Nyt käsi sydämelle isät!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiistakapula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiistakapula

Vieras
Kuinka paljon aikaa/päivä kuluu netissä surffailuun tai vaikkapa nettipelien pelaamiseen? Mistä otatte ajan, onko se aika pois lasten kanssa olemisesta ja/tai vanhempien yhteisestä ajasta? Mikä on ylipäätään kohtuullinen aika, jonka toinen puolisoista voi käyttää omaan harrastuukseensa/viiko (tässä tapauksessa harrastus on nettisotapelaaminen)?

Haluaisin kuulla tiedän näkemyksiänne isät, että näkisin teenkö minä todellakin meillä kärpäsestä härkäsen tässä asiassa...
 
Ekaks kai kannattaa sopia joku aika..tunti/päivä ? tai jotain...sitten vaikka että tietskari aukee vasta kun lapset on nukkumassa...
ja jos ei asiasta voi sopia eli jos toinen laittaa hanttiin niin sitten voit koittaa istua itse tietskarin ääressä saman ajan kuin toinenkin ja sälyttää kasvatusvastuun siksi ajaksi hänelle...Tottakai se aika on poissa muilta!!!
Kannattaa sopia, mutta jos vaikeata niin ainahan tietskarista eroon pääsee....
 
Kyllä täs koneella tahtoo ainaki näin tuoreena käyttäjänä vieriä tunti-pari päiväs...pääasias näillä keskustelupalstoolla :\|

Keneltä se sitte on pois???? lapsiltako? oon kyllä saatavilla tästä koneeltaki kun lapsilla on asiaa :/

Tietokonepelit,nettipelit,pleikkari yms...En tahro millään hyväksyä sitä että aikuunen kuluttaa niihin elämäänsä.Jos sitä ny joskus pelaa,nii eihän se haittaa ketää,ei eres pelaajaa ittiä.
Tuntitolokulla monenapäivänä viikos pelaaminen:en käsitä,että mitä siitä saa...Oikia elämä on niin lyhyt ja arvokas.Miten sitä voi kuluttaa iliman mitää konkreettista vastinetta?

Sotapelit...On se vaa siistii ku saa TAPPAA leikisti!
Pelaaja on loistava malli lapselle nykyaikuisten elämästä :ashamed:

Aatelkaas jos käyttääs saman aijan johonki konkreettiseen hyvään
 
Kone/netti aukee kun olen kotona !!! Mesengeri päivystää........."jos"

Onhan se aika lapselta pois, tai sitten ei, jos otan likan polvelle ja seikkaillaan lasten puuhasivuja.

Niin ja messengerissä höpisee serkkujen kanssa.
 
Netissä ei mene kuin korkeintaan 2 tuntia viikossa ja siitäkin suurin osa silloin kun lapset nukkuvat joko aamulla tai illalla. Tästä ehkä kiitos vanhalle nettikoneelle, joka ei mahdollista pelaamista. :) Ennemmin pelaan sitten lasten kanssa yhdessä jotain.
 
Itse en nää miten netissä pelailu tai pelailu ylipäätään koneilla on yhtään huonompi vaihtoehto kuin esim. tv:n tuijotus tai muut "harrastukset" joista ei muulle perheelle riitä aikaa. Kaikki omat harrastukset on perheeltä pois ja jokaisen oma asia päättää paljonko sille on valmis uhraamaan aikaa.

Itse pidän tietsikalla pelaamisesta enemmän kuin töllön tuijotuksesta ja siinä vaiheessa kun muija kääntää everwoodille tai muulle roskasarjalle niin meikä häviää koneelle. Olenko siis huono mies?
 
En voi olla sanomatta kuinka hauska on lukea isäntä77:n tekstiä ku sieltä tuloo niin hauska pohojalaanen murre. Olen ittekki pohojanmaalta, tällä hetkellä asun Oulus. Mutta ikävä on kotiseurulle. Meillä isäntä on tietokonealalla, ei kotona kyllä pelaa hetkeäkään... Nuorempi tyttäristä, 11 v tosin viihtyy koneen ääres liianki hyvin. Ymmärrän että on ikävää jos lasten isä istuu koneella sen sijaan että osallistuisi perhe-elämään. Kyllä sitä pitäisi mielestäni rajoittaa, keskustella asiasta ja järjestää asiat tärkeysjärjestykseen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2006 klo 13:07 iskipiski-76 kirjoitti:
Itse en nää miten netissä pelailu tai pelailu ylipäätään koneilla on yhtään huonompi vaihtoehto kuin esim. tv:n tuijotus tai muut "harrastukset" joista ei muulle perheelle riitä aikaa. Kaikki omat harrastukset on perheeltä pois ja jokaisen oma asia päättää paljonko sille on valmis uhraamaan aikaa.

Itse pidän tietsikalla pelaamisesta enemmän kuin töllön tuijotuksesta ja siinä vaiheessa kun muija kääntää everwoodille tai muulle roskasarjalle niin meikä häviää koneelle. Olenko siis huono mies?

Kuulostaapa tutulle :D Sekin vähän riippuu..mä en alkaa teidän tilannetta kommentoimaan mutta meillä näin:Mies istuu koneella pelaamassa päivittäin noin 4-8tuntia..Toki jos pyydän että tehdäänkö yhdessä jotain tai voisitko.........niin hän suostuu..Mutta harvemmin ehdottaa itse mitään.Tai laittaa ruokaa/siivoaa ym.oma-aloitteisesti..Minä kyllä istun iltasin paljonkin sohvalla ja kattelen telkkua,juuri siksi kun ei oo oikein muutakaan tekemistä..Ei jaksa seinää tuijottaa..Sillon ku tyttömme on hereillä,on tv sillonkin päällä ja saatan katsoa sitä samalla kun leikin ym.tytön kanssa..Laitan pyykkejä narulle jne.Osaan ainakin yrittää seurustella mieheni kanssa.Useimmiten vaan huomaan puhuvani seinille...Että ainakin tässä talossa telkku ja tietokone on täysin eri asia..
 
Avopuolisoni käy koneella pelaamassa 1-3 h päivässä mikä on mielestäni AIVAN LIIKAA. Hermoni ovat menneet lukemattomia kertoja ja asiasta riidelty useasti. Meillä on kohta kolmevuotias tytär ja harmittaa suunnattomasti hänen puolesta kun isi tulee kotiin, niin halaa tyttöä, syö ja katoaa sen jälkeen pelaamaan. Ja käyttää vielä kuullokkeita, eli jos tytöllä on jotain asiaa niin hän ei edes kuule. Toisaalta hyvä että käyttää kuullokkeita, kun näyttää olevan mieltynyt sota ja tappamispeleihin. Kaiken lisäksi, sivusta seuranneena kun hän pelaa niin muuttuu hetkellisesti agressikiviseksi ja hermostuu pienistä jutuista. Miten saan hänet ymmärtämään että asia todella häiritsee minua ja harmittaa tytön puolesta kun isi ei ole hänen kanssaaan niin paljon kun voisi olla. Sitten vielä ihmettelee kuinka tyttö on niin äidin perään. Muuten kyllä huolehtii tehtävistään isänä, mutta toi pelaaminen, ja miten se ryöstää yhteistä aikaa....
 

Yhteistyössä