Nyt kyllä v....aa ihan suunnattomasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Voi kökkö, että mua ottaa päähän tämä elämä!! Kaikki on ihan yhtä pas.aa

Oon kotona lapsen kanssa ilman autoo, ei päästä minnekään. Joo, asutaan siis maalla.
Vkl ois ollut kauan suunniteltua menoa miehen kanssa kahdestaan, mut eipä saada lapselle hoitajaa.

Sukulaiset molemmilta puolilta on viimesen vuoden ajan lupailleet tulla lasta (nyt siis vuoden ikäinen) hoitamaan "ihan kun vaan pyydätte!" ja nyt kun sit tän yhden ainoa kerran pyydettiin niin ei...

En nyt siis ees oleta, että aina pitäis sännätä mun lasta hoitamaan, mut kumma kun muita sukulaislapsia kerkee hoitaa. No jatkossa en kyllä kyselekään, maksan mielummin ulkopuoliselle hoitajalle!!

On taas semmonen olo, että ei KOSKAAN päästä kahestaan minnekään!!!

Enkä haluu kuulla kenenkään kommentoivan, että jos lapsia tekee, niin niistä pitää sit jaksaa huolehtia...tiedetään, mutta kyllä äidin pitäis joskus saada omaakin päätä tuulettaa, eikä se yhteinen aika miehenkään kanssa varmaan pahaa tekis!!

Tuttu fiilis. Varsinkin anoppi (oikeasti mukava jne) sanoo aina että nyt otatte omaa aikaa, suunnittelette jotain kivaa, hän kyllä ottaa lapset..! No, just ja just muuttoa varten otti lapset hoitoon...
Ota ulkopuolinen hoitaja jolle maksat, jos vaan jostain sellaisen löydät.

Älä välitä, et ole ainoa joka ei pääse miehensä kanssa kahdestaan johonkin ilman lapsia. On meitä muitakin :hug:
Olisihan se kiva joskus mennä edes syömään ravintolaan "vähän paremmin" ja ennen kaikkea edes RAUHASSA, mutta kun ei niin ei... mutta, kyllä sekin aika vielä tulee, usko pois ;)
:flower: :hug:

ihan sama homma meillä! Lapsenlapsia odotettiin kuin kuuta nousevaa ja aina oltiin kyselemässä milloin lisäännytään jne. Nyt kun lapsenlapsia on, niin omat matkat ja harrastukset+ lomat aina tärkeämpiä. Kyllä välillä ottaa niin päästä. Enää me ei edes pyydetä!

Mä vielä ymmärtäisin jos ei kenenkään lapsia kerkeis hoitaa, mut isovanhemmat hoitaa liki joka vkl toista lähes samanikäistä lapsenlastaan, joka asuu yhtä kaukana kun me...

No ehkä siks ne ei enää meijän lasta jaksa hoitaakaan...mut niille toisille ei jostain syystä voi sanoo ei..

Ja muut sukulaiset...onhan niillä omakin elämä...

Ja mä tosiaankin ymmärrän sen, että isovanhemmat on matkansa, lomansa ym. ansainneet, enkä tosiaankaan oleta että ne on ainaisessa valmiudessa hyppäämään lapsenvahdiksi, mut jos kerran vuodessa pyytää, niin ei oo mun mielestä paljoa!!!

No, en sitä epäilekään, etteikö vielä kerettäis kahdestaankin olla, mut voihan olla niinkin päin, ettei isovanhemmilla oo loputtomiin aikaa tutustua siihen toiseenkin lapsenlapseensa...mut se on oma valinta

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä vielä ymmärtäisin jos ei kenenkään lapsia kerkeis hoitaa, mut isovanhemmat hoitaa liki joka vkl toista lähes samanikäistä lapsenlastaan, joka asuu yhtä kaukana kun me...

No ehkä siks ne ei enää meijän lasta jaksa hoitaakaan...mut niille toisille ei jostain syystä voi sanoo ei..

Ja muut sukulaiset...onhan niillä omakin elämä...

Ja mä tosiaankin ymmärrän sen, että isovanhemmat on matkansa, lomansa ym. ansainneet, enkä tosiaankaan oleta että ne on ainaisessa valmiudessa hyppäämään lapsenvahdiksi, mut jos kerran vuodessa pyytää, niin ei oo mun mielestä paljoa!!!

No, en sitä epäilekään, etteikö vielä kerettäis kahdestaankin olla, mut voihan olla niinkin päin, ettei isovanhemmilla oo loputtomiin aikaa tutustua siihen toiseenkin lapsenlapseensa...mut se on oma valinta

Juu meillä on ap ihan samanlainen tilanne...
omat vanhempani tai siis äiti hoitaa katsoo kyllä veljeni lapsia ihan milloin vain, mutta eipä sitten ehdi kun kerran kolmessa vuodessa kysyn edes hetkeksi hoitamaan tai lupaa saada viedä lapsia sinne että saa käytyä edes esim. lääkärissä yksin ilman kolmea perään katsottavaa......

Oma anoppini on jo silloin esikon syntymän aikoihin ilmoittanut että hän elää vain itselleen ja on oma itsensä...
erosivatkin apen kanssa pari vuotta sitten, nyt saa sitten elää vain ja ainoastaan itselleen.....

No, so what?? Jos ei omat lapsen lapset ole tuota tärkeämpiä..... sillehän ie sitten voi mitään??!!
Itse muistan kuinka saatiin olla mummoloissa joka kesäloma ja muulloinkin .. no, ajat muuttuu..... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja mummo:
Voi, voi! Ompas pienet murheet! Kyllä te kerkiätte olemaan kahdestaan ihan kyllästymiseen asti kunhan lapsukaiset vähän kasvaa!

Aivan joo :headwall:
Sun mielestä vanhemmat eivät tarvitse yhtään yhteistä aikaa???
No, taidatkin olla ihan anoppini kaltainen...... oma itsensä herra, joka ei piittaa muista kuin itsestään!!!!! :whistle:

Voi, voi! Ompas pienet murheet! Kyllä te kerkiätte olemaan kahdestaan ihan kyllästymiseen asti kunhan lapsukaiset vähän kasvaa!

No, just. Edelleenkään ihmiset ei kaikki osaa arvostaa miehen ja naisen välistä suhdetta. Unohdetaan mistä nämä pienet lapsukaiset saavat alkunsa. Äidin ja isän rakkaudesta.

Sun on pakko olla joku superäiti, joka elää vain ja ainoastaan lapsiaan varten ja jaksaa hoitaa heitä 24/7

:flower:
Ihanaa, teitä onkin harvassa

:headwall:

Mutta sitten ei välttämättä ole enää sitä parsisuhdetta kun lapset vähän kasvaa.....

Lapset ovat teidän ei isovanhempien. Meillä tosin isovanhemmat asuvat sen verran kauempana, että ei voida lasta sitten kun syntyy (nyt rv.33) edes sinne hoitoon viedäkään noin vain, olisi hiukan hölmöä. Mutta en kyllä olettaisikaan että he lasta aina hoitoon ottaisivatkaan vaikka lähellä olisivatkin (vaikka tiedän kylläkin, että ottaisivat miellään).

Mua rasittaa kaverit, jotka ovat aina tuomassa lastaan hoitoon meille, koska mähän olen raskaana ja en sitten viikonloppuisin tee mitään ja mulla on aikaa..näin he olettavat ilmeisesti ja asia ei todellakaan ole näin. Enkä heidän lapsiaan ole hoitanut, tässä kun nyt ehtii vielä viikonloppuisin tekemäänkin jotain miehen kanssa yhdessä, vain kahdestaan. Ulkopuolinen hoitaja on kaikista paras, se tulee aina kun maksaa vain :) Etsit jonkun mukavan ja luotettavan tyypin (mannerheimin lastensuojeluliitosta?).

Alkuperäinen kirjoittaja bibo:
Lapset ovat teidän ei isovanhempien. Meillä tosin isovanhemmat asuvat sen verran kauempana, että ei voida lasta sitten kun syntyy (nyt rv.33) edes sinne hoitoon viedäkään noin vain, olisi hiukan hölmöä. Mutta en kyllä olettaisikaan että he lasta aina hoitoon ottaisivatkaan vaikka lähellä olisivatkin (vaikka tiedän kylläkin, että ottaisivat miellään).
).

Kyllä sitten jossain vaiheessa huomaat, että äiti ja isikin tarvitsee yhteistä aikaa, ei pidä unohtaa että "rooleja" on muitakin, mies ja vaimo, nainen ja mies... :whistle:
Sitäpaitsi, tottakai jokainen tietää, että lapset on meidän, ei isovanhempien, mutta ottaahan se päähän, jos ne isovanhemmat hoitaa esim. jatkuvasti muita lapsenlapsia. Meillä ei sitä ongelmaa ole, mutta nekin ketkä hoitajiksi innoissaan lupautuvat (usein, ja itse tarjoutuvat) eivät sitten haluakaan koskaan niitä lapsia hoitoon :xmas:

Yhteistyössä