Nyt kun näyttää olevan valloillaan tämä, että yli 1-vuotiaat eivät nuku päiväunia-ilmiö, niin voisitteko kuitenkin kunnioittaa nii

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä lapset 2-, 4- ja 6-vuotiaat nukkuu päikkärit. Ny esikoinen lähti eskariin, niin saa itse päättää haluaako koulun jälkeen nukkua. Joskus menee lueskelemaan ja nukahtaa siihen, joskus vaan levähtää.

Mulle sama mitä muut ajattelee!

Ei meilläkään isompi yleensä nuku, mutta menee kiltisti 'päiväunille' samaan aikaan kuin pienempikin. Naapurin poika jää aina ihmettelemään, että miksi teillä pitää olla päiväunet. No joo, mä oon ottanut ne patterit pois ovikellosta :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Mä olen ajatellut tehä ulko-oveen lapun missä lukee että HYSSS, meillä nukutaan. :D

Mulla oli tällainen virpomispäivänä :D

Meillä kyllä nukutaan päikkärit, ja nykyään kun muksu on sen verran isompi että naapurit hakevat leikkimään, otan ovikellon pois päältä uniajaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No joo, mä oon ottanut ne patterit pois ovikellosta :D :D

Minä myös.

Mutta muutama kekseliäs tenava soittaa ensin ovikelloa, ja kun kukaan ei avaa niin kolkuttavat. Ja kun kukaan ei siltikään avaa, niin tulevat omine lupinensa takapihalle (aita, portti...) hakkaamaan takaoven lasia niin, että koko tönö tärisee |O

Siihen sitten herää sekä äiti että lapset.

Joskus tämä on tapahtunut sunnuntai-aamuna ennen kello yhdeksää :headwall:

Olen yrittänyt selittää, että jos emme avaa etuovea, niin silloin ei saa tulla takaovellekaan. Muutama on sen ymmärtänyt, yksi ei meinaa ymmärtää sitä (eikä sitäkään, että portista kuljetaan vain kutsuttaessa, ja takapihallemme ei oo asiaa ilman lupaa).

Niin no, eikai kukaan oikeasti väitä että kaikki lapset on samasta muotista ja koska juuri teidän lapsi nukkuu ne päiväunet tarvitsee kaikki lapset niitä ? Ymmärrän kyllä pointtisi, ei siinä mitään. :)

Meillä tuo 2v 7kk on nyt vajaan viikon ollut nukkumatta päiväunia, ei vaan yksinkertaisesti enää nukahda niille ja jos sattuu nukahtamaan kestää se nukutus-rumba yli 2h ja tuloksena on kuitenkin vain n. 30-50min unta. Se taas puolestaan syö yöltä sitä unta, käydään nukkumaan 22-23 ja herätään jo kuuden seitsemän pintaan.
Päiväunet kun jäi nukkumatta nukkuu neiti n. klo19.30-07(08) ..

Ja kyllä meillä pidetään "päiväuniaikaan" lepohetki, luetaan kirjaa tms.
Ketään en ala pakottamaan unille. :saint:

Lapsen aivotoiminnan kehitykselle on hyväksi, että nukkuun päiväunet mahdl. pitkään. Ikävä kyllä mie en saanut enää kolmen vuoden jälkeen kuopusta nukkumaan. Esikko kyllä nukkuis edelleen...Luojan kiitos, ne osaa päikässä hommat paremmin :).

Alkuperäinen kirjoittaja myö:
Lapsen aivotoiminnan kehitykselle on hyväksi, että nukkuun päiväunet mahdl. pitkään. Ikävä kyllä mie en saanut enää kolmen vuoden jälkeen kuopusta nukkumaan. Esikko kyllä nukkuis edelleen...Luojan kiitos, ne osaa päikässä hommat paremmin :).

Tää on varmasti totta, mutta mites siinä tapauksessa että jos ne päikkärit nukkuu, menee koko yö yleensä ihan pipariksi ja iltaisin saa monta tuntia nukuttaa, niinkuin päikkäreillekin ? Ja lopputuloksena on se että lapsi nukkuu yhteensä vähemmän kuin taas silloin kun päikkäreitä ei nukuta ?
Jos joku kertoo mulle sen kivan taikakeinon millä huutavan lapsen saa nukkumaan kun toinen sanoo vastaan ettei väsytä niin innolla otan vastaan...

Alkuperäinen kirjoittaja jos kerran niin sanot:
Alkuperäinen kirjoittaja myö:

Tää on varmasti totta, mutta mites siinä tapauksessa että jos ne päikkärit nukkuu, menee koko yö yleensä ihan pipariksi ja iltaisin saa monta tuntia nukuttaa, niinkuin päikkäreillekin ? Ja lopputuloksena on se että lapsi nukkuu yhteensä vähemmän kuin taas silloin kun päikkäreitä ei nukuta ?
Jos joku kertoo mulle sen kivan taikakeinon millä huutavan lapsen saa nukkumaan kun toinen sanoo vastaan ettei väsytä niin innolla otan vastaan...

Mie en tiedä, koskaen itsekään onnistunut ton kuopuksen kanssa. Esikoisen ollessa ainoa vastailin näihin aina vaa, että sitkeyttä, kunnes kohtasin sitkeämmän...:)

Yhteistyössä