nyt kyllä hajoo tän äipän kuuppa ihan totaalisesti!!!

• Viestiketjun aloittaja kadulleko?
  • Ensimmäinen viesti
vieras
ainut mitä en tässä ymmärrä on se että jos mies on vasta jäänyt äkillisesti töistä pois niin miten on viime kuun vuokrakin ollut maksamatta? Teillä ei ilmeisesti vaje riittänyt muuhun kun vuokrien maksuun sen takia sieltä ei muuta ole saanut...Eihän tää tietty mulle kuulu kunhan ihmettelen

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja kaljaanko:
no hyä että tiiät.ap saa kuitenkin äitiysrahaa ja lapsilisää
Vaan nepä eivät aina riitä. Pienellä rahalla pärjääminen on eri asia kuin pienelle rahalle putoaminen. Kestää oma aikansa ennenkuin on saanut menonsa sopeutettua tuloihin. Esim vaikka heti peruutatkin kaikki lehtitilauksesi, joudut joka tapauksessa maksamaan jo tulleet lehdet. Voi olla myös muita laskuja, joiden suuruuteen ei yks kaks voi vaikuttaa esim kotivakuutusta, autovakuutusta, katsastusmaksua, korjauslaskua, puhelinlaskua yme yms. Mitä olen itse elämässni tipahtanut pienille tuloille niin yleensä on mennyt noin puoli vuotta ennenkuin on saanut menonsa sopeutettua tuloihin.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja kaljaanko:
no hyä että tiiät.ap saa kuitenkin äitiysrahaa ja lapsilisää
Vaan nepä eivät aina riitä. Pienellä rahalla pärjääminen on eri asia kuin pienelle rahalle putoaminen. Kestää oma aikansa ennenkuin on saanut menonsa sopeutettua tuloihin. Esim vaikka heti peruutatkin kaikki lehtitilauksesi, joudut joka tapauksessa maksamaan jo tulleet lehdet. Voi olla myös muita laskuja, joiden suuruuteen ei yks kaks voi vaikuttaa esim kotivakuutusta, autovakuutusta, katsastusmaksua, korjauslaskua, puhelinlaskua yme yms. Mitä olen itse elämässni tipahtanut pienille tuloille niin yleensä on mennyt noin puoli vuotta ennenkuin on saanut menonsa sopeutettua tuloihin.
just näin! hienosti sanottu keittis!

ei pahalla
Alkuperäinen kirjoittaja kadulleko?:
Mä en oikeesti tiedä mitä pitäis tehdä, itkeä vai huutaa vai mitä...

Ollaan haettu sossusta toimeentulotukea, kun mies jäi äkillisesti työttömäksi ja minä olen äitiyspäivärahalla kotona. Viime kuun vuokra oli maksamatta, sen maksoivat ja tämän kuun vuokran, mutta ei mitään muuta. Eli tarkoittaa siis sitä että meillä on pankkitilit tyhjinä, jääkaapissa ruokaa täksi päiväksi ja vaippoja pariksi päiväksi. Laskuja maksamatta mm. sähkölasku.

Tää on elämäni ensimmäinen kerta kun sossusta mitään haetaan, ja taitaa jäädä viimeiseksikin jos meininki on tuo. Olivat vielä mieheltä kysyneet että voisitteko lainata sukulaisilta?

Mä en oikeesti tiedä mitä helvettiä tässä tekis, pitäkö mun mennä kadulle persettä myymään että saadaan lapsille ruokaa?? Oon niin vihainen ja ahdistaa niin paljon että tuntuu ettei tässä oo mitään ulospääsyä ja kyyneleet valuu kokoajan
Eikös mies saanut lopputilirahoja, aika paljon? Yleensä siitä lasketaan kuukausia eteenpäin, ihmettelen kun saitte vuokrat.

Alkuperäinen kirjoittaja huhuuhu:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja no haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja siis rahaa ei ole koska mies jäi äkillisesti työttömäksi, ja liiton rahoissa kestää ennenkuin tulevat.
Mutta hei...kai mies sai palkan kun hän jäi työttömäksi?
no eikai sitä nyt heti välttämättä saa kun työttömäksi jää!!! esim. mä jäin itse työttömäksi kuun alussa ja palkan sain kuun lopussa!!!
En tiedä milloin ap:n mies jäi työttömäksi, mutta päätellen siitä että sossu maksoi huhtikuun ja toukokuun vuokrat (vuokrissa eräpäivä on yleensä kuun alussa) siitä on jo hieman aikaa.
vuokrien eräpäivät voivat olla kyllä milloin mikäkin... itsellä kyllä yleensä ollut kuun lopussa ja mitä helvatan väliä sillä on!!!! kunpa itsekkin sen kokisit joskus niin tietäsit sitten mistä puhut!!ei ole kivaa elää kädestä suuhun...
Kyllä mä olen elänyt kädestä suuhun. Opiskeluaikoina, talvisin miehen kotimaassa (siellä ei ole lainkaan sosiaaliturvaa) ja jopa naimisissa ollessani useamman kuukauden.
Mutta kieltämättä ihmetyttää, jos sossu ei anna toimeentulotukea, ellei kyse sitten ole siitä että he laskevat että miehen viimeisen palkan pitäisi riittää laskuihin ja ruokaan vielä tämän kuun ajan, tms. Jos senttiäkään rahaa ei ole tullut pariin kuukauteen (paitsi äitiyspäiväraha joka voi olla suurikin, ja lapsilisät) niin tottakai sossu antaa toimeentulotukea. Lakikin sanoo niin. Ellei perheen tulot sitten jää plussan puolelle heidän laskelmissaan.
En tajua, miksi jäkätät mulle.

huh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ainut mitä en tässä ymmärrä on se että jos mies on vasta jäänyt äkillisesti töistä pois niin miten on viime kuun vuokrakin ollut maksamatta? Teillä ei ilmeisesti vaje riittänyt muuhun kun vuokrien maksuun sen takia sieltä ei muuta ole saanut...Eihän tää tietty mulle kuulu kunhan ihmettelen
no onhan se mies voinut jäädä työttömäksi esim. viime kuun alussa!! tuskin ap sitä meinas että toissapäivänä tai vaikka just pari tuntii sitte..ootte te kyllä tampioita!!!

Juuri tuo asia muakin hämmästyttää.

ihan sama
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
no onhan se mies voinut jäädä työttömäksi esim. viime kuun alussa!! tuskin ap sitä meinas että toissapäivänä tai vaikka just pari tuntii sitte..ootte te kyllä tampioita!!!
No voi jumalauta en mä nyt ihan tota tarkoittanut...jos jäänyt esim: viimekuussa niin silloin on kyllä pakosti saanut vielä palkkaa ja niistä olisi voinut sen vuokran maksaa!!!!!!

Yritä vaan pysyä asialinjalla, sen sijaan että karjuisit ja nimittelisit muita...
Kauanko päivärahojen saamisessa kestää? Useita kuukausiako? Jos mies olisi jäänyt työttömäksi viime kuun alussa niin kai liiton rahat olisivat jo tulleet...Ja jos näin on (siis että mies jäi työttömäksi yli kk sitten) , niin olisihan se palkkakin jo ehtinyt tulla, mutta viime kuun vuokraa ei siltikään oltu maksettu.
Jotenkin vaan nyt ihmetyttää tämä yhtälö.

huh
Yritä vaan pysyä asialinjalla, sen sijaan että karjuisit ja nimittelisit muita...
Kauanko päivärahojen saamisessa kestää? Useita kuukausiako? Jos mies olisi jäänyt työttömäksi viime kuun alussa niin kai liiton rahat olisivat jo tulleet...Ja jos näin on (siis että mies jäi työttömäksi yli kk sitten) , niin olisihan se palkkakin jo ehtinyt tulla, mutta viime kuun vuokraa ei siltikään oltu maksettu.
KARJU???????hah.. kenehän tässä asialinjalla pitäisi pysyä, suosittelen katsomaan peiliin!! minua ei kyllä ihmetytä yhtään, enkä jaksa alkaa tähän kirjoitteleen edes että miksi...

KARJU???????hah.. kenehän tässä asialinjalla pitäisi pysyä, suosittelen katsomaan peiliin!! minua ei kyllä ihmetytä yhtään, enkä jaksa alkaa tähän kirjoitteleen edes että miksi...
Minä olen keskustellut koko ajan asiallisesti. Kysymysten esittäminen sen sijaan että purematta nielisi kaiken täältä lukemansa ei kai ole kiellettyä, onhan tämä keskustelupalsta?
Sinun tekstisi taas on huutomerkkiä, caps lockia ja tampioksi nimittelyä, sekä muutenkin aika ärtyneeseen sävyyn kirjoitettua.

liitonrahoissa voi kestää jopa 3kk ennenkö niitä alkaa saada...

meillä vähän sama tilanne hetki sitten ja hain töitä...hoidan lapsia-siis omia-kotona ja teen sitten rekryfirman kautta duunia sen verran kun pystyn ja tarjotaan..mistäpäin olette..?sellanen firma kun staffpoint on tosi hyvä,töitä tuli pikaseen ja palkka maksetaan aina tiistaisin eli saa sitä ruokaa pikaseen..

Mun tuttavalla oli todella tiukkaa yhdessä elämänsä vaiheessa, rahaa ei siis ollut yhtään ja hän meni sitten sossuun kolmen lapsensa kanssa pyytämään rahaa. Sossuntädit sanoivat että hänen ei ole mahdollista saada heiltä mitään rahaa. Tuttuni sanoi sitten sille tädille että tässä nämä minun kolme lastani, tulen hakemaan heidät sitten ensi viikolla kun minulle tulee rahaa.. Johan oli alkanut avustusta tulemaan :)

Jos saa isomman summan rahaa takautuvasti eli juuri tuon liiton rahan ja sossu on sillä aikaa maksanut parin kuukauden vuokrat niin maksetaanko sossulle takaisin ne rahat? Vai saako ne pitää itsellään?
Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Alkuperäinen kirjoittaja silmukka80:
Jos saa isomman summan rahaa takautuvasti eli juuri tuon liiton rahan ja sossu on sillä aikaa maksanut parin kuukauden vuokrat niin maksetaanko sossulle takaisin ne rahat? Vai saako ne pitää itsellään?
Ihan mielenkiinnosta kysyn.
Riippuu siitä, onko sossu alunperin myöntänyt vain lainaa, vaiko ihan oikeaa toimeentulotukea. Jos toimeentulotukea, niin ei tarvitse maksaa takaisin. Mutta jos toimeentulotukea myönnetään esim. siksi, että Kela ei ole vielä alkanut maksaa asumistukea, niin silloin sossu ottaa takautuvasti maksetusta asumistuesta takaisin sen osuuden, jonka toimeentulotukena maksoi.
Näin se mun käsittääkseni menee.

Yhteistyössä