nyt kotona olevat äidit!!miten olette toimineet??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
eli olen jäämässä kodinhoidontuelle mutta mietin kannattaako sittenkin vaihtaa liiton rahaan??mutta mites sitten kun työkki osottaa yhtäkkisen työn? ja hoitopaikkaa ei ole..eli pätkähtääkö aina karenssi heti vai voiko asioista työkin kanssa keskustella??miten olette toimineet ja mikä mielestänne järkevintä??

Järkevintä jäädä kht:lle jos rahat suinkin riittää. Työkkärin kanssa ei käytännössä pysty neuvottelemaan pätkän vertaa, on järjettömän byrokraattinen laitos. Mikäli sun alan töitä on vielä tarjolla teillä päin niin armotta pärähtää karenssi.

mä olen nostanut työttömyyskorvaukset:Koska toi kht on niin olematon raha että voi pyyhkiä p....
joskus mulle on tarjottu jotain ja sit jos on ollu pakko hakee ja työ ei nappaa ni vähä sen tyylinen hakemus :snotty:
ja jos oikein pahasti käy ni aina voi sairastuu tms...vaihtaa kht...

Voihan sitä sitten vaihtaa kht.lle, jos tulisikin "pakko" mennä töihin. Itse olen kht.llä, sillä mulla vakkari työ. Monet ystäväni ovat työttöminä ja toimivat ed. mainitusti mikäli työpakko tulisi.

Minä olen nyt työttömänä ja lapsen kanssa kotona. Tosin etsin ihan oikeasti töitä, enkä ole vain rahan takia. Meidän poika on hoitopaikkajonossa, jolloin kaupunki on velvollinen järjestämään hoitopaikan 2 viikossa, jos työllistyn. Kun työkkäri osoittaa sinulle jonkun työpaikan, sinun (ainoa) velvollisuutesi on ottaa yhteyttä työpaikkaan. Sehän ei vielä takaa, että sinut otetaan töihin. Työpaikasta tietysti riippuu, mutta kyllä siinä kohtuullinen aika odotetaan, että työntekijä voi aloittaa työt. Jos olet työttömänä, sinun täytyy olla työmarkkinoiden käytettävissä eli lapsen hoito täytyy minun käsittääkseni olla jollain lailla mietittynä.

Minulle sanottiin liitossa, kun soittelin viime vuonna.. Kodinhoidontuen lisäksi voi saada ansiosidonnaista! Khh vaan vähennetään siitä. Pakko vielä soittaa ja tarkistaa asia, mut niin se nainen siellä vaan vakuutteli. Liitto on siis jhl.

jos olet työtön työnhakija (liiton tai tykkärin rahoilla) silloin joudut ottamaan työn vastaan tai tulee karenssi, ja hoitopaikka pitää löytyä 2 viikon aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Joe80:
Minä olen nyt työttömänä ja lapsen kanssa kotona. Tosin etsin ihan oikeasti töitä, enkä ole vain rahan takia. Meidän poika on hoitopaikkajonossa, jolloin kaupunki on velvollinen järjestämään hoitopaikan 2 viikossa, jos työllistyn. Kun työkkäri osoittaa sinulle jonkun työpaikan, sinun (ainoa) velvollisuutesi on ottaa yhteyttä työpaikkaan. Sehän ei vielä takaa, että sinut otetaan töihin. Työpaikasta tietysti riippuu, mutta kyllä siinä kohtuullinen aika odotetaan, että työntekijä voi aloittaa työt. Jos olet työttömänä, sinun täytyy olla työmarkkinoiden käytettävissä eli lapsen hoito täytyy minun käsittääkseni olla jollain lailla mietittynä.

täällä sanottiin päiväkodista että kaikille on järjestynyt se hoito siinä 2viikossa. ja jos nyt laitan hakemuksen joka ei ole aktiivinen tai vaikka että hoito alkaa elokuun alusta, on hakemus silti samalla viivalla kun se hakemus joka jätetään 2viikkoa ennen elokuun alkua.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
pitäisi sen kaksi viikkoa työkkärin odottaa mikä menee hoitopaikan hakemisessa. Tietysti voivat lykätä jollekkin kurssillekkin pian.

Minulle päivähoitotoimistosta sanottiin, että on oltava voimassaoleva hoitopaikkahakemus, jotta voivat siinä 2 viikossa paikan osoittaa. Jos ei ole jonossa, menee pitempään.

Alkuperäinen kirjoittaja peetu:
Minulle sanottiin liitossa, kun soittelin viime vuonna.. Kodinhoidontuen lisäksi voi saada ansiosidonnaista! Khh vaan vähennetään siitä. Pakko vielä soittaa ja tarkistaa asia, mut niin se nainen siellä vaan vakuutteli. Liitto on siis jhl.

Näin juuri.

Näin juuri.

Onko tämä vain jhl:ssä vai onkohan muissakin liitoissa? Itse olen toimihenkilöunionissa.

Siis silloinhan minun ei tarvitse olla työnhakijana, koska olen khh:lla????? Ja yhteensä noista kahdesta kertyy suurinpiirtein saman verran, kuin vanhempainrahasta. Eikö niin??

Alkuperäinen kirjoittaja kotona:

Näin juuri.

Onko tämä vain jhl:ssä vai onkohan muissakin liitoissa? Itse olen toimihenkilöunionissa.

Ainakin opettajien työttömyyskassassa on näin.

Siis silloinhan minun ei tarvitse olla työnhakijana, koska olen khh:lla????? Ja yhteensä noista kahdesta kertyy suurinpiirtein saman verran, kuin vanhempainrahasta. Eikö niin??

Jos haluat ansiosidonnaista, silloin sinun täytyy olla työtön työnhakija. Silloin et ole enää hoitovapaalla, vaan työtön. Kotihoidontuen saat silti, jos lapsi on hoidossa kotona.

Kenelle ihan oikeasti on työkkäri osoittanut töitä? En tiedä ketään joka olisi työvoimatoimiston kautta töitä koskaan saanut. Itse olen työttömäksi ilmoittatunut mutta nostan kht:a koska en saa liitolta rahaa. Ei kuitenkaan ole mitään pelkoa että työkkäri koskaan osoittaisi töitä ja jos töitä saankin niin työnantajan kanssa voi sopia aloitusajankohdan niin että se on vasta siellä kahden viikon päässä jolloin se hoitopaikkakin.

siis olen liiton rahalla saan liitona rahan +kodinhoidon tuen ja siihen vielä lapsilisät niin ohhoh...eihän mun kannata edes töihin lähtä vaikka tarjotaan!!...tietysti liiton pvät kuluu mutta....

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
siis olen liiton rahalla saan liitona rahan +kodinhoidon tuen ja siihen vielä lapsilisät niin ohhoh...eihän mun kannata edes töihin lähtä vaikka tarjotaan!!...tietysti liiton pvät kuluu mutta....

kotihoidontuesta vähennetään liitonrahaa, pieni pitää olla sun liiton raha jos meinaat sitä kotihoidontukea saad euroakaan.

Mulle kävi niin että alkoivat työnantajat soittelemaan kotiin että tulisitko töihin.
Menin sitten kun oli luvassa äitiyslomasijaisuus.
Kerkesin nostamaan liiton rahaa pari kuukautta, ensin olin 3kk karenssiajalla koska irtisanouduin vakituisesta työstäni.

Yhteistyössä