NYT MÄ SEN TEEN JUMALISTE! lopetan tupakan polton.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 19v ap lopettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

19v ap lopettaa

Vieras
Aion alottaa ensi viikolla tupakka lakon (siis lopettaa )
Tämän loppu viikon tarkkailen MIKSI ja MISSÄ TILANEESSA käyn tupakalla.
Kerron tänne sitten kuulumisia. Onpahan joku paikka mihin jupista kun tuo mies ei oikeen usko mun lopetuksiini enää :ashamed:

Mulla on ihan kello aikataulu jo valmiina koska käyn tupakalla ja tietenkin jos ei sillon tupakka maistu ku kello antaa "luvan" mennä siirtyy se automaattisesti seuraavaan aikaan.

Luultavasti tää on nyt ainoa keino onnistua. Oon ennen kokeillut purkkaa, (mukana tässäkin) laastaria yms yms, eikä mitään tehoa ole ainakaan pitkään.
Korvikkeena tupakalle ajattelin jotain vihanneksia tai hedelmiä.
Hammaslääkärissä käydessä ne näytti mulle kohdan jossa nikotiini värjännyt reijän alun mustaksi ja se herätti!

Normaalisti poltan 10-15 tupakkaa ja nyt lopettamisen aloitan 10:stä ja vähennän yhden päivässä seitsemään tupakkaan asti. Sen jälkeen viisi, neljä, kolme ,kaksi ja yksi. eli jätän kuutosen pois.
Kertalaakista lopetus ei onnistu multa. Mitäs mieltä tästä ootte??

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Älä nyt ihmeessä siirrä enää ens viikkoon, aloita jo tänään!! Lopeta tarkkailut, siinä annat itsellesi vaan lisä aikaa. Tsemiä sulle!!

Kyllä mun on pakko eka tarkkailla että osaan välttää kyseisiä tilanteita ja keksiä korvaavaa... :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Älä nyt ihmeessä siirrä enää ens viikkoon, aloita jo tänään!! Lopeta tarkkailut, siinä annat itsellesi vaan lisä aikaa. Tsemiä sulle!!

Kyllä mun on pakko eka tarkkailla että osaan välttää kyseisiä tilanteita ja keksiä korvaavaa... :/

kyllä sä huomaat tarkkailemattakin millon sulle tulee himo polttaa,kun lopetat.
nyt heti laitat röökit poikki ja se on siinä.
näytät sille ukolles mistä sut on tehty. :)

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

Mä koitin sitä monesti ainakin kolme neljä kertaa mutta kas kummaa kun ukko tuli kotiin ni olinkin jo sen tupakeilla pihalla :ashamed:
mies ei aio lopettaa ennen kun olen ollut kuukauden ilman... vai oliko se kaksi. En muista.

Mä koitin sitä monesti ainakin kolme neljä kertaa mutta kas kummaa kun ukko tuli kotiin ni olinkin jo sen tupakeilla pihalla :ashamed:
mies ei aio lopettaa ennen kun olen ollut kuukauden ilman... vai oliko se kaksi. En muista.

jaahas. että sillai.
toinen aikoo lopettaa polton,mutta vasta ensi viikiolla,kun ensin pitää tarkkailla polttamistaan.
ja toinen aikoo lopettaa kun toinen on ollut kuukauden ilman tupakkaa.

etkö huomaa mitään hassua ? :D lopettakaa yhdessä heti!

etkö huomaa mitään hassua ? :D lopettakaa yhdessä heti![/quote]

Huomaan joo :ashamed: Kuullostaa tyhmältä mutta jo kuten sanoin se kerrasta poikki meininki ei oo mulle. ei oo koskaan toiminut vaikka asenne on ollu kuinka hyvä. Viimeisellä kerralla tsmeppasin itseeni koko ajan mut ei silti, vielä samana iltana poltin tupakkaa... Pakko alottaa vähentämällä ja seuraamalla kelloa.
Mies aluksi aina lopettikin ja oli ilman tupakkaa viikkoja mut palas samaan aina ku musta ei ollu mihinkään... Sille ei tuu ku yks hikinen yö ja se on siinä ne vierotus oireet mut mä alan jo kahdessa tunnissa tärisemään hulluna...Liekkö päässä vikaa...:(

juurikin tuollain vähentämällä...siihen meni vajaa kuukausi mutta nyt olen savuton ollut jo vuoden jes! ja polttamista takana oli jo 15 vuotta,puoli vuotta oli vaikeaa ja vaikeita tilanteita mutta vaan niistäkin päästiin :) minusta sinulla on hyvä suunnitelma...se on hyvä pohtia asiaa ensin ei se muuten onnistu!

jaahas. että sillai.
toinen aikoo lopettaa polton,mutta vasta ensi viikiolla,kun ensin pitää tarkkailla polttamistaan.
ja toinen aikoo lopettaa kun toinen on ollut kuukauden ilman tupakkaa.

etkö huomaa mitään hassua ? :D lopettakaa yhdessä heti!

Hei endie, eikö vaan ettet oo itse koskaan polttanut? Se ei oikeasti ole noin helppoa lopettaa kuin sä näytät kuvittelevan, tutkimustenkin mukaan tupakka on yhtä koukuttavaa kuin heroiini, ja siitä oikeasti tulee vierotusoireet. Paljon parempi tapa on lopettaa pikkuhiljaa vähentämällä, tuo viikkokin on aika lyhyt aika siihen. Onnistuminen on tuolla tavoin paljon todennäköisempää kuin seinään lopetettaessa..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jokainen nainen aloittaa tupakkalakon ja laihdutuskuurin kaksi kertaa viikossa.

En ole koskaan elämäni aikana laihduttanut ja tupakin polton lopetin kerran ja se on pysynyt 1,5vuotta.

Tsemppiä ap!!! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja mä onnistuin:
juurikin tuollain vähentämällä...siihen meni vajaa kuukausi mutta nyt olen savuton ollut jo vuoden jes! ja polttamista takana oli jo 15 vuotta,puoli vuotta oli vaikeaa ja vaikeita tilanteita mutta vaan niistäkin päästiin :) minusta sinulla on hyvä suunnitelma...se on hyvä pohtia asiaa ensin ei se muuten onnistu!

Mä luulen että just toi aikasempi suunnittelemattomuus on se mun ongelmani. Koitetaan nyt näin ja suomalaisella sisulla (taas) eteenpäin... :)

Alkuperäinen kirjoittaja mä onnistuin:

Mä luulen että just toi aikasempi suunnittelemattomuus on se mun ongelmani. Koitetaan nyt näin ja suomalaisella sisulla (taas) eteenpäin... :)

Aah.. tupakkia.. Itse poltin 10 vuotta ja nyt lopetin heti kun plussasin. Ei tullut mitään vierotusoireita, mutta välillä sitä vaan ajattelee ja maistelee mielessään sitä ihanuutta. En kyllä ratkea silti enää koskaan polttamaan..

Onnistuu helpoiten kerrasta poikki menetelmällä ja ilman mitään korvaushoitoja. Viikko-pari on hieman kärvistelyä, mutta sitten helpottaa. Lopulta olet tooodella tyytyväinen itseesi.

mä lopetin kymmenen vuoden säännöllisen polttamisen jälkeen tällä tavalla: ensin vähensin radikaalisti, ennen poltin sen askin päivässä, nyt annoin itselleni luvan polttaa aamutupakin, iltapäivätupakin ja iltatupakin, eli ei tarvinnut kerralla lopettaa vaan oli aina jotain mitä odottaa ja kunhan tämä rytmi sujui jo hyvin. vähensin aina yhen tupakin välistä, viimein oli jäljellä enää aamutupakki ja se alkoi oikeasti maistumaan niin karseelta+pyörrytti , joten sen lopettaminen ei sitten enää ollut yhtään vaikeeta, kun vaan muisteli sitä ällötys olotilaa, mulla ei olis onnistunu kerrasta lopettaminen mut toi meni oikeesti tosi kivuttomasti ja nyt oon ollut jo yli kolmevuotta ilman eikä oikeestaan oo ees tehny miele, tsemppiä! kyllä se onnistuu,.

Alkuperäinen kirjoittaja been there:
tutkimustenkin mukaan tupakka on yhtä koukuttavaa kuin heroiini, ja siitä oikeasti tulee vierotusoireet. Paljon parempi tapa on lopettaa pikkuhiljaa vähentämällä, tuo viikkokin on aika lyhyt aika siihen. Onnistuminen on tuolla tavoin paljon todennäköisempää kuin seinään lopetettaessa..

Mä en ole endie, mut kerron että 17 vuoden polttamisen (aski/pvä sinistä L&M:ää ) lopetin 5 vuotta sitten kerrasta ja hyvin on mennyt.
En oo sortunu eikä tee edes mieli, pelkkä röökin hajukin ällöttää.

Alkuperäinen kirjoittaja elli etikka:
Kannattaa mennä tänne kurkkiin .Itse sain ihan mieletöntä vertaistuke tuolta, kun lopetin.

http://forum.stumppi.fi/forums/list.page

Kiitos kirjauduin sinne ja kerroin saman sinne toivottavasti onnistuu nyt oikeesti. Ja kiitos kaikille tsempeistä niitä tarvitaan enemmän ku koskaan!!!

Jaahas päivä yks vähennyksessä ja jotenki paska fiilis ku se on niin iskoistunu mun päähän et polta, polta, polta!!!! PÄÄ HAJOO jo nyt :ashamed:
Pelkkä ajatus(!?) polton lopettamisesta saa mun hermot venymään niin paljon etten tiedä liekö päässä pahasti jotain vialla :( 18min mun seuraavaan tupakkaan ja tekee niiin mieli mennä jo nyt. Tahallaanko mä haluan itteni tappaa vai mikä on!?!? Ei oo mitään järkee....
http://www.youtube.com/watch?v=FfwbY2jtyik

Nikotiinikorvaushoito lisää onnistumista jopa puolella. Usein vain valitaan liian mieto valmiste ja käytetään liian vähän aikaa. 1/2 vuotta olisi syytä valmisteita käyttää. Lääkäriltä on myös mahdollisuus saada reseptilääkettä jonka avulla voi tuplata onnistuminen..
Onnea yritykselle/yrityksille, usein tarvitaan usea yritys ennenkuin onnistuu!!

Uusimmat

Yhteistyössä