nyt mamma on ihan loppu...

mistä oikeen alottaisin...
mun poika 6v on todella vilkas,päiväkodissa uummoilevat ylivilkkautta.ja tiedän että mun pojalla on vaikeuksia keskittyä ja rauhoittua leikeissä ja muissa tehtävissä...menee vaan jatkuvasti lujaa.no kaiken tän kanssa olen oppinut jo elämään,ja ollaan perheneuvolassa keskusteltu asioista vaikka nyt ei olla sieltä apua saatukkaan...
valitettavasti nyt tilanne on semmoinen että nyt on hyvät yöunetkin muisto vain,poika saa raivokohtauksia unissaan ja vaeltelee umpiunessa ympäri asuntoa ja raivoaa....potkii,sätkii,huutaa...kaikkee mahollista.täysin sekavana ja tokkuraisena.
en tiedä mihin toimenpiteisiin ryhtyä,neuvola tietää asioista ja yrittää auttaakin mutta nyt ei ite yksinkertasesti enään jaksais yhtäkään yötä enään...tarvittais välittömästi apua ei vasta seuraavalla neuvolakäynnillä....no,huoh...kiitti kun sain kumminkin huoleni tänne kirjoittaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Onko neuvolassa ollut puhetta perhetyöntekijästä?
Tai ylipäätään jaksamisavusta?

Oletteko saamassa lähetettä johki tarkempiin tutkimuksiin tuota ylivilkkautta tms koskien?
ei,kukaan ole antanut mitään lähetteitä näihin ylivilkkaustesteihin...nämä neuvolatyöntekijät yrittää pitää mut ja meijän perheen tolpillaan pelkän puheen avulla,ja se ei enään riitä.kuukaus kuukaudelta,viikko viikolta tilanne vain pahenee :/ perhetyöntekijöitä ja muita avustavia työntekijöitä jaksamiseen saa tässä' kunnassa vain alkoperheet ja huumeidenkäyttäjät,mulla ei noita ongelmia ole niin en myöskään saa apua jaksamiseen...

Entäs jos itse ottaisit yhteyttä keskussairaalaan (tai vastaavaan 'ylempään' tahoon) ja pyytäisit aikaa?
Tai sitten ihan suoraan sanot neuvolassa että nyt on päästävä tutkimuksiin, tietä mitä hyvänsä.

Joskus valitettavasti pitää itse pitää puoliaan kynsin ja hampain :|

no,mulla on google ja wikipedia apuna päivittäin neuvoja antamassa...no siis silloin kun aika riittää,mulla on itelläni 4 poikaa ja tää yksi on ylivilkas...hän on äärettömän kiltti lapsi,silloin tosin kun hällä menee lujaa niin hän ei tunne rajoja ja meillä pitää olla silmät myös selässä ettei hän vain satuta itseään y.m...eli sillon kun on täys vauhti päällä niin tekee myös vaarallisia asioita...

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Entäs jos itse ottaisit yhteyttä keskussairaalaan (tai vastaavaan 'ylempään' tahoon) ja pyytäisit aikaa?
Tai sitten ihan suoraan sanot neuvolassa että nyt on päästävä tutkimuksiin, tietä mitä hyvänsä.

Joskus valitettavasti pitää itse pitää puoliaan kynsin ja hampain :|
tätä suunnittelin viimeyönä kun valvoin raivoavan lapsen kanssa,että mitäs jos suoraan soittaisin johonkin...ottaisin selvää miten homma toimii,mun tietääkseni moneenkaan paikkaan ei saa aikaa ilman lähetettä.miettisin kans et jos jätän neuvolan pois välistä ja pyytäisin lähetettä terveyskeskuksen lääkäriltä,kertoisin asian suoraan jollekkin lääkäri ihmiselle...

Yhteistyössä