Nyt kun aloin ihan miettimään, tulikin iso ongelma! Auttakaa pliis!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei kun se KANSIpaikka tarkoittaa, että sinne laivan ulkotiloihin on ripoteltu kattilan- ja säilykepurkkien kansia ja siinä lähtöselvityksessä arvotaan minkä kannen kukainenkin saa. Ja koko matka on nökötettävä sen arvotun kannen päällä. Mihinkään muualle ei saa liikkua.
*kusee alleen*

Alkuperäinen kirjoittaja Whoa Momma:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Äh, mä vasta nyt tajusin että tämä oli se provo mitä joku kaipaili :ashamed:
Ei oo todellakaan mikään provo! Siis katso itse vaikka siljan sivuilta niin siellä lukee niin. Naurattaisko sua jos itse joutuisit marraskuussa viettämään yösi ulkosalla avomerellä?
hei miksei kenellekään tule mieleen kömpiä pelastusveneeseen ja vetää joku pressu päälle???? sateenpitäväkin kai..

"solveig"
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;17421775:
Kansipaikka tarkoittaa tänäpäivänä sitä, että sinulla ei ole matkasi ajaksi varattu hyttiä käyttöön, muuten voit ja saat liikkua laivalla aivan kuten muutkin, tavaroita joudut tosin raahaamaan mukanasi, mutta onhan noissa laivoissa edelleen niitä paikkoja missä voi istuskella.

Voitte siis huoletta olla sisällä koko matkan ajan, ei tarvitse olla ulkokannella, ei edes tavaroiden.
Ei se ole mitenkään varmaa. Jos kerran lippu on kansipaikalle, niin silloin kuuluu pysytellä siellä kannella, eikä tulla sisälle varakkaampia ihmisiä häiritsemään!

Kansimatkustaja
=) Vieläköhän tuolla tarkenis? Mitähän se maksaa tuommonen kansipaikka?
Huomattavasti edullisempaa se on :) Suosittelen pukeutumaan lämpimästi, tosin välillä joku tuli kannelle yöllä röökille tai ottamaan pikku huikat ja jos hyvä tuuri kävi sain itsekin hiukan lämmikkeeksi sitä ottaa.
Ja toinen vinkki, kannattaa jäädä siihen oven viereen,
ovi kun aukenee niin tulee edes joskus lämmin tuulahdus sisäpuolelta näin kylmään vuodenaikaan :)

"Nii"
Huomattavasti edullisempaa se on :) Suosittelen pukeutumaan lämpimästi, tosin välillä joku tuli kannelle yöllä röökille tai ottamaan pikku huikat ja jos hyvä tuuri kävi sain itsekin hiukan lämmikkeeksi sitä ottaa.
Ja toinen vinkki, kannattaa jäädä siihen oven viereen,
ovi kun aukenee niin tulee edes joskus lämmin tuulahdus sisäpuolelta näin kylmään vuodenaikaan :)
että ne ei portsarit hätistele siitä ovelta pois kuitenkaan?

Yhteistyössä