Nyt kun karppauksesta alettiin puhua niin kertokaas alottelijalle

pouko
Avokado, sitruuna ja melonit sisältää vähiten hiilareita.

http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2034&fuclass=frufresh&specdiet=none&items=20&from=bottom&portion=100g&lang=fi

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en oikeasti tajua näitä "karppaajia" jotka eivät ole viitsineet edes perusasioita ottaa selville vaan tullaan jonnekin kaksplussalle kyselemään.
En minäkään. Pahimmillaan kysellään joka päivä että mitä tänään söisin, että olis karppia. Ja netti on täynnä ohjeita!!! Ai joo, ja karppiHERKKUJEN ohjeita kysellään sit kanssa koko ajan -mutakakkua sen olla pitää...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:
Kiitos kaikille ASIALLISESTI vastanneille. kukaan kun ei ole seppä syntyessään niin välillä täytyy tyhmiäkin kysellä. ;)
Mitäs jos lukisit jomman kumman niistä karppausta käsittelevistä kirjoista jotka sulla on. ...ONHAN???

minä
Edut

* nopeiden hiilihydraattien poisjäämisen ansiosta verensokerin vaihtelu vähenee sekä riski painon nousuun, diabetekseen, sydäntauteihin ja muihin kroonisiin vaivoihin pienenee[27]
* paremmat kolesteroliarvot, koska hyviä rasvoja syödään prosessoidun hiilihydraatin sijaan[28][29]
* mikäli vähähiilihydraattiseen ruokavalioon lisätään liikunta ja lihaskuntoharjoittelu, lähes kaikki painon pudotus tapahtuu rasvakudoksesta [30]
* mahdollinen kasvisten, varsinkin tuoreiden kasvisten lisäys entiseen verrattuna
* mahdollinen siemenien ja pähkinöiden lisäys (pellava, auringonkukka, seesami, cashew)
* ruokavaliota aloitettaessa nesteen ja glykogeenin vähenemiseen perustuva painon pudotus (jopa 4 kg /2 vk), joka motivoi laihduttajaa
* pitkällä aikavälillä voimakas laihtuminen, varsinkin sairaalloisen lihavuuden ollessa aluksi kyseessä
* einestuotteiden, pikaruoan, pikkunaposteltavan sekä pitkälle raffinoitujen elintarvikkeiden osuuden väheneminen ruokavaliossa
* alkoholijuomien, varsinkin oluen, käytön väheneminen
* tuoretuotteiden osuuden kasvaminen ruokavaliossa
* prosessoitujen elintarvikkeiden välttäminen laskee transrasvojen osuutta rasvasaannossa
* vähärasvaista ruokavaliota tehokkaampi metabolisen oireyhtymän torjumisessa [31]

Jos kalaa ja kasvisöljyjä suositaan

* lisää omega-3-rasvahappoja[32]
* voi parantaa ihoa ja hiuksia
* ravinnon kovan rasvan osuuden vähentyessä LDL:n määrä laskee ja HDL pysyy vakiona. Rasvamäärän vähentäminen laskee molempia[33]

minä
Haitat[16][7][9][33]

* mahdollinen ruokavaliota noudattavien lisääntynyt kuolleisuus [5]
* VHH saattaa rajoittaa tarpeellisia ruoka-aineita, hivenaineita, mineraaleja ja vitamiineja[16]
* riittämätön kuidun saanti ja ummetus, mikäli vähähiilihydraattisia kuidun lähteitä ei käytetä (esim. pavut ja pähkinät).[34]
* supistunut glykogeenivarasto liikuntaa varten, varsinkin dieetin alkuvaiheessa (Atkins)
* mikäli pyritään ketoosiin, asetonilta haiseva hengitys ja hiki (Atkins)
* ketoosi tuo aluksi päänsärkyä[35]
* jos nisäkäs- ja lintuperäisen eläinrasvan määrä lisääntyy, tyydyttyneen rasvan, kolesterolin ja rasvaliukoisten karsinogeenien saanti lisääntyy
* mikäli ravinto sisältää liikaa proteiinia ja liian vähän rasvaa, voimakkaasti ammoniakille haiseva sekä polttava virtsa ja kohonnut kihdin riski
* ei sovi kaikille; riskiryhmien syytä neuvotella lääkärin kanssa

Vähähiilihydraattista dieettiä ei suositella raskaana oleville naisille, ihmisille joiden painoindeksi on alle 20, ihmisille joilla on kihdin riski sekä ihmisille, joilla on sappikivien tai mahahaavan riski. Munuaisten vajaatoiminnasta kärsiville vähähiilihydraattinen ruokavalio ei sovi ollenkaan.

Kiitos kaikille ASIALLISESTI vastanneille. kukaan kun ei ole seppä syntyessään niin välillä täytyy tyhmiäkin kysellä. ;)
Mitäs jos lukisit jomman kumman niistä karppausta käsittelevistä kirjoista jotka sulla on. ...ONHAN???
onhan mulla. mutta kiitos kun tulit vittuilemaan. sitähän tässä just kaivattiin. eihän kaksplus oo mitään jollei ketjussa ainakin yks vittuilija ole mukana. :hug:

vieras
Juuri näin! Kaksplus ei tosiaankaan ole oikea paikka jos ihan oikeasti aikoo ja haluaa karpata. Ensin ruvetaan karppaamaan ja sitten vasta kysellään että mitäs sitä saikaan syödä ja minkä verran.

Juuri näin! Kaksplus ei tosiaankaan ole oikea paikka jos ihan oikeasti aikoo ja haluaa karpata. Ensin ruvetaan karppaamaan ja sitten vasta kysellään että mitäs sitä saikaan syödä ja minkä verran.
eli siis mun pitäis olla joku kävelevä karppausopus ennen kuin alan karpata? Voitteko te ihan oikeasti olla noin pikkumaisia? Ainakin mä yritän mutta nähtävästi sekin on niin helvetin väärin. Teilläkään ei varmaan ollut ikinä MITÄÄN epäselvyyksiä silloin kun aloitte karpata. On se varmaan helppoa olla noin täydellinen.

:)
eli siis mun pitäis olla joku kävelevä karppausopus ennen kuin alan karpata? Voitteko te ihan oikeasti olla noin pikkumaisia? Ainakin mä yritän mutta nähtävästi sekin on niin helvetin väärin. Teilläkään ei varmaan ollut ikinä MITÄÄN epäselvyyksiä silloin kun aloitte karpata. On se varmaan helppoa olla noin täydellinen.
kannattaa rekisteröityä karppaus.infoon ja kysellä näitä siellä. tai lukea vanhoja ketjuja niin saa paljon, paljon tietoa. siellä kun oikeasti on niin paljon asiantuntevampia ihmisiä vastaamaan kuin täällä.

ketjun aiheeseen vastaan sen verran, että itse en suosittele muita hedelmiä kuin avokadoa. hedelmissä on niin hurjan paljon hiilareita, että kannattaa mieluummin syödä kasviksia. ja yksi hyvä apukeino karppaukseen on fineli.fi. sieltä löytyy kaikki hiilarimäärät :)

Yhteistyössä