nyt kaivattaisiin lohdullisia vertaistuki-tarinoita pieleen menneistä tarha/koulu-kuvauksista

• Viestiketjun aloittaja "minni"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Minun lapselle kävi viime vuonna niin, että lapsi jäi kuvaamatta kokonaan! Henkilökunta meni jotenkin laskuissaan sekaisin ja kuvia ei koskaan otettu!

Soitin kuvausfirmalle, että missä lapseni kuvat on. Sitten selvisi että niitä ei ole. Kuvausfirmalla oli kuitenkin varattuna päivä kuvista poissaolleille lapsille heidän toimistollaan. Käytiin siellä ja saatiin hyvät kuvat. Eli soitta lapsesi kuvanneelle firmalle ja kysy tällaista vaihtoehtoa.

just joo
ap kuulostaa niin wt:ltä, oma kersa maailman keskipiste ja suku häärii hommassa mukana ja mitään muuta ellämää ei ole kuin oma kersa ja vaatteet ja tavara.

Ketään ei kiinnosta räät paidassa, ne eivt näy ryhmäkuvassa ja yksityiskuvaassa näkyy vain pärstä.

Missä sun elämä on?
Mulle on ihan sama millaset kuvat lapsilla on, harmittaa vain jos eivät itse ole tyytyväisiä.

minnee
Varmaan parasta on, jos nätit kuvat haluaa, käydä otatuttamassa ne jossain stuodiolla ja katsoa itse vierestä että tukka pysyy kuosissa. Mutta oon kyllä samaa mieltä monien kanssa siitä, että ajan kanssa noista pilalle menneistä kuvista tulee niitä suokkareita.

"vieras"
Sympatiat! Aika auttaa: meidän paksu- ja kiharatukkainen tyttö oli 5-vuotiaana kans purkanut omatoimisesti kampauksen ja kuva oli ihan tolkuton - pelkkää sotkuista karvapäätä ja keskellä pieni hurjistuneen iloinen naama.. :D Aikanaan olin haljeta harmista, mutta nyt tytön ollessa jo yläasteikäinen, se kuva on mun mielestä ihan loistava ajankuva ja piristävä poikkeus tarhakuvien joukossa!

"vieras"
[QUOTE="Aloittaja";28991219]no jos tyttö on tukka naamalla kuin se pikkulikka "the Ringissä" tai sitten irvistelee niin kivapa niitä jakaa :( !kummit & mummit haluavat mm. magneetit jääkaappiin sekä potretit..
ja ryhmäkuvan näkevät kaikki tarhakaverien kummien kaimat, sielläpä sitten meidän likka paita räässä & tukka takussa vääntelee naamaansa!

kun ajattelee, millaisia kuvia tytöstä saa kotona niin tuskinpa ammattikuvaaja onnistui sen paremmin :([/QUOTE]

Kuules nyt, minä en tiedä the Ringistä yhtään mitään, mutta tunnen kummilapseni. Ei haittais takkutukat ja "irvistykset" yhtään. Onpahan persoonallinen ja totuudenmukainen kuva 5-vuotiaasta. Miksi kuvissa pitäisi olla aina vaaleanpunainen prinsessa?

T. Täti

Meidän viimeisimmissä kuvissa esikoinen näytti parhaan evvvk-ilmeensä eleiden kera (kyllästynyt silmien pyöräytys päätyi kuvaan asti) ja kuopus näytti siltä kuin olisi ollut itkuun purskahtamaisillaan (syynä kuulema äkillinen ramppikuume). Olisi voitu jättää ne ostamatta, mutta kyllä niin hyvät naurut saatiin esikoisen evvvk-jääkaappimagneetista, että pakkohan ne oli ottaa. Nyt se magneetti koristaa kunniapaikalla jääkaapin ovea, eikä ole menettänyt tippaakaan koomisuudestaan. Eli kyllä minä olen sitä mieltä, että jos vertaistukea tarvitaan tuollaisessa asiassa, ei silloin voi asiat kovin huonosti olla tai ainakin suurin kivi kengässä on huumorintajun puute.

Noh. Tytön nelivuotiskuva meni aika nappiin. Tyttö parturoi oman päänsä lyhyeksi päivän tai pari ennen kuvaa, niin ettei siinä kampaajalle ehditty. Äiti vielä lisäksi unohti koko kuvauksen ja oli päästänyt tytön omavalintaisella asulla hoitoon. Tämä asu oli kulahtanut kolitsipaita ja alushame.

Hyvä kuva tuli. Oikeastaan parempi kuin tämä uudempi jossa on sievät vaatteet mutta tytöllä ihmeellinen tekohymy. Vaikka saa kai tälle jälkimmäisellekin nauraa vielä monta kertaa...

Yhteistyössä