Nyt kaipaan apua 2-vuotiaan nukkumiseen..voimat ei kohta riitä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "olga"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"olga"

Vieras
Meillä on 2-vuotias tyttö joka muuton jälkeen siirtyi omaan huoneeseen. En saa häntä nukahtamaan ilman 2-3 tunnin hyppelyitä ja raivoamisia. Vihdoin kun lapsi nukahtaa niin herää yöllä ja sama rumba jatkuu. Meille syntyi juuri vauva ja sekään ei auta tähän asiaan :/ Olen kokeillut laittaa uudestaan sänkyyn ja lähtenyt huoneesta, toistaen, huuto alkaa ja tulee sängystä pois ja olen vaan luovuttanut ja olen sängyn vieressä niin kauan että nukahtaa :/

Tuon illan shown vielä kestän, mutta yölläkin olisi kiva nukkua.

neuvoja? :)

Etkö voisi silitellä häntä ja rauhoitella illalla? 2v on aika pieni vielä ja varsinkin jos uusi vauva tullut taloon niin varmasti kaipaa sitä omaa huomiotaan. Ostat jotain kivaa unimusiikkia ja laitat sen taustalle kuulumaan hiljaa, silittelet ja supittelet hänelle mukavia. Näin nukahtamisesta tehdään mukava juttu, eihän yksin jääminen ole kivaa jos tietää että äiti rientää vauvan luo.

Etkö voisi silitellä häntä ja rauhoitella illalla? 2v on aika pieni vielä ja varsinkin jos uusi vauva tullut taloon niin varmasti kaipaa sitä omaa huomiotaan. Ostat jotain kivaa unimusiikkia ja laitat sen taustalle kuulumaan hiljaa, silittelet ja supittelet hänelle mukavia. Näin nukahtamisesta tehdään mukava juttu, eihän yksin jääminen ole kivaa jos tietää että äiti rientää vauvan luo.

Laittaisinko yölläkin tuota rauhottavaa musiikkia vai jokin muu keino siihen? :)

Meillä oli melkein samanlainen tilanne keväällä. Meillä auttoi aika. Kun esikoinen tottui vauvaan ja pahin mustasukkaisuus meni ohi niin yötkin rauhoittui. Yritä vaan jaksaa. :hug:

[QUOTE="olga";24300326]Laittaisinko yölläkin tuota rauhottavaa musiikkia vai jokin muu keino siihen? :)[/QUOTE]

Luulen että kun 2v saa rauhallisen unen päästä kiinni heti illalla niin ei yöheräämisiäkään tule. Nimittäin se illan itku ja rauhattomuus jää helposti alitajuntaan ja häiritsee unta. Kokeileppa tuota nukutustapaa illalla, varaa vaikka aikaa hieman enemmän ja pysytte kumpikin rauhallisina ja iltarutiineista mukava tapa.

Voisiko isomman lapsen siirtää vielä teidän muiden kanssanne nukkumaan? Meillä samanikäinen huono nukkuja kyllä heräilee, mutta nukahtaa pian takaisin, kun olen vieressä ja saan saman tien kipattua takaisin sänkyyn ja silittelen ennen kuin ehtii lähtemään liikkeelle ja virkistymään.

Uusimmat

Yhteistyössä