Nyt kyllä häiritsee... onko muille annettu tarkat viikot alkuraskauden ultrassa??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karhuntassu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Karhuntassu:
Alkuperäinen kirjoittaja monet:
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Karhuntassu:
Alkuperäinen kirjoittaja menit liian aikaisin?:
Toisaalta noin aikaisin et välttämättä vielä näy mitään mistä voisi yhtään sen tarkempaa sanoa. Siis sikiötä ei vielä näy, joten sen kokoa ei voi mitata. Sikiöpussin koosta voi jotain päätellä, mut tosiaan vaan sinnepäin, ei mitään päivän tarkkaa...

Joo siis tietty nyt oli sitten aikaisempaa kuin olin toivonut, mutta toisaalta mun kiertoon nähden ihan nappiin. Mutta moni vaan puhuu, miten on saatu mitattua 5+2 tms, eikä tää lääkäri edes yrittänyt. Toki ymmärrän jos yrittää eikä onnistu!

Kyllähän sen mitoista näkee jos vaan sikiö on näkyvissä. Kone laskee automaattisesti mittojen mukaisen iän. Saithan sä varmaan ultrakuvan, eikö siinä näy raskauden kestoa? Mutta onhan noita sekundalääkäreitä. Mulle sanottiin tästä viimeisestä että tuulimuna se on, ei suostunut ultraamaan alakautta vaikka kysyttiin sitä. Tossa se tuulimuna nyt nukkuu, 3 kk täytti tänään... :heart:

Yleensä otetaan useempi mittaus, eka voi olla 6+2, toinen 5+5 ja kolmas 6+1, eikö silloin ole varmin sanoa, että noin kuusi viikkoa?

Tuossa vaiheessahan otetaan vain pää-perämitta jonka mukaan määritetään raskauden kesto. Ei mitään reisiluita, vatsanympäryksiä jne mitkä heittelee.

Tiedän sen, mutta kyllä multa on joka kerta mitattu useempaan kertaan se pää-perä ja lähes joka mittauksessa on ollut päivien heitto suuntaan tai toiseen.

Toisaalta tää olikin juuri se mun kysymyksen ydin, eli onko muilta aina mittailtu. Ja näköjään on, jopa useaan kertaan. Kun multa ei edes yrittänyt mitata.

siis jos mitään ei mitattu, niin sit ymmärrän ihmetyksesi:D Mut päivät voi tosiaan heitellä useemmissa mittauksissa. Soita ihmeessä.

Tiedän sen, mutta kyllä multa on joka kerta mitattu useempaan kertaan se pää-perä ja lähes joka mittauksessa on ollut päivien heitto suuntaan tai toiseen.

Okei, ymmärsin väärin kommenttisi. Toisaalta tossa vaiheessa on se ja sama onko se päivä sinne tai tänne.

Ap.lle, on tosi outoa ettei edes yrittänyt mitata. Kannattaa ottaa yhteyttä sinne missä olit ultrassa. Mua harmittaa vieläkin etten valittanut siitä "tuulimunasta". En vaan jaksanut nostaa meteliä siitä, vaikka olisi ehdottomasti pitänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:

Okei, ymmärsin väärin kommenttisi. Toisaalta tossa vaiheessa on se ja sama onko se päivä sinne tai tänne.

Ap.lle, on tosi outoa ettei edes yrittänyt mitata. Kannattaa ottaa yhteyttä sinne missä olit ultrassa. Mua harmittaa vieläkin etten valittanut siitä "tuulimunasta". En vaan jaksanut nostaa meteliä siitä, vaikka olisi ehdottomasti pitänyt.

Joo kyllä mä huomenna soitan. Ymmärränhän minä heiton tietty, mutta kun tosiaan ei mitannut ollenkaan. Ja menkoista laskien olis jo ties kuinka pitkällä, parempi olisi parin päivän heitto, eikä viikkojen niinkuin tässä käy jos pitkään eletään menkkojen antamien viikkojen perusteella :/

Yhteistyössä