Nyt kun asia on tapetilla: Asiaa palstan asiattomista viesteistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Onko juuri tosi, että tämä palsta olisi suomalaisten käyttämistä keskustelupalstoista kaikista töykein?
Toki tämä on äärimmäisen aktiivinen foorumi, joka selittäisi massiivisten ilkeyksien määrän.

Itse olen palstaillut vain kourallisessa kaikista keskustelupalstoista, mutta häivyin mm. Jippiin foorumista ja Vauva-lehden Aihe vapaalta ilkeiden kommenttien vuoksi. Ovatko aaveelta tulleet sitten tänne ne turhautuneimmat ihmiset sen muutoksen jälkeen vai?

Muilla palstoilla on ollut sen verran hiljaistakin, että en ole viihtynyt niissä kovin pitkään.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Joskus tuntuu, ettei palstalla tarvitse olla paikalla kuin yksi tai kaksi häiriintynyttä kommentoijaa, jotka tehtailevat veetumaisia kommentteja eri ketjuihin.

Tuokin on niin totta. Ne häijyt varastavat kaiken huomion ja ilmiö paisuu. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Joskus tuntuu, ettei palstalla tarvitse olla paikalla kuin yksi tai kaksi häiriintynyttä kommentoijaa, jotka tehtailevat veetumaisia kommentteja eri ketjuihin.

Mä uskon tähän, että sekopäisimmät on äänekkäimpiä. Ikävintä siitä tekee se, että käyttävät monia eri nimimerkkiä saadakseen itsensä kuuluville ja kirjoittelevat harmaana, että näyttäs monelta kommentoijalta.

Lisäksi sillä on vihaa lisäävä vaikutus, nekin, jotka aiemmin ovat ehkä vaan nyökytelleet, alkavat ilkeillä sen ilkeilijän mukana ja peesailla.

Ei tämä ole minusta lähellekään kaikista töykein. Esim. Suomi24 on huomattavasti töykeämpi ja asiattomampi. Mutta täälläkin kommentointi verrattuna kasvotusten tapahtuvaan kommentointiin on huomattavasti räikeämpää.

Alkuperäinen kirjoittaja l:
Ei tämä ole minusta lähellekään kaikista töykein. Esim. Suomi24 on huomattavasti töykeämpi ja asiattomampi. Mutta täälläkin kommentointi verrattuna kasvotusten tapahtuvaan kommentointiin on huomattavasti räikeämpää.

No tuossahan on ihan selitys samassa lauseessa. Netti ja muut vastaavat etäännyttävät ihmiset eikä kanssakäyminen ole samanlaista kuin kasvokkain. Eleet, ilmeet ja äänensävyt puuttuvat, joten vitsiksikin tarkoitettu juttu voi luettuna näyttää veriseltä loukkaukselta. Lisäksi on helpompi ilkeillä, kun siitä ei joudu vastaamaan kasvokkain eikä joudu ottamaan välittömästi vatsaan toisen reaktiota.

Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Alkuperäinen kirjoittaja l:

No tuossahan on ihan selitys samassa lauseessa. Netti ja muut vastaavat etäännyttävät ihmiset eikä kanssakäyminen ole samanlaista kuin kasvokkain. Eleet, ilmeet ja äänensävyt puuttuvat, joten vitsiksikin tarkoitettu juttu voi luettuna näyttää veriseltä loukkaukselta. Lisäksi on helpompi ilkeillä, kun siitä ei joudu vastaamaan kasvokkain eikä joudu ottamaan välittömästi vatsaan toisen reaktiota.

Miksi sitten ilkeilemme netissä? Olemmeko pohjimmiltamme ilkeitä ja ympäristö vain on muokannut meidät niin, että tiedämme, ettei ilkeily kannata kasvotusten, vaikka sitä haluaisimme silloinkin tehdä?

"Ne töykeät, mutta minä en koskaan..."

Töykeys loppuu tasan siihen, kun itse kukin katsoo peiliin ja miettii omaa käyttäytymistään eikä vain sokeasti osoittele sormella muita ja vaadi muita muuttumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
"Ne töykeät, mutta minä en koskaan..."

Töykeys loppuu tasan siihen, kun itse kukin katsoo peiliin ja miettii omaa käyttäytymistään eikä vain sokeasti osoittele sormella muita ja vaadi muita muuttumaan.

No jaa, kyllä täällä selvästi jotkut ovat töykeämpiä, kuin toiset. Esimerkiksi nimittelyt yms.

hei tää on vapaaehtoista jos asia ei kiinnosta niin kone kiinni tai voi mennä asian yli kaikki kritiikki on kyllä rakentavaa myös negatiivinen ainaskin mun mielestä...

Alkuperäinen kirjoittaja Jummijammi :
hei tää on vapaaehtoista jos asia ei kiinnosta niin kone kiinni tai voi mennä asian yli kaikki kritiikki on kyllä rakentavaa myös negatiivinen ainaskin mun mielestä...

:laugh: Mitä?? Kirjota uudestaan, tosta ei tajua.

Yhteistyössä