Nyt kysymys teille kenen lapsia ilman vaipoja kaupassa?

Ootko sä oikeesti nuin helv... tyhmä ???? Tai mitä tuota kyseleen, onhan se jo tullu ilmi täällä. Väittäsin, että täällä meillä on kuitenkin miljoona kertaa puhtaampaa ku siellä mistä sä oot tullu ;)

Trichomonas vaginalis on sukupuolitauti joka käsittääkseni voi tarttua myös pöntön reunalta,jos siinä reunalla on eritteitä. että silleen! :(.

monipa ei sitä tiedä :D

Kyllä minäkin aina vuoraan pöntön reunukset, jos on pakko yleisissä käydä. Niin ja paperila suljen hanat. Ei muuten minullekaan ole edes juolahtanut mieleeni, että muut eivät näin tee. Kuvittelin, että se olisi muillekin naisihmisille yhtä kauhistus. Yököttää ajatuskin, että istuisin jonkun toisen kuivuneen kusen päällä...

Alkuperäinen kirjoittaja Milanna85:
:laugh: mä just puhun äidin kanssa vessa pöntöstä hän sai shokki että joku voi istua,en mäkään usko että oikeasti koko Suomen kanssa istu jossain yleisö pöntöllä paljalla

Voi jessus. Asuuko sun äiti Suomessa vai ei? Jos ei niin ei kai voi tietää tapojakaan. Toivottavasti te ette siinä pöntön reunalla seiso, kuten itänaapurissa tehdään.

Niin, ja minä yleensä laitan paperia pöntön reunoille. Lapsellekin voi laittaa. Mutta jos paperi on vähissä voi siinä istuakin. Ja vink, vink, pientä lasta voi istuttaa potalla, joka löytyy usein lastenhoitohuoneesta. Lapsilla ei tapaa olla seksitauteja, joten niistä ei varmaan tartu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Trichomonas vaginalis on sukupuolitauti joka käsittääkseni voi tarttua myös pöntön reunalta,jos siinä reunalla on eritteitä. että silleen! :(.

monipa ei sitä tiedä :D

hah hah

Juu, varsinainen sp-tauti. Haulla löytyi tällainen tieto:

Trichomonas vaginalis, trikomonas, trikomoonas

värekarvallinen emätinsiimaeliö, joka aiheuttaa mm. emätintulehduksen

Kyllä mäkin siihen pöntön reunalle yleisissä vessoissa aina paperia laitan sekä itselleni, että lapselle. Ei tulis mieleenkään istua siihen muuten..
Opiskeluaikana naistentautien opekin jo sitä tähdensi, ettei todellakaan kannata istua yleisiin vessoihin ilman paperia.
Mut omatpahan on pyllynne =)

Lastani en yleisen vessan potalla istuttaisi, ovat usein niin pölyisiä ja kuraisia. Lapsen voi pissattaa vessassa ihan samalla tavalla kuin pihallakin, eli kannattelemalla.
Itse en paskaisiin vessoihin mene ja yleisissä vessoissa istun käsieni päällä, jotka sitten pesen kunnolla ja tarvittaessa suihkautan käsidesiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Kyllä mäkin siihen pöntön reunalle yleisissä vessoissa aina paperia laitan sekä itselleni, että lapselle. Ei tulis mieleenkään istua siihen muuten..
Opiskeluaikana naistentautien opekin jo sitä tähdensi, ettei todellakaan kannata istua yleisiin vessoihin ilman paperia.

sitten varmaankin moni meistä on saanut hivin vessanpöntöstä :laugh:

nii nyt mä ymmärrän miksi Suomessa on niin paljon kaikenlaisia pimpelin tulehduksia ja muita ongelmia naisilla :/ :x mä muistan te nauroitte että mä käytän minihametta ja että voin saada näin joku bakteri tai sukupuolitauti :headwall: :headwall: just jo,tässä näköjään kaikilla on järki paikalla,ens kerralla kun menette lääkärille kysykää tämä asia,ainakin meillä perhessä on paljon lääkriä eikä ikinä suositele istua pöntöllä ei edes saa näytä esimerkki lapselle :headwall: kun hän voi saada ihan mitä vaan sieltä myöhämmin kun kasvaa :( voi,voi

Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:

No mä en ole ainakaan maininnu sanallakaan mistään Hivistä.. =)
Ja kuten sanottu, mulle on ihan sama minkä mömmöjen päälle muut vessoissa istuu =) Ei kai se sua kovin pitäis häiritä jos teen toisin kuin sinä?

näin Suomalaiset tekevät lääke bisnekset hyvää,hyvää :D ja katsokaa kuinka paljon Suomessa on myös virtsa baktereita ja muita lapsilla,nyt ymmärrän miks,aika harvoin siitä on Virossa,kun sielä kukaan ei ikinä laita oma lastä pöntölle vaikka kuinka puhtalta se näyttä :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:

No mä en ole ainakaan maininnu sanallakaan mistään Hivistä.. =)
Ja kuten sanottu, mulle on ihan sama minkä mömmöjen päälle muut vessoissa istuu =) Ei kai se sua kovin pitäis häiritä jos teen toisin kuin sinä?

en minäkään sentään minnee kusiselle pöntölle istu :whistle: mutta esim töissä on käytettävä pönttöä mitä muutkin käyttävät..siellä ei ole aikaa miettiä kusettaako vai ei :whistle:

no juu, ja jos kaikki muut pissivät seisaaltaan, niin hyvähän mun on pissiä sitten ihan istuenkin, siistiin, kenenkään istumattomaan pyttyyn... ja siis en tiedä onko muilla paljon virtsatietulehduksia tai emätinpöpöjä, mutta meidän perheissä ei ole ollut sellaisia vielä koskaan :xmas:

Yhteistyössä