Nyt mä huolestun oireistani ja rtestituloksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos

Vieras
Tein testin kun menkat oli myöhässä ja sain erittäin haalean viivan. Laitoin kuvan tänne ja osa näki, osa ei. Menkat kuitenkin alkoi siitä 4 päivän päästä. Niukemmat kun yleensä mutta ihan kunnolla verta kuitenkin. Oireet vain jatkui ja nyt vaikka vuoto loppui melkein 2 viikkoa sitten, tein uuden testin. Siihen tuli jälleen tosi tosi haalea viiva, heikompi jopa kun viimeksi, mutta viiva siinä silti on. Nyt pelottaa, ei se et olen raskaana, vaan se et olikin keskenmeno ja sinne on jäänyt jotain. Raskauteen en usko, koska viiva olisi vahvistunut, nytkin juuri ja juuri näkyy. Mutta tuo keskenmeno vaivaa. Kannattaako käydä lääkärissä tarkistuttamassa? Onko mitään mitä ne voi tehdä? Vai odottelenko vaan?

Lääkäriin. ainahan testit ei edes näytä raskautta. ja kun sulla kerran haalea viiva tulee. pyydä ottamaan verestä testi. se taitaa olla tässä tilanteessa paras ratkaisu.

Alkuperäinen kirjoittaja hyh:
Lääkäriin. ainahan testit ei edes näytä raskautta. ja kun sulla kerran haalea viiva tulee. pyydä ottamaan verestä testi. se taitaa olla tässä tilanteessa paras ratkaisu.

niin jaa.. mut ehkä kannattaa ensin tutkia muuten.. esim ultrata kun itse epäilet keskenmenoa :( en mä tiedä, mut kyllähän ne lääkärissä osaavat ja tietävät mitä kantsii tehdä.

Ei välttämättä tarvitse, jos ei oo kipuja tai tulehdusoireita. Ei ne mitään voi tehä jos on kesken mennyt.

Jos tulee kipuja tai tulehdusoireita niin sitten kipin kapin lekuriin.

Ja jos käytät One Step- liuskatestejä niin niihin tuleekin haaleita viivoja jotka ei merkkaa mitään, silloin ei syytä huoleen. Itekin menin lankaan alkuun.

Jos olet ollut raskaana ja tullut keskenemeno, voi niitä raskaushormooneja kuitenkin vielä olla elimistössä keskenmenon jälkeen. Haamu testissä ei varsinaisesti kerro siitä, että keskenmenosta olisi jäänyt jotain ylimääräistä vielä kohtuun.

Toisaalta, pieni mahdollisuus kuitenkin on, että oletkin raskaana, joillain on tosi runsasta vuotoo silloin kun pitäs menkkojen tulla, vaikka raskaana olisikin.

Mutta oman mielenrauhan takaamiseksi olisi toki hyvä käydä tarkistuttamassa tilanne.

Jos on vain varaa, niin kävisin yksityisellä gynegologilla. Arviksessa ihan turha käydä, eivät ota tosissaan, kun ei sairaudesta kyse. Tietysti voit valehdella,että hirveät vatsakivut.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei:
Ei välttämättä tarvitse, jos ei oo kipuja tai tulehdusoireita. Ei ne mitään voi tehä jos on kesken mennyt.

Jos tulee kipuja tai tulehdusoireita niin sitten kipin kapin lekuriin.

Ja jos käytät One Step- liuskatestejä niin niihin tuleekin haaleita viivoja jotka ei merkkaa mitään, silloin ei syytä huoleen. Itekin menin lankaan alkuun.

No kun juuri niitä tulehdusoireita on :( Mulla on kahdesti ollut jo kohtutulehdus ja kivut on samanlaisia mutta paljon lievempiä kun sillon kun varsinainen tulehdus oli.

Yhteistyössä