Nyt kun näyttää olevan valloillaan tämä, että yli 1-vuotiaat eivät nuku päiväunia-ilmiö, niin voisitteko kuitenkin kunnioittaa nii

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
meillä nimittäin 3v ja 4,5v nukkuvat kotonakin päiväunet ja aina sitä jaksetaan ihmetellä ja jo naapurin lapsetkin päivittelevät ja käyvät pimpottelemassa ja ihmettelemässä, että tosiaanko se Pekka vielä nukkuu? Kyllä nukkuu ja joskus tekisi mieli sanoa, että tekisi varmaan hyvää teillekin nukkua tai jos ei nukkua, niin pieni lepohetki edes. Ääääh. Olen vaan niin kyllästynyt noihin jatkuviin ihmettelyihin.

Ehkä monilla on kiire saada muksut illalla nukkumaan klo 19 huolimatta siitä, että vanhemmat kotiutuvat töistä viiden-kuuden aikaan. Kukapa sitä työpäivän jälkeen jaksaisi kauempaa kuunnella lasten metelöintiä... Kunhan arvailen:saint:.

Mä oon kateellinen niille perheille jossa nukutaan päikkärit! Meillä 3-vee tyttö ei suostu nukkumaan päikkäreitä, joskus ehkä sairaana saattaa nukkua tai autossa jos ollaan reissussa. Mukavaa kyllä olis jos vielä nukkuis, mutta kylläpä sen huomaa ettei hän enää päikkäreitä tarviikaan, pieni lepohetki esim kirjojen lukua riittää.

ovikellosta voi ottaa patterin pois tai laittaa virrat pois tai ottaa sen soittokellon pois. ni eipähän soi. tosin kokemuksesta tiedän että paikuttavat sit kyllä ovea....

Mä kuulin aikoinani, että on sairasta, kun mun 1v nukkuu jopa kolmen tunnin päikkärit pitkien yöunien lisäksi! Sitä kommenttia kyllä ihmettelin...etenkin kun sen sanoja oli mielestään täydellinen äiti..
No, mun lapseni ovat nyt 3,5v ja 6v ja nukkuvat vieläkin päikkärit. Vanhempi tosin saa jo valita haluaako nukkua, mutta aika usein joudun vaan passittamaan lapsen sänkyyn, kun itse huomaan, että reppana on väsynyt. Saattaa kiukutella vastaan, mutta sitten viidessä minuutissa onkin jo höyhensaarilla.

Näin siis meillä..

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Mä olen ajatellut tehä ulko-oveen lapun missä lukee että HYSSS, meillä nukutaan. :D

kun joku vielä osaisi lukea sitä :laugh:

no eipä ole vaikeaa tulostaa kuvaa missä joku nukkuu tai nukkumatin kuva tai sängyn. Sen voi kertoa pariin kertaan ipanoille jotka ovella ovat niin takuulla muistavat mitä se merkki tarkoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
aivan sama. joka kodissa omalla laillaan. se on äidistä kiinni, nukkuvatko päivällä vai yöllä pidemmät unet.

Ei aina aidistakaan kiinni, toiset lapset vain tarvitsevat enemman unta kuin toiset. Turha valittaa niinkaan etta 'tekis teidankin lapsille hyvaa paivaunet...' Jokainen tehkoon niin kuin parhaaksi nakee, eihan kaikki aikuisetkaan nuku yhta paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja uutti:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Mä olen ajatellut tehä ulko-oveen lapun missä lukee että HYSSS, meillä nukutaan. :D

kun joku vielä osaisi lukea sitä :laugh:

no eipä ole vaikeaa tulostaa kuvaa missä joku nukkuu tai nukkumatin kuva tai sängyn. Sen voi kertoa pariin kertaan ipanoille jotka ovella ovat niin takuulla muistavat mitä se merkki tarkoittaa.

Meillä on ovessa päikkärien aikaan sellainen ihan Tiimarista ostettu kissa,joka nukkuu.Siinä on ripustuskoukku ja hyssss sana.Toimii nykyään.Meillä nukkuu 2 ja 4v päiväunet.

jyskyttävät kyllä ovea jos patterit ottaa pois (kokemuksesta ) ja silloin meidän koira riemastuu, nimittäin meinaa mennä oven läpi kun vahtii ja luulee, että joku tulee ovesta läpi. Tänään tuli tämä koettua!

meillä 2v nukkuu 2 tunnin päikkärit ja menee 19.30 nukkuu ja nousee 6.30 poju menee 20 nukkuun ja herää 7 ,4v ,hän lopetti päikkärit 2v iässä eli kun sisko syntyi ja kyllä olis saannut ja sais vieläkinnukkuu

Mun 5½ v ja 3½ v nukkuvat useimpina päivinä päiväunet, ja sitä on kyllä kovasti ihmetelty. Mutta tottakai annan nukkua, jos ja kun heitä väsyttää.

Yleensä ihmettelijä jatkaa, että "mä en kyllä jaksais, jos nuo nukahtaisivat yöunille vasta kello 22...laitan ne sänkyyn kello 19 ja saan illaksi omaa aikaa". Niinpä niin :xmas:

Meilläkin 3v nukkuu edelleen päikkärit, pärjää kyllä ilman (on joskus jäänyt välistä) mutta iltaa kohden kiukku alkaa olla ihan mahdotonta. 1v10kk nukkuu aina 2-3h päikkärit =)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mun 5½ v ja 3½ v nukkuvat useimpina päivinä päiväunet, ja sitä on kyllä kovasti ihmetelty. Mutta tottakai annan nukkua, jos ja kun heitä väsyttää.

Yleensä ihmettelijä jatkaa, että "mä en kyllä jaksais, jos nuo nukahtaisivat yöunille vasta kello 22...laitan ne sänkyyn kello 19 ja saan illaksi omaa aikaa". Niinpä niin :xmas:

voi,oletpas sinä täydellinen

Kas, harmaa perskärpäseni löysi tiensä tähänKIN ketjuun :laugh: :headwall:

Mitä eroa sillä on, onko se parin tunnin oma aika illalla vai päivällä? Siis jos valvottaa lapsia oman ajan vuoksi.

meillä neiti nukkuu vain tarhassa päikkärit kun on vilskettä kovasti. Toki kotonakin on lepohetki. Mulle on aivan sama miten muut nukkuvat tai ovat nukkumatta. Naapureille olen sanonut, että meillä on rauhastelua klo 13-15, ja pitävät lapsensa pois olvelta silloin.

Miksi tästäkin pitää tehdä ongelma. Asioista kun voi puhua.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Kas, harmaa perskärpäseni löysi tiensä tähänKIN ketjuun :laugh: :headwall:

Mitä eroa sillä on, onko se parin tunnin oma aika illalla vai päivällä? Siis jos valvottaa lapsia oman ajan vuoksi.

Ei kun mun mielestä tää kommentti tarkoitti sitä, että vanhemmat eivät saisi haluta omaa aikaa vuorokaudessa vaan pitäisi antaa lapsen itse määrätä rytminsä.

Meillä ei tuo 3v tyttö nuku enää kuin noin kerran viikossa, mutta joka päivä on kuitenkin lepohetki. luetaan kirja ja sitten hetki makoillaan sängyssä.sen aikaa että jos olisi oikein väsynyt, nukahtaisi!kohta 2v poika ei pärjäisi yhtäkään päivää ilman unia, sisko vastaavassa iässä jätti jo välillä väliin, vaikka siis kuinka yritin nukuttaa!

ja jos tuo tyttö joka päivä nukkuisin niin kukkuu sitten illalla lähemmäs yhteentoista..ja mä haluan kyllä itsekin nukkumaan ja toisekseen joutuu kuitenkin aamulla heräämään aikaisin kun pikkuveli herää!

Alkuperäinen kirjoittaja mie en kässää:
meillä neiti nukkuu vain tarhassa päikkärit kun on vilskettä kovasti. Toki kotonakin on lepohetki. Mulle on aivan sama miten muut nukkuvat tai ovat nukkumatta. Naapureille olen sanonut, että meillä on rauhastelua klo 13-15, ja pitävät lapsensa pois olvelta silloin.

Miksi tästäkin pitää tehdä ongelma. Asioista kun voi puhua.

on puhuttu sata kertaa ja aina sama ihmettely "ei meidän Jussi ole nukkunut enää 1-vuotiaasta päiväunia " ja sitten vaikka sanon, että meillä nukutaan ja lepäillään tämä ja tämä aika niin kuitenkin ovelle tulee joku hakkaamaan. Onneksi tämä ei ole joka päiväistä, vaan vain sillon kun minulla vapaapäivä.

Meillä lapset 2-, 4- ja 6-vuotiaat nukkuu päikkärit. Ny esikoinen lähti eskariin, niin saa itse päättää haluaako koulun jälkeen nukkua. Joskus menee lueskelemaan ja nukahtaa siihen, joskus vaan levähtää.

Mulle sama mitä muut ajattelee!

Yhteistyössä