Nyt ku sais rakkautta - se ahdistaa??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras vaan"

Vieras
Tutustuin nettitreffeillä syksyllä mieheen, mutta homma kaatui siihen, ettei hänellä tuntunut olevan koskaan aikaa tavata, vaikka oli luvannut yms. Ei siis ehditty nähdä kertaakaan, kun päätin, että antaa olla.
Piiritti mua sitten sinnikkäästi kolmisen kuukautta, kunnes suostuin tapaamiseen. Ollaan oltu nyt yhteyksissä tiiviisti kolmen viikon ajan ja tavattu pari kertaa.
Mies tuntuu olevan todella tosissaan, ehkä liiankin.
Kyllä minäkin haluan vakiintua ja löytää sen oikean, mutta mies on jo puhunut pariin otteeseen kihloihin menemisistä jne. Kun palautan hänet maan pinnalle, kääntää asian, että vitsihän se oli, tässä vaiheessa vielä. Että katsellaan rauhassa jne.
Päivittäin lähettelee mulle viestejä kuinka tykkää ja on rakastunut ja on ikävä jne.

Mullekin tuli mieleen, että onko joku narsistinen takertuja/ mustasukkainen/ liian omistushaluinen. Vai onko vaan epätoivoinen?
Olen itsekin mokannut pari tuttavuutta sillä, että olen ollut liian innokas, vaikka en todellakaan ole mikään em. kuvauksiin sopiva. Kun ihastuu täysillä on vaikea pitää tunteet salassa ja kokoajan pelottaa että toinen lähteekin...

Mitähän tässä nyt pitäisi ajatella??

Aika lyhyt seurustelu teillä kyllä on takana kihloihin menoa ajatellen. Ei semmoisia kannata miettiä niin kauan kun itselläsi pyörii tuollaisia ajatuksia mielessä. Mua ei kyllä haittais jos päivittäin saisin kivoja viestejä, olis vaan mukavaa. Kunhan niitä ei tunnin välein tulis. Että en kyllä mitään narsistin luokitusta kirjoittamas perusteella lähtis antamaan. Katsele ihan rauhassa vaan, ja opetelkaa tuntemaan toisenne paremmin:)

Joo ei nyt tunnin välein tule, mutta ainakin kerran kaks päivässä. Joskus vasta illalla laittaa viestiä. Ja jos en vastaa viestiin/ puheluun, ei kuitenkaan ala tonkimaan perään että mikäs nyt on...

[QUOTE="Minä";23106510]Joo ei nyt tunnin välein tule, mutta ainakin kerran kaks päivässä. Joskus vasta illalla laittaa viestiä. Ja jos en vastaa viestiin/ puheluun, ei kuitenkaan ala tonkimaan perään että mikäs nyt on...[/QUOTE]

Ihan normaalilta alkuhuumalta kuulostaa. Meillä mies laittaa vieläkin ainakin tuon verran viestejä jos ollaan eri paikoissa. Nykyään tosin on jo sen verran asiaakin. Musta olis taas outoa jos ei tulis edes yhtä viestiä joka päivä siltä kenen kanssa olen. Ainakin se hyvän yön toivotusviesti "kuuluu" lähettää:D.

Oiskohan jotain osuutta sillä asiaan, että mies tajusi (sanonut itksekin) mokanneensa silloin syksyllä ja nyt yrittää kaikin tavoin todistaa olevansa tosissaan (nimittäin itse kritisoin häntä tapailun alkuaikoina ko. asiasta ja vihjailin, että katsotaan kuinka tosissas olet tällä kerralla...

tai sitten on saalistajatyyppiä - kun sä halusit tapaamista enemmän kuin hän, niin evvk. Kun tilanne kääntyi, niin kiihkoa. Sittenpä asian näät, jos into laantuu jälleen kun kokee tasapainotilanteen heilahtaneen.

Nostan tätä vielä. Mun pitäis lähteä hänen kanssaan reissuun vkl, nyt oon alkanut jopa epäillä että uskallanko :D
No jos on saalistajatyyppiä, niin huomasin tänään, että on nettiprofiilinsa deittisivuilta poistanut...

Kuulostaa vähän oudolta. Ei hän välttämättä mitenkään vaarallinen ole, mutta muuten vain omalaatuinen. Toista kun ei ihan äkkiä pysty tuntemaan niin olehan varovainen.
Itse tutustuin muutama vuosi sitten tosi sympaattisen ja mukavan oloiseen mieheen. Jotkut pienet sanat/teot tunnusti aina vähän kummalta mutta en välittänyt. Lopulta paljastui että hällä ei tosiaan ollut kaikki hyvin, oli tosi mustasukkainen. Kerran kun oli sitten ottanut viinaa niin kävi ilmi tään ihmisen toinen puoli ja sain tosiaan juosta karkuun että en saanut turpaani kun alkoi kuvitella kaikenlaista omassa päässään.

vaikuttaa sinänsä luotettavalta kaverilta. On puhunut tosi avoimesti elämästään, nykyisestä ja entisestä. Ei ole kertaakaan puhunut itseään pussiin, joten voisin olettaa hänen puhuvan totta. Ei ole painostanut sänkyyn.

Tunnistan itseni tuosta tekstistä. Mulla siis on ollu vähän samalaisia tunteita suhteessa, että homma niinkun lähtee lapasesta. Tolle miehelle nyt vaan pitäs saaha jäitä hattuun, on liian innokas susta. Mulla sentäs toi 3 viikkoo oli 3kk, mut kuitenkin aika saman kaavan mukaan menty.

Olitko sinä se "ahdisteleva" osapuoli?

Siis olen vieläkin samassa suhteessa. Joo, olenpa hyvinkin. Olen itsekin miettinyt tässä suhteessa, että miksi toinen osapuoli ei halua heittäytyä täysin suhteeseen vaan jotenkin niinkun pyristelee vastaan ja yrittää viivyttää suhteen etenemistä. Olenkin päättänyt antaa aikaa suhteen kehittymiselle, etten pilaisi tätä itsekeskeisillä ajatuksillani ja teoillani.

Mut miten niin "Nyt ku sais rakkautta - se ahdistaa??!"? Etkö tunne saavasi mieheltä rakkautta?

Siis olen vieläkin samassa suhteessa. Joo, olenpa hyvinkin. Olen itsekin miettinyt tässä suhteessa, että miksi toinen osapuoli ei halua heittäytyä täysin suhteeseen vaan jotenkin niinkun pyristelee vastaan ja yrittää viivyttää suhteen etenemistä. Olenkin päättänyt antaa aikaa suhteen kehittymiselle, etten pilaisi tätä itsekeskeisillä ajatuksillani ja teoillani.

Mut miten niin "Nyt ku sais rakkautta - se ahdistaa??!"? Etkö tunne saavasi mieheltä rakkautta?

Kyllä tunnen, vähän liikaakin. Mua pelottaa että tässä vaiheessa puhutaan toistuvasti rakkaudesta, kihloihin menemisestä jne. Alkaa miettimään MIKSI toisella on niin kiire rengastaa ja saada omakseen. Omistushalu? Mustasukkaisuus?
Karju, luulen ettei sun tarvitse sitä enää miettiä, vastaus löytynee tästä ketjusta.

Kyllä tunnen, vähän liikaakin. Mua pelottaa että tässä vaiheessa puhutaan toistuvasti rakkaudesta, kihloihin menemisestä jne. Alkaa miettimään MIKSI toisella on niin kiire rengastaa ja saada omakseen. Omistushalu? Mustasukkaisuus?
Karju, luulen ettei sun tarvitse sitä enää miettiä, vastaus löytynee tästä ketjusta.

Minä voin ainakin omasta puolestani sanoa, että tämä nykyinen suhde ja puoliso tuntuu niin oikealta mulle, että pystyn ihan vilpittömästi puhumaan rakkaudesta. Toiset kun käyttää sitä sanaa ihan kevyin perustein, mut toisille se merkkaa paljon ja haluaisi sitä vastarakkautta.

Minä voin ainakin omasta puolestani sanoa, että tämä nykyinen suhde ja puoliso tuntuu niin oikealta mulle, että pystyn ihan vilpittömästi puhumaan rakkaudesta. Toiset kun käyttää sitä sanaa ihan kevyin perustein, mut toisille se merkkaa paljon ja haluaisi sitä vastarakkautta.

Ok, eli mies ei välttämättä ole hullu :)
Se täytyy kuitenkin selvittää ja testata (tietysti niin ettei mies itse tajua sitä). Omistushalua ja mustasukkaisuutta olen testannut siten, etten esim. vastaa heti puheluun/ viestiin ja nettiprofiilini on edelleen deittisivulla (en tosin käy siellä, mutta sitähän mies ei tiedä). Ei ole ainakaan vielä näiden suhteen tapahtunut mitään, mistä voisi miehen päätellä olevan takertuvan omistushaluinen/ mustasukkainen.

Ok, eli mies ei välttämättä ole hullu :)
Se täytyy kuitenkin selvittää ja testata (tietysti niin ettei mies itse tajua sitä). Omistushalua ja mustasukkaisuutta olen testannut siten, etten esim. vastaa heti puheluun/ viestiin ja nettiprofiilini on edelleen deittisivulla (en tosin käy siellä, mutta sitähän mies ei tiedä). Ei ole ainakaan vielä näiden suhteen tapahtunut mitään, mistä voisi miehen päätellä olevan takertuvan omistushaluinen/ mustasukkainen.

Jaa, oisko se täälläkin sitten sitä ettei vastaa viesteihin heti, että testaa mun mustasukkaisuutta? :-D Elä vaan sitten unoha jättää päälle tota testausvaihetta pitkäks aikaa, voi mies saada väärän käsityksen susta. Minusta on aika ikävää, että pitää epäillä kaikenlaisia asoita, ennenkuin niistä on edes "jääny kiinni".

Jaa, oisko se täälläkin sitten sitä ettei vastaa viesteihin heti, että testaa mun mustasukkaisuutta? :-D Elä vaan sitten unoha jättää päälle tota testausvaihetta pitkäks aikaa, voi mies saada väärän käsityksen susta. Minusta on aika ikävää, että pitää epäillä kaikenlaisia asoita, ennenkuin niistä on edes "jääny kiinni".

No eikö tuo kihloihin kysyminen 3 viikon tuntemisen jälkeen anna aihetta selvittää asiaa vähän tarkemmin? Ja totta puhuen olen netissä tutustunut kaikenmaailman hiippareihin; yksi oli aivan selvästi narsisti, se tuli selväksi jo parissa päivässä ja toinen oli istunut taposta...
Ihminen antaa itsestään aina paremman kuvan alussa kuin onkaan...

ja vinkiksi Karjulle, että älä missään nimessä soittele/ lähettele viestejä toistuvasti, jos toinen ei vastaa. Yksi kerta riittää, toinen kyllä soittaa takaisin jos on soittaakseen. Ja jos vetäydyt hieman itsekin, tulet huomaamaan, että alkaa kummasti kiinnostus sieltä naisen puolelta herätä... :D

No eikö tuo kihloihin kysyminen 3 viikon tuntemisen jälkeen anna aihetta selvittää asiaa vähän tarkemmin? Ja totta puhuen olen netissä tutustunut kaikenmaailman hiippareihin; yksi oli aivan selvästi narsisti, se tuli selväksi jo parissa päivässä ja toinen oli istunut taposta...
Ihminen antaa itsestään aina paremman kuvan alussa kuin onkaan...

ja vinkiksi Karjulle, että älä missään nimessä soittele/ lähettele viestejä toistuvasti, jos toinen ei vastaa. Yksi kerta riittää, toinen kyllä soittaa takaisin jos on soittaakseen. Ja jos vetäydyt hieman itsekin, tulet huomaamaan, että alkaa kummasti kiinnostus sieltä naisen puolelta herätä... :D

Kiitos vinkistä! Sitä vaan on vaikea tajuta, että ihmisistä ei välttämättä näy ulospäin millanen se on luonteeltaan. Minä aikoinaan deittailin kanssa netin kautta ja huomasin, että onpas nää toiset naiset hyvin sulkeutuneita, että niihin verrattuna tämä puolisoni on aivan toista maata ja sen olen tässä pikkuhiljaa alkanu myös tajuamaan. Mulla on pohjalla pitkä suhde ja vie aikansa totutella tähän uuden suhteen kehittämiseen.

Yhteistyössä