NYT MÄ SEN TEEN JUMALISTE! lopetan tupakan polton.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 19v ap lopettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä:
Nikotiinikorvaushoito lisää onnistumista jopa puolella. Usein vain valitaan liian mieto valmiste ja käytetään liian vähän aikaa. 1/2 vuotta olisi syytä valmisteita käyttää. Lääkäriltä on myös mahdollisuus saada reseptilääkettä jonka avulla voi tuplata onnistuminen..
Onnea yritykselle/yrityksille, usein tarvitaan usea yritys ennenkuin onnistuu!!

Kiitos. Tää on jo niin mones yritys että todella toivon että nyt loppuis ja motivaaio on niin korkeella kun sen mulla saa! :) Nikotiinipurkkaa 4mg:tä otan jos ihan meinaa karata homma.

Mulla oli lopettaminen yllättävän helppoa. 6 viikkoa huomenna ollut polttamatta. Mieskin sanoi että oli yllättynyt kuinka helposti se meni. En ole mitenkään erityisesti joutunut kärvistelemään. Nikotiinipurkkaa ostin varoiksi mutta en ole yhtäkään joutunut syömään. :) Tsemppiä lopetukseen. :flower:

kiitos.
Mä muuten muutin kello aikataulua sen verran että huomenna menee seitsemän ja sit viis ja sit kolme, kaksi,yksi. Ja jännittää vaan enemmän ku kiristin sitä noin!!
Täytyy vaan tulostaa uus lappu seinälle :)

Haepa kirjastosta (tai tilaa netistä) sellainen kirja kuin Allen Carr - Stumppaa tähän! Helppo tapa lopettaa tupakointi. Aivan mahtava opus, itse lopetin puoli vuotta sitten eikä lopettaminen ole missään vaiheessa tuntunut "luopumiselta", vaan on ollut tosi hyvä fiilis siitä, että mun ei tarvi tuota p*skaa vetää keuhkoihini enää koskaan - eikö olekin hienoa! :) Tuossa kirjassa siis selitetään tupakan "toimintamekanismia" (eli miksi jäädään koukkuun, miksi tekee mieli, miksi on pakko polttaa vaikkei halua), ja sitä että miksi on olevinaan niin vaikea lopettaa, vaikka se maistuukin oksettavalle ja maksaa omaisuuden.

Tsemppiä! :)

En usko tuommoiseen tupakalla vähitellen lopettamiseen. Jos tarvitset korvikehoitoa eli loivempaa laskua lopettamiseen, niin käy imee nikotiini-inhalaattoria niinkuin kävisit tupakalla. Mutta älä tee sitä vähentämistä tupakalla.

Isäni (joka oli polttanut 60v) lopetti kertalaakista, koska hänen veljellään todettiin keuhkosyöpä.
Itse en ole polttanut sen jälkeen kun raskaustesti näytti plussaa. Siitä on nyt 3v. Tupakka tuoksuu "hyvälle", mutta en ole uudelleen aloittanut siksi, koska en ole sen jälkeen tarvinnut allergia- enkä astmalääkkeitä.
Kaikki on vaan motivaatiosta kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja tsemiä:
En usko tuommoiseen tupakalla vähitellen lopettamiseen. Jos tarvitset korvikehoitoa eli loivempaa laskua lopettamiseen, niin käy imee nikotiini-inhalaattoria niinkuin kävisit tupakalla. Mutta älä tee sitä vähentämistä tupakalla.

Isäni (joka oli polttanut 60v) lopetti kertalaakista, koska hänen veljellään todettiin keuhkosyöpä.
Itse en ole polttanut sen jälkeen kun raskaustesti näytti plussaa. Siitä on nyt 3v. Tupakka tuoksuu "hyvälle", mutta en ole uudelleen aloittanut siksi, koska en ole sen jälkeen tarvinnut allergia- enkä astmalääkkeitä.
Kaikki on vaan motivaatiosta kiinni.

Mä olen kaikki nikotiini valmisteet läpikäyny eikä mikään vie nikkstä pois mä edin laastrin kanssa samaan aikaan tupakkaa ja jos muistan oikein ni niissähän on joku 20mg nikotiinia!? Eli tää on luultavasti mulle paras tapa.

Kävin äsken tupakalla ja niiiin paskalle maistu et meinaan seuraavaa venyttää mahd pitkälle! HYI! En tajua miks en pääse irti!

Päätät nyt vaan että vaikka tänään illalla viimenen tupakki ja sitten loppu. Itse lopetin 2kk sitten ja olihan se aluksi kamalaa ja tupakka mielessä jatkuvasti, mutta kyllä on kannattanut.

Alkuperäinen kirjoittaja aave:
Päätät nyt vaan että vaikka tänään illalla viimenen tupakki ja sitten loppu. Itse lopetin 2kk sitten ja olihan se aluksi kamalaa ja tupakka mielessä jatkuvasti, mutta kyllä on kannattanut.

Näin mä ajattelin että illalla vedän vikan savun ku ei täst kiduttamisestakaa tunnu tulevan mitään mä vaan kokoajan odotan että JOKO se kello on sen ja sen verran et "sais" polttaa :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä olen kaikki nikotiini valmisteet läpikäyny eikä mikään vie nikkstä pois mä edin laastrin kanssa samaan aikaan tupakkaa ja jos muistan oikein ni niissähän on joku 20mg nikotiinia!? Eli tää on luultavasti mulle paras tapa.

Kävin äsken tupakalla ja niiiin paskalle maistu et meinaan seuraavaa venyttää mahd pitkälle! HYI! En tajua miks en pääse irti!

Arvaa mitä? Tästä tekstistä näet, ettei kyse ole pelkästään nikotiiniriippuvuudesta, vaan tapariippuvuudesta - kyllä ne nikotiinikorvaustuotteet vie sen "nikkiksen" pois, MUTTA ne ei helpota vieroitusoireita samalla tavalla kuin tupakka. Muistan itsekin, kuinka parin päivän lakon jälkeen repsahdin taas, eikä eka rööki tuntunutkaan siltä, miltä piti, koska olin just pureskellut nikotiinipurkan. Mutta pitihän sitä polttaa silti, kun purkka ei ollut sama asia...

Tupakkariippuvuus on enimmäkseen korvien välissä, siellä sun täytyy tehdä nyt suurin työ. Haluathan lopettaa, etkä vain olla lakossa? Olisi kurjaa jäädä kaipaamaan tupakkaa loppuiäkseen.

(Vielä kerran, luepa se Stumppaa tähän-kirja :))

Lopetin tupakoinnin n. 10 vuotta poltettuani. Tein lokakuussa päätöksen että vuoden alusta loppuu. Sain siis tarpeeksi aikaa kypsytellä ja sisäistää asia. Ja niin loppu kun seinään. Ajattelin että kukaan muu kuin minä itse ei laita tupakkaa suuhuni ja kun minä en sitä tee niin se on loppu nyt. Kuukausi meni hirveissä vierotusoireissa. Heräilin hikisenä morkkiksessa sängystä nähtyäni taas unta että menin sittenkin röökaamaan... Kieltämättä otin asian vakavasti mutta näytti toimivan. Puolen vuoden päästä annoin itselleni luvan maistaa tupakkaa ja kuten arvelin se maistui niin pahalle ettei jäänyt edes mitään haikeita muistoja. Nyt olen ollut 8 vuotta polttamatta enkä osaisi ajatella itseäni tupakka suussa. Ja niin, mies poltti ja polttaa edelleen joten oli ihan oma päätös eikä siihen vaikuttanut kenenkään muun tupruttelut. Tsemppiä sinne, se loppuu kun olet täysin valmis siihen koitokseen. Toivottavasti sen aika on nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Autuaat pässit:
Jos kokoajan mietit "En polta, polta, polta" niin aivosi kuulevat vain sanan POLTA. Mieti mielummin: olen tupakoimaton tai jotain muuuta positiivisempaa...

nimim. 22 vuoden tupakoinnin jälkeen nyt yli vuosi ilman, kertalaakista

Tää on ihan totta. Ihmisen aivot ei pysty käsittelemään tuollaisia käskyjä jotka sisältää sanan "ei".

Kannattaa kokeilla champix-lääkettä, se todellakin toimi ainakin itselleni! En tosin syönyt koko kuuria, koska aiheutti aina hetkellistä pahoinvointia. Käy netissä lukemassa siitä.

Se siis ei ole nikotiinikorvike vaan oikeasti lääke, joka vaikuttaa jotenkin niin, ettei tupakka anna enää mielihyvää. Eli alotat syömään pillereitä ja viikon päästä huomaat, ettei tupakka tunnu miltään! Ei edes se aamun ensimmäinen tupakka. Lääkäriltä saa reseptin, lääke on aika kallis kyl. Mut niin se tupakkakin maksaa vähintään yhtä paljon samalta ajalta!!

Noniin eka päivä ilman. Päivämäärä olikin tämä että olisin ekan päivän ilman mutta en mä kyllä vähentäny :( Vedine eilen klo: 18.00 vikan tupakan ja vielä ei tunnu miltää :D Otin avuks nicopass imeskely tabletteja ja toimii tosi hyvin :) KIITOS KAIKILLE tsempeistä nyt ne tulee käyttöön :)

Uusimmat

Yhteistyössä