin sitten ihan toista maata.

Olen niin vihainen äidilleni, että tällä hetkellä en pysty muuta tekemään, kuin itkemään. Mieheni tulee kohta töistä ja sen jälkeen on helvetti irti. Tiedän, että tästä syntyy uusi riita joka tulee kestämään pitkään. Anoppi vs. vävy. Haluan vain lapseni pois sieltä ja äkkiä.

Toivon vaan hartaasti, että lapselleni ei jää tästä lomasta huonoja muistoja...

Pakko viElä kertoa, että tein noin viikko sitten raskaustestin ja se näytti positiivista. Tuntuu pahalta saattaa maailmaan uusi perheenjäsen omaan sukuuni.....

[QUOTE="Ann";26504888]Äidilleni raha on tärkein asia maan päällä. Olen itse oppinut pihiksi, koska huomasin jo nuorena äitini leväperäisyyden. Isäni onkin sitten ihan toista maata.

Olen niin vihainen äidilleni, että tällä hetkellä en pysty muuta tekemään, kuin itkemään. Mieheni tulee kohta töistä ja sen jälkeen on helvetti irti. Tiedän, että tästä syntyy uusi riita joka tulee kestämään pitkään. Anoppi vs. vävy. Haluan vain lapseni pois sieltä ja äkkiä.

Toivon vaan hartaasti, että lapselleni ei jää tästä lomasta huonoja muistoja...

Pakko viElä kertoa, että tein noin viikko sitten raskaustestin ja se näytti positiivista. Tuntuu pahalta saattaa maailmaan uusi perheenjäsen omaan sukuuni.....[/QUOTE]

:hug:

Teille tulee ihana uusi vauva, ei sun sukuun. Onnea! :heart:

Yhteistyössä