"Nyt kun saat kortin voit tulla useammin käymään"

lause on viime aikoina kuulunut todella monen ihmisen suusta kun mun inssi lähestyy...
siis täh, meinaako ne et mä saan autoja lainaan kavereilta ihan vain tehdäkseni visiittejä heille useammin? toivottavasti eivät ainakaan kuvittele et ostan auton. ei nimittäin todellakaan ole varaa :eek:
mut yleensäkki ihmetyttää koko ajatus että ajokortin saaminen lisäisi mun kyläilyhalukkuutta o_O

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Sitten kun joskus hankit auton niin huomaat myös että sun kyydissä on kätevä kulkea paikasta toiseen, kun sehä ei maksa mitään :headwall:
no jos mulla on sama matka ni mikäs siinä... :whistle:
Tietty, mut myös kun matka ei ole ihan sama, niin sun kyydissähän luonnollisesti pääsee kotiin tms.

Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Sitten kun joskus hankit auton niin huomaat myös että sun kyydissä on kätevä kulkea paikasta toiseen, kun sehä ei maksa mitään :headwall:
no jos mulla on sama matka ni mikäs siinä... :whistle:
Tietty, mut myös kun matka ei ole ihan sama, niin sun kyydissähän luonnollisesti pääsee kotiin tms.
Juu, mä olen aina vienyt jos joku on pyytänyt, tosi olen sanonut kauniisti ettei bensa ole ilmaista.
Yks kaveri pyys mua viemään kuntosalille. Vaikka olin kotona. Siis kuntosali on sen kotoa noin kolmen korttelin päässä, ja mulla olis ollu matkaa kaverille sen 10 kilsaa.
Eikä se olis maksanu siitä mitään. En mä sitten vienny :D

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Mä kuulin tuota kanssa. Yleensä ihmisiltä, jotka eivät vaivautuneet koskaan mun luona käymään, oli aika ärsyttävää.
myönnän sen verran etten käy juuri missään lasten kanssa koska en vain jaksa alkaa roudaan dösällä... toinen syy on sitten et lapset ei välttämättä osaa käyttäytyä. minusta on vain niin ihanaa kun mun luona käydään :D :saint:

juu
Mä olen kortiton ja luonnollisesti autoton ja juuri tämän takia välttelen viimeiseen asti tulemasta kenenkään kyytiin vaikka sitä kuinka tarjottaisiin. Keksin vaikka mitä tekosyitä että pääsisin kulkemaan bussilla ettei ihmisille jää kuvaa siitä että pummin kyytejä Huono omatunto ollut niistä kerroista kun on ollut joku matka mitä ei julkisillä pääse ja on ollut pakko turvautua toisten kyytiin. Maksua eivät ole ottaneet kun on yhteinen matka ollut ja ovat yleensä väkisin tulleet kotoa hakemaan. olen sitten yrittänyt jotain lahjuksia tuoda kiitokseksi.

Hmm... vähän asian vierestä: ajoin itsekin kortin vasta aikuisiällä ja kyllä se niin on, että on tosi tärkeää ajaa mahdollisimman paljon heti sen saamisen jälkeen. Jos meinaa kortin saatuaan ajella vain harvakseltaan ja satunnaisesti, kannattaa miettiä onko sitä järkeä hankkia edes. Ajotaito ja itseluottamus liikenteessä eivät pääse kehittymään jos ei harjoittele ajamista kunnolla ja silloin sitä on vain turvallisuusriski itselleen ja muille.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma espoosta:
Hmm... vähän asian vierestä: ajoin itsekin kortin vasta aikuisiällä ja kyllä se niin on, että on tosi tärkeää ajaa mahdollisimman paljon heti sen saamisen jälkeen. Jos meinaa kortin saatuaan ajella vain harvakseltaan ja satunnaisesti, kannattaa miettiä onko sitä järkeä hankkia edes. Ajotaito ja itseluottamus liikenteessä eivät pääse kehittymään jos ei harjoittele ajamista kunnolla ja silloin sitä on vain turvallisuusriski itselleen ja muille.
peesaan tätä. Mulla on viis vuotta ollu ajokortti ja vieläkin esim. lumien tullessa autolla ajo jännittää todella paljon. Ja mä ajan päivittäin autoa.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma espoosta:
mä ajoin kortin vain työn takia. promomatkoissa saadaan auto lainaan ja palkka nousee heti enemmän kun on kortti. muuten en olisi korttia edes hankkinut kun ei ole tarkoitus ajella joka päivä tai edes joka viikko.

Yhteistyössä