nyt kaikki vinkit laihdutukseen. oon niin masentunu näihin läskeihini =( yritän aloittaa painonvartioilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja läski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

läski

Vieras
mitä kannattaa syödä esim aamupalaksi? puuroa?
kumpaa kannattaa syödä hapankorppua/ näkkileipää vai oikein tummaa leipää (en kamalasti tykkää leivästä mutta aamuisin pakko saada kahvi ja leipää tai jotain =)

ja kaikki muutkin niksit otetaan nyt vastaan nyt sellanen motivaatio päällänsä toivottavasti tämä myös kestää
mun paheeni suklaa ja sipsit ja kiidos niiden painoo pitäisi saada pois ainakin 15-20kg
mun piti tämä laihdutus aloittaa tammikuun 15pv jolloin olin punninnut itseni tänään päätin aloittaa taas ja menin puntarille meinasin alkaa itkemään sillä 1kk painoa oli tullut 3kg!!! nestettäkin on mutta niin on myös läskiä

eli rakkaat plussalaiset nyt kaikki vinkit,laihdutusniksit,kevyet syömiset ja hyvät jumppa ohjeet tähän.

mulla ei ole persuksille potkijaa ja joudun tämän laihdutukseni kanssa yksin kamppailemaan ja toivoa etten nyt retkahtaisi

ruokailurytmi laita heti kuntoon, eli mieti aamupalan,lounaan,välipalan ym aika ja noudata niitä,eli syöt muutaman tunnin välein ettei tuu kamalaa nälkää ja sitte sattuu repsahduksia.

Älä haksahda mihinkään ihmedieettiin. Painonvartijat ovat ok. Maltillinen painonpudotus kunniaan, samalla opit terveellisemmän ruokailutavan. Joka tapauksessahan sun pitää pysyvästi muuttaa ruokalutottumuksiasi. Minusta puoli kiloa viikossa on ihan tarpeeksi. Puntarilla ei tarvitse käydä kuin kerran viikossa.

Houkuttele joku ystäväsi mukaan esim iltakävelyille useammman kerran viikossa. Käytä portaita hissin sijaan. Käytä bussia oman auton sijaan.

Minä sallin itselleni herkun silloin tällöin, muuten menisi turhan kidutukseksi. Iltaisin mussuttelen mm. rypäleitä. Ovat kuitenkin kevyempi vaihtoehto kuin voileivät, sipsit, yms. Painonvartijat tosin rokottaisivat noista rypäleistä aika lailla ;) Töissä syön enemmän salaattilounaita, valkoisen leivän olen korvannut ruisleivällä. Muista juoda kalorittomia nesteitä riittävästi - alussa painonlasku on vain nesteiden poistumista.

kirjaa kaikki syömiset ylös, noudata ruoka-aikoja. Aamulla tosiaan puuro on hyvää ja minä itse syön mieluummin kunnon ruispalan kuin näkkileipää, minusta se ruispala täyttää paremmin vatsaa ja pitää nälkää poissa. ruuat vähärasvaisiksi, esimerkiksi jauhelihakastike meillä nykyään tomaattimurskapohjainen, ei suurusteta, ennen laitettiin voita ja jauhoja ja ruokakermaa. Paljon salaattia lautaselle ja pureskeltavaa jotta ruokailu kestää vähintään sen 20minuuttia jolloin kylläisyyden tunne ehtii tulla.

Suosittelen painonvartijoita, jos noin paljon laihdutettavaa. Itse sain aika helposti pisteiden laskun avulla painoa alas, tavoite oli kyllä pienempi. Ryhmässäkäynti antaa kummasti motivaatiota lisää ja sieltä saa hyviä vinkkejä. Eikä tarvitse käydä monta kertaa kun saa perusohjeet ja vihkoset, jos ei halua käydä siellä pitempään. Itse herkuttelin myös laihduttaessa eli joinain päivinä käytin pisteet herkkuihin tai säästin niitä varten, intohimoni silloin oli vihreät kuulat ja punaviini eli niillekin löytyi tilaa ja paino laski silti. Liikkuminen tietysti tukena, mutta kukaan ei jaksa eikä viitsi liikkua niin paljoa, että pelkästään sen avulla laihtuisi. Suklaa ja sipsit tietysti pannaan....ei varmasti laihdu jos niihin sortuu.

syödä itseänsä liian täyteen!olen itse pudottanut noin 50 kiloa ja vuosia menny 3.pitkäjänteistä puuhaa.onnistut kyllä.rasvan ja sokerin määrä minimiin.lisää rasvattomien ruokien osuutta.jos vihannekset eivät maistu,hedelmätkin käy.puuro aamu ja iltapalaksi hyvää.hermesetasliuosta itse laitan makeudeksi ja kanelia.ménee alas.noudata ruoka-aikoja.yritä liikkua.leikkaa porkkanaa siivuiksi j napostelet niitä iltaisin.laita kylmävesiastiaan porkkanasiivut.ananas myös hyvä makeannälkään.voit kokeilla myös kromia makeannälkään.

Mä ostin gymstickin itselleni ja oon luvannut itselleni et jumppaan sillä aina kun en pääse lenkille. Siinä tuli dvd mukana jonka tahtiin on kiva jumpata niin kuin ois opettaja... ja painonvartijoiden pisteillä koitan syömistä säädellä... ihan hyvä yhdistelmä ja toimii jos pysyy tiukkana=)

Ite oon painonvartijoissa ja niiden avulla saanu -13kg pois. Musta paras vinkki on, painonvartijoissa opittu, että et aloita laihdutusKUURIA eli tietyn ajan kestävää ajanjaksoa ja sen jälkeen jatkat vanhalla tyylillä vaan että opettelet elämäntapamuutosta. Se on siis tapa, ei kuuri :wave:

kiitos neuvoista
kavereitahan mulla ei ole eikä sukulaisiakaan tällä paikkakunnalla eli yksin pitää yrittä.
mun ongelmani siis on ollut JOKA PÄIVÄINEN HERKUTTELU EIKÄ ENÄÄN RIITTÄNYT joku yks levy vaan saattaa mennä kevyesti puol sipsipussia + 1 kokonainen suklaa levy ja lisäksi 3-5 lasillista yli 2dl limpparia
samoiten ruoka koot on hervottomia ja lisää tulee myös otettua jos on tosi hyvää.

ja se että en oo ikinä oppinut syömään pieniä määriä vaan syön aamupalan ja seuraava on iltaruokailu n. 15-17.00 iltapalaksi ei ylensä mitään paitsi herkkuja,vanukasta,viiliksiä =(

mitä kannattaa syödä välipalaksi/lounaaksi?

Kunnon aamiainen lounas ja illallinen siis ei tietenkään isoa määrää. Välipaloiksi esim. hedelmiä, vihanneksia, rasvatonta raejuustoa , rasvatonta viiliä, ruisleipää.
Jaat ruokailut tasaisesti pitkin päivää samoin myös ruuista tulevat kalorit, niin jaksat koko päivän.
Listalle mitä syöt ja mihinkä aikaan ja mikä tärkeintä niin et osta muuta kuin sitä mitä listallasi on.

Hyvä lounas on esim.broilerleike ja salaattia/lämpimiä kasviksia.Voit syödä myös perunaa tai riisiä, mutta vältä kastikkeita, joissa rasvaa ja kermaa. Itse tehdyt keitot, laatikot ym joista tiedät mitä niissä on. Älä tee "liian hyvää ruokaa" jota ahmisit.

Välipaloina hedelmää, juurestikkuja, ruisleipää, rasvatonta jugurttia, viiliä, marjoja, kevyt smoothie ym.

Naposteltavana hyviä low fat-popcornit, juurkset ja vihannekset kevyellä dipi
llä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos neuvoista
kavereitahan mulla ei ole eikä sukulaisiakaan tällä paikkakunnalla eli yksin pitää yrittä.
mun ongelmani siis on ollut JOKA PÄIVÄINEN HERKUTTELU EIKÄ ENÄÄN RIITTÄNYT joku yks levy vaan saattaa mennä kevyesti puol sipsipussia + 1 kokonainen suklaa levy ja lisäksi 3-5 lasillista yli 2dl limpparia
samoiten ruoka koot on hervottomia ja lisää tulee myös otettua jos on tosi hyvää.

ja se että en oo ikinä oppinut syömään pieniä määriä vaan syön aamupalan ja seuraava on iltaruokailu n. 15-17.00 iltapalaksi ei ylensä mitään paitsi herkkuja,vanukasta,viiliksiä =(

Jos sun ruokarytmi on noin huono ja perusasiat hukassa, niin niihin puuttumalla saat kyllä painon äkkiä alas. Eli pois noi herkut tietenkin, lautanen pienemmäksi, eikä mitään santsauksia. Syöt aamulla puuroa, normilounaan ja päivällisen ja sit iltaa kohden vaikka kevennät, teet ison kupin salaattia tai syöt vaikka vähäkalorista mehukeittoa ja hiukan muroja, rasvatonta viiliä ja marjoja, rahkaa ja ananasta sekaisin tms. Muista juoda tarpeeksi vettä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos neuvoista

Minulle kanssa maistuu suklaa ja naksut joten olen tehny niin että noudatan painonvartijoiden pisteitä tosi tarkasti muut päivät mutta lauantaina karkki ja naksu päivä. Lauantaisin en laske pisteitä, mutta ei sitä silloinkaan tule mässäiltyä paljon kun on tottunut olemaan viikolla syömättä. Tätä olen noudattanut koko tämän vuoden ja paino pudonnut ihan kivasti.

rasvaakin tarvitaan joten ei kaikkea rasvaa kannata eikä pidä jättää ruokavaliosta pois. Liian vähärasvainen ruokavalio nostaa kolesteroleja, kuivattaa ihon, masentaa ja hidastaa laihtumista :)

Mäkään en tykkää pienten määrien syömisestä joten syön paljon kasviksia ruuan kanssa ja lisään niitä myös ruokiin.

Syö hitaasti, äläkä katso samalla telkkaria tai lue. Keskity vaan syömiseen. Ja sit pidä neljän tunnin tauko syömisen välissä. Pidä esillä hedelmiä äläkä osta mitään mitä "et saa" syödä. Tsemppiä! Niin ja käy kävelyllä. Älä stressaa laihtumisesta, silloin ei tapahdu muuta kuin turhautuu.

tosiaan tuon askelmittarin just ostin ja samalla yhden uuden kuntolaitteen ( laihdutusta oon ennenkin yrittänut mutta aina se tökkää mutta kun katson peilistä niin itkuhan siinä meinaa tulla eli jotain on pakko alkaa tekemään.
ekana tietty koitan olla herkuttelematta sillä se on ehdottamasti mun suurin syy

Yhteistyössä