Nyt matka eväs apua KIITOS!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IlkoseAlasti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IlkoseAlasti

Jäsen
09.03.2008
555
0
16
eli nyt otetaan kaikki vinkit vastaan junassa pitäis 9 tuntia lasten kanssa mennä eli syötävää mitä kannattaa ottaa.
omenat taitaa kuorittuna tummua,banaania aattelin ottaa,pari leipää(ei säily varmaan näillä keleillä pidempään)säilyyköhän kurkku miten kuorittuna?
argh eli vinkkejä vinkkejä kiitos!
nuorin muksuista 1v5kk sille saa otettua hedelmäsoseita yms.

minkäikäsille? Pikkukippoihin pyöreitä muroja ja rusinoita? Rypäleitä? Vettä, mehua. Pähkinöitä? Jotain herkkua esim. sipsiä tai keksejä? Kaupassa myydään niitä myslipatukoita, ne ainaki jonkun aikaa pitää nälän pois.

Otat kuorimaveitsen mukaan, se ei paljoa tilaa vie, niin voi ottaa omenaa ja muutakin. Juotavaa reilusti. Junassa on ravintolavaunu (tosin kamalat hinnat), mutta siellä sais ihan oikeeta ruokaa lapset, ton pitusella matkalla kyllä ehkä jo kaipaa. Meidän herra (kohta 3) valitsi perjantaina ravintolavaunun listalta lohta ja jotain sitruunatilli(tms)perunoita, kun just ruoka-aikaan oltiin liikkeellä. 12 ja risat makso annos, josta me syötiin molemmat.

Jogurtit joissa on lusikat mukana. Säästän kaikki kotona syödyt jogurttipurrkienkien lusikat ja ne kulkee käsilaukussa aina mukana. Hommaa pieni ja helposti kannettava kylmälaukku, meillä toimii hyvin matkaillessa.

Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:
Otat kuorimaveitsen mukaan, se ei paljoa tilaa vie, niin voi ottaa omenaa ja muutakin. Juotavaa reilusti. Junassa on ravintolavaunu (tosin kamalat hinnat), mutta siellä sais ihan oikeeta ruokaa lapset, ton pitusella matkalla kyllä ehkä jo kaipaa. Meidän herra (kohta 3) valitsi perjantaina ravintolavaunun listalta lohta ja jotain sitruunatilli(tms)perunoita, kun just ruoka-aikaan oltiin liikkeellä. 12 ja risat makso annos, josta me syötiin molemmat.

joo no ne hinnat mua hirvittää kun noitakin on 4..

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
minkäikäsille? Pikkukippoihin pyöreitä muroja ja rusinoita? Rypäleitä? Vettä, mehua. Pähkinöitä? Jotain herkkua esim. sipsiä tai keksejä? Kaupassa myydään niitä myslipatukoita, ne ainaki jonkun aikaa pitää nälän pois.

1,5v 2,5v 4v 6v..
noita rypäleitä tarviikin hakee.mehua oon varannu ja vettä.
keksejä aattelin kanssa ottaa.koittanu pähkäillä ettei mee kauheen makee linjalle toi syöminen tuu ossuna noilta ylös sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄläItkeBaby:
Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:

joo no ne hinnat mua hirvittää kun noitakin on 4..

Mutta ne tosiaan isoja annoksia, luultavasti 2 lasta söis samasta annoksesta. Mutta tosiaan, ota se kuorimaveitsi mukaan, niin voit ottaa omenoitakin, päärynöitä, appelsiinia jne. Kertakäyttölusikoita ja niitä piltin tms. jogurttisoseita, niitä mä syön itekin, säilyvät huoneenlämmössä :).

Tosiaan kuorimaveitsi/vihannesveitsi niin saat kuorittua omppuja ja porkkanoita tms. Eväsleivät säilyy hyvin ainakin sen 4-5 tuntia, mieluumin metwurstilla kuin juustolla ja kinkulla, ne happanee nopeempaa. Junassa on mikro rav.vaunussa mun käsittääksein, jossa voit pyytää lämmittämään purkkiruokaa lapsille, mun käsittääksein niitä ei saa kuiten syödä siellä ravintelivaunussa. Voin olla väärässäkin.

Ainakin suuremissa marketeissa myydään sellaisia kylmälaukkuja jotka on aika pieniä. Niissä on siellä kankaan sisällä jotain geelijuttua joka sitten menee kylmäksi ja siihen laukkuun mahtui viime junareissulla mun ja kahden lapsen (3v ja 5v) leivät, jogurtit.
Se laitettiin kotona pakastimeen pari tuntia ennen lähtöä ja kun oli eväät syöty niin meni pieneen tilaan kun rullasi sen.
Hinta oli noin 20 egeä, mutta tosi käytännöllinen kesän muitakin tulevia retkiä ajatellen.
Uimarannallakin varmasti tosi hyvä.

Pillimehuja mahtoi noiden eväiden lisäksi 2-3. Mutta eihän niiden välttämättä tarvi olla kylmiä.

Suosittelen todella. Automatkoilla myös tosi hyvä!!

jos jotain suolasempaa salaattia makaronipohjainen joku iisi.. he-ma-pa ja sit jotai tonnikalaa siihen jos maistuu tai kanaa kuutioita leikkaa valmiiks kotona? säilyy vähän aikaa ilman viileetä. porkkana-ananasraastetta ?

Jos ei sitä kylmälaukkua ole. Niin on vielä kikka kuuskakkonen.

Jäädytä valmista mehua muovipullossa pakastimessa, pulloa ei saa laittaa täyteen. Tästä tulee 'kylmäkalle' joka viilentää muita ruokia esim. muovipussissa. Ja kun mehu on sulanut sen voi juoda.

Hyvää reissua. Minä ottaisin noin pitkälle reissulle mukaan jopa kaupan eineslihapullia, voileipiä, jugurttia, niitä hedelmiä juotavaa, reilusti syötävää, ja aamulla vielä kunnon aamiainen, mieluiten kera puuron massuun.

Yhteistyössä