P
puntissa roikkuvan äiti
Vieras
ihmeessä mä saisin tuon 3-vuotiaan leikkimään edes hetken itsekseen, edes sen 10 minuuttia että sais lukea päivän lehden tai käydä rauhassa vessassa. Tää ei voi olla totta, että se tarvii oikeasti mut koko ajan leikkikaverikseen. Rupeaa jo vähän huolestuttamaankin, kun tuttavaperheiden tuon ikäiset kykynevät ja haluavat tai sitten on opetettu leikkimään itekseen. Äidit voivat surffailla netissä, lueskella (sitten sopaa tai vaikka opiskeluun liittyvää lukemista) tai katsoa TV:tä. Tätä olen ihan omin silmin todistanut.
Ei sillä, tottahan se lapsi tarvitsee minua hoitopäivän jälkeen, varmasti on ikävä äitiä ja ikävä on minunkin pientäni. Yleensä rauhoitetaan miehen kanssa kotiin tultua aikaa lapselle ja huomioidaan paljon. Mutta sitten ku kello rupeaa olemaan kahdeksan ja jo haluaisit edes sen lehden lukea ja ei onnistu, niin mietin, pitääks tän olla näin läheistä. On yritetty "rohkaista" leikkimään itekseen tai aloitettu leikki hänen kanssana ja sitten "ohjeistettu" jatkamaan itekseen. Asunto on suuri, mutta jompikumpi vanhemmista on aina ns. näkö-tahi huutoetäisyydellä.
Mitään neuvoja miten sais edes hetken itselleen?
Ei sillä, tottahan se lapsi tarvitsee minua hoitopäivän jälkeen, varmasti on ikävä äitiä ja ikävä on minunkin pientäni. Yleensä rauhoitetaan miehen kanssa kotiin tultua aikaa lapselle ja huomioidaan paljon. Mutta sitten ku kello rupeaa olemaan kahdeksan ja jo haluaisit edes sen lehden lukea ja ei onnistu, niin mietin, pitääks tän olla näin läheistä. On yritetty "rohkaista" leikkimään itekseen tai aloitettu leikki hänen kanssana ja sitten "ohjeistettu" jatkamaan itekseen. Asunto on suuri, mutta jompikumpi vanhemmista on aina ns. näkö-tahi huutoetäisyydellä.
Mitään neuvoja miten sais edes hetken itselleen?