Nyt kun on tää KAAMOS niin mitenkä selviätte sen yli?

  • Viestiketjun aloittaja "Pöpi"
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Ihan samalla lailla ku kaikkina muinakin aikona vuodesta. Voi hyvänen aika sentään, ei tää nyt sentään mikään maailmanloppu ole. Vähän pimeempää muutama kuukausi, kai sen nyt kestää.
Pimeys vaikuttaa eri ihmisiin eri tavalla. Mä olen pimeään vuodenaikaan väsyneempi kuin valoisaan vuodenaikaan. Noh, onneksi lapset on aikuisia, niin saan nukkua just niin paljon kuin haluan. Eilen menin nukkumaan klo 19:40 ja nukuin 10 tuntia.
 
Pukeudun värikkäästi. Mikään ei ole masentavampaa, kuin pimeä, sateinen aamu, työmatkalla, ja kaikki vastaantulijat ovat pukeutuneet mustaan. Käytän siis värejä, piristyy omakin mieli kun pukeutuu kirkkaaseen takkiin mustan sijaan! Syön myös D-vitamiinia 50ug päivässä, yritän myös syödä paljon hedelmiä ja vihanneksia. Ulkona olen valoisan aikaan mahdollisimman paljon. Ja pimeän aikaan sytytän kynttilöitä ja juon teetä ja nautin tunnelmasta.
 
Keittiönoita
Selviytymisessa on varmaan aika oleellista, saako käpertyä synkkään pimeyteen vai pitäisikö olla yhtä energinen duracellpupu kuin kesällä. Jos pitää olla energinen, mutta reagoi vuodenaikoihin ja melatoniinin määrän vaihteluihin, niin silloin varmasti joutuu tekemään asialle jotain. Vitamiineja, kirkasvalolamppuja, väriterapiaa...mitä tahansa, mikä saa "juoksemaan tukka putkella" taas seuraavat 15 minuuttia.

Jos taas on mahdollisuus synkistellä ja antaa tavallaan periksi, niin mitään poppakonstejahan ei tarvita. Pää tyynyyn ja peitto korviin heti, kun väsyttää. Mä olen kokeillut kirkasvalolamput, E-epat, Mivitotalit, D-vitamiinit, Berocat, kofeiinit ja ties mitkä kaikki muut ja kyllähän niillä aina hetken eteenpäin pääsi. Nyt on ensimmäinen kerta sitten vuoden 1967, kun mun ei tarvitse olla energinen ennenkuin ensi huhtikuussa. Saan siis rauhassa olla tekemättä mitään ylimääräistä. Riittää, kun duunit ja koiran hoidan, lopun ajan voin vetää unta kuuppaan
Nyt siis koiran kanssa iltalenkille ja sitten nukkumaan.
 
Tällee vällee
Tankkasin justiin pari viikkoa aurinkoa... nyt asennoidutaan ja ulkoillaan ja odotellaan joulua. Joulun jälkeen mietitään jaksetaanko vielä loppukin talvi vai pittääkö käyjä vähän taas kattomassa aurinkoa...
 
"Liinu"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29192889:
Jos taas on mahdollisuus synkistellä ja antaa tavallaan periksi, niin mitään poppakonstejahan ei tarvita. Pää tyynyyn ja peitto korviin heti, kun väsyttää. Mä olen kokeillut kirkasvalolamput, E-epat, Mivitotalit, D-vitamiinit, Berocat, kofeiinit ja ties mitkä kaikki muut ja kyllähän niillä aina hetken eteenpäin pääsi. Nyt on ensimmäinen kerta sitten vuoden 1967, kun mun ei tarvitse olla energinen ennenkuin ensi huhtikuussa. Saan siis rauhassa olla tekemättä mitään ylimääräistä. Riittää, kun duunit ja koiran hoidan, lopun ajan voin vetää unta kuuppaan
Nyt siis koiran kanssa iltalenkille ja sitten nukkumaan.
Ihan samaa mieltä. Nyt saa hyvällä omalla tunnolla jäädä kotiin synkistelemään, sytytellä kynttilät, syödä suklaata, juoda glögiä, maata sohvalla ja lukea kirjaa tai katsella telkkaria. Ei tarvitse teeskennellä pirteätä tai iloista ja lähteä lenkille.
 
"vieras"
V...u tästä ajanjaksosta selviää vaan mielialalääkkeillä ja imovanella. Koko ikäni ajatellut että se on vaan mun päästä kiinni kun en kestä tätä ajanjaksoa mut nyt kuulkaa hymyilyttää:)
 
"Näinpä"
Tämä alkutalvi on varmaan ikävintä aikaa vuodesta ja se aika kun odotellaan että alkais kevät kunnolla. Eli tämä harmaa rapa litslöts aika. Mikään ei oo niin väsyttävää ja masentavaa. Niinkuin eläis jossain sumuisessa unessa. Kaamosmasennus toisinsanoen. Tutkittu juttu!
 

Yhteistyössä