NYT KAIKKI POTALLE OPETTELU VINKIT TÄNNE KIITOS!!!!

  • Viestiketjun aloittaja ikuisesti vaipoissa
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meillä oli myös hidas pottailemaan oppija. Ainut mikä auttoi oli aika, ja lopulta homma onnistui niin että ostettiin wc -renkaan pienentäjä ja istui suoraan siihen....sitten alkoi hommat pikkuhiljaa sujua, ja kun oppi ei vahinkoja sattunut ollenkaan.
 
Meillä tulee satunnaisesti pissa pottaan jos on ilman vaippaa ja iskee hätä, kakkaa ei vahingossakaan.
Joka pissan jälkeen meillä on iso tuuletus- ja taputusrumba käynnissä mut ei auta. Hoidossa istuu kyl potalla ja tekee joskus vahingossa pissan pottaan. Kakkaa sit panttaa kotiin asti :headwall:
 
HelloShitty
jostain oon kuullu semmosista tarroista mitä laitetaan pottaan sisälle että kun pissaa niin tulee värit esille tai jotain vastaavaa. :D
niin ja fisher prisella on potta mistä kuuluu ääntä kun sinne tulee jotain. :D
 
R
...ai niin, vielä yks vinkki, kaveri käytti samanikäisellä lapsella harjotteluhousuja (saa esim Cittarista vähän reilu kympillä)...ne pitää yhet pissat mutta jättää pinnan inhottavan märiksi, konepestävät. Niillä toimin tosi nopeesti (mä en kerenny meillä hankkiakaan vaikka oli ajatuksena)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa-Cullen:
Meillä tulee satunnaisesti pissa pottaan jos on ilman vaippaa ja iskee hätä, kakkaa ei vahingossakaan.
Joka pissan jälkeen meillä on iso tuuletus- ja taputusrumba käynnissä mut ei auta. Hoidossa istuu kyl potalla ja tekee joskus vahingossa pissan pottaan. Kakkaa sit panttaa kotiin asti :headwall:
minkäs ikäinen mukelo teillä on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa-Cullen:
Meillä tulee satunnaisesti pissa pottaan jos on ilman vaippaa ja iskee hätä, kakkaa ei vahingossakaan.
Joka pissan jälkeen meillä on iso tuuletus- ja taputusrumba käynnissä mut ei auta. Hoidossa istuu kyl potalla ja tekee joskus vahingossa pissan pottaan. Kakkaa sit panttaa kotiin asti :headwall:
minkäs ikäinen mukelo teillä on?
n. 2,5
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja R:
...ai niin, vielä yks vinkki, kaveri käytti samanikäisellä lapsella harjotteluhousuja (saa esim Cittarista vähän reilu kympillä)...ne pitää yhet pissat mutta jättää pinnan inhottavan märiksi, konepestävät. Niillä toimin tosi nopeesti (mä en kerenny meillä hankkiakaan vaikka oli ajatuksena)
meillä on muuten näitäkin, muttei tuo ole moksiskaan vaikka vaippa on märkä...
 
HelloShitty
ai niin ja meillä pottailu alkoi sillä että tyttö kakkas sinne joka kerta kun tuli tarvetta. pissa tuli vasta muutama kk myöhemmin. vaippaa ei tarvittukaan sen jälkeen enää. että selvästi ootimme vaan oikea hetkeä kun tyttö oli ite valmis luopumaan vaipasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Petite:
Alkuperäinen kirjoittaja miss Univelka:
aika moni oppii päiväkodissa sit ku aloittavat esim. 3v.
meillä taas kokemus et just siksi ei suostu kotona käymäänkään kun päikyssä antavat olla vaipoissa :headwall:
Mä sanoin päikyssä tiukasti että vaippaa ei enää tarvi laittaa.
Päiväunilla oli aluksi vaippa mut sit kun sekin oli aina kuiva niin jättivät senkin pois. Poika oli tuolloin vähän alle 2v.
Poika oli tuolloin kesällä hoidossa (me töissä ) ja varahoidossa yksi hoitaja piti poikaa ulkona ilman vaippaa, oli kourallinen lapsia niin tädeil oli aikaa pissattaa lapsia....
Tuosta oli paljon apua ja pidettiin sit päämme omassa päiväkodissakin.
Äkkiä oppi päivä ja päiväunikuivaksi.
 
äitimuori harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Sippe:
Menette kauppaan ja annat sen lapsen valita mieleisen lelun. Ja laitat hyllylle ja kerrot, että sen saa kun tekee pissit ja kakat pönttöön.
Mitä jos mieluummin antaisitte lapsen itse valita kaupasta mieluisimman potan tai vessanpöntön supistajan? Vois se ainakin innostaa kun on "oma ostama" potta tai vastaava. Ja pottaa vois pitää lapsen näkösällä vaikka leikkipaikan nurkilla...näin se olis paremmin mielessä plus ehtisi sinne paremmin kuin vessaan. Tsemppiä!
 
ap
meinaa vaan välillä itku päästä kun kuulee puistossa ja kerhossa näistä "meidän pietu on täysin kuiva jo 10kk iässä"... vaikka tyhmäähän se on, pitäis mun tää nyt useamman lapsen äitinä jo itekin hoksata että nää on erilaisia. :/
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja äitimuori harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Sippe:
Menette kauppaan ja annat sen lapsen valita mieleisen lelun. Ja laitat hyllylle ja kerrot, että sen saa kun tekee pissit ja kakat pönttöön.
Mitä jos mieluummin antaisitte lapsen itse valita kaupasta mieluisimman potan tai vessanpöntön supistajan? Vois se ainakin innostaa kun on "oma ostama" potta tai vastaava. Ja pottaa vois pitää lapsen näkösällä vaikka leikkipaikan nurkilla...näin se olis paremmin mielessä plus ehtisi sinne paremmin kuin vessaan. Tsemppiä!
nyt just meillä seisookin potta tuossa keittiössä, missä kuopus kokoaa palapeliä ilman vaippaa. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meinaa vaan välillä itku päästä kun kuulee puistossa ja kerhossa näistä "meidän pietu on täysin kuiva jo 10kk iässä"... vaikka tyhmäähän se on, pitäis mun tää nyt useamman lapsen äitinä jo itekin hoksata että nää on erilaisia. :/
Tiedän tunteen :hug: Noh kyllä viimeistään sit koulussa varmaan jo vessassa käy
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitimuori harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Sippe:
Menette kauppaan ja annat sen lapsen valita mieleisen lelun. Ja laitat hyllylle ja kerrot, että sen saa kun tekee pissit ja kakat pönttöön.
Mitä jos mieluummin antaisitte lapsen itse valita kaupasta mieluisimman potan tai vessanpöntön supistajan? Vois se ainakin innostaa kun on "oma ostama" potta tai vastaava. Ja pottaa vois pitää lapsen näkösällä vaikka leikkipaikan nurkilla...näin se olis paremmin mielessä plus ehtisi sinne paremmin kuin vessaan. Tsemppiä!
Meillä kokeiltiin tätäkin..tuloksetta.

 
Muhku
Juu meilläkään ei neiti suostunut tekemään pottaan mitään ja en ruvennut väkisinkään potattamaan. Sitten noin pari kuukautta ennen 3 vuotis synttäreitä, repi vaipan pois ja rupesi käymään suoraan pöntöllä. Eli myöskin kertarysäyksellä onnistui ja neidin omasta päätöksestä. En kaltaisi vielä huolta asiasta, kun tilanne voi muuttua hyvinkin lyhyessä ajassa.
 
tota noin??
Kai tää nyt on joku vitsi, että 2,5 v on täysin vaipoissa? Vanhemmat odottaa liikaa jotain "herkkyyskautta". En usko että on täysin sattumaa, että viimeinenkin 5:stä lapsestani on ollut päiväkuiva viimeistään 1v 9kk ja ensimmäinen 1v 2kk. Eli vaipat vaan pois, niin parissa viikossa menee hyvinkin pienelle potan tarkoitus jakeluun.

Tarroja pottaan, leluja pottaan, karkki palkinnoksi?? Ei ymmärrä. Kai ne penskatkin nauraa teille. Vaipat veks, eikä mitään sirkusta liittymään koko hommaan.
 
Täällä kans poika 2v3kk ja parit pissat on saatu metsästettyä pottaan. Hän tykkää mielellään istua potalla, mutta mieluumin housut jalassa. Tossa vähän aikaa sitten kun saatiin aamupisut pottaan, niin poika jotenkin hämmentyi koko asiasta ja ei suostunut tulemaan potalle ollenkaan sinä päivänä. Kovasti oon kans kehunut, kun pottaan jotain on tullut. Kakkaa ei oo kertaakaan pottaan tehnyt, vaikka ollaan silleen laitettu, että selkeesti ois hätä.
Nyt kesällä oon aatellu kokeilla sitte niin, että päivisin oltais ilman vaippaa...joskos se innostus asiaan sitte tulis tai sitte kokeilen kans tota pienentäjää, joskos se ois mukavampi. eiköhän nää kaikki joskus kuivaksi opi ennemmin tai myöhemmin. :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tota noin??:
Kai tää nyt on joku vitsi, että 2,5 v on täysin vaipoissa? Vanhemmat odottaa liikaa jotain "herkkyyskautta". En usko että on täysin sattumaa, että viimeinenkin 5:stä lapsestani on ollut päiväkuiva viimeistään 1v 9kk ja ensimmäinen 1v 2kk. Eli vaipat vaan pois, niin parissa viikossa menee hyvinkin pienelle potan tarkoitus jakeluun.

Tarroja pottaan, leluja pottaan, karkki palkinnoksi?? Ei ymmärrä. Kai ne penskatkin nauraa teille. Vaipat veks, eikä mitään sirkusta liittymään koko hommaan.
nämä on niitä kommentteja, joiden takia mua välillä itkettää koko homma. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tota noin??:
Kai tää nyt on joku vitsi, että 2,5 v on täysin vaipoissa? Vanhemmat odottaa liikaa jotain "herkkyyskautta". En usko että on täysin sattumaa, että viimeinenkin 5:stä lapsestani on ollut päiväkuiva viimeistään 1v 9kk ja ensimmäinen 1v 2kk. Eli vaipat vaan pois, niin parissa viikossa menee hyvinkin pienelle potan tarkoitus jakeluun.

Tarroja pottaan, leluja pottaan, karkki palkinnoksi?? Ei ymmärrä. Kai ne penskatkin nauraa teille. Vaipat veks, eikä mitään sirkusta liittymään koko hommaan.
nämä on niitä kommentteja, joiden takia mua välillä itkettää koko homma. :(

Jätä ne omaan arvoonsa
=)
 
ap
just luuttusin tossa sitten pissat lattialta. muksu meni jopa ite potalle kun pyysin, istui siinä hetken, sanoi ettei pissa tuu ja veti housut jalkaansa. ei ehtinyt kuin metrin päähän potasta niin jo oli pissat lattialla. eli ei ilmeisesti tunnista vielä pissahätää ollenkaan?
 
meillä kohta kaks vee tyttö kans täysin vaipoissa! hankittiin sille joskus vuosi sitten pöntönsupistaja ja tyttö suostukin käymään siellä jonkin aikaa...yhtäkkiä tuli stoppi, eikä suostunut enää istumaan pöntöllä..."unohdettiin" tuo asia pitkäksi aikaa ja nyt keväällä alotettiin uuestaan yritys, mutta ei suostunut...ostettiin lopulta potta varmaan kuukaus sitte..tyttö suostu käymään siellä muutaman kerran pissalla ja se siitä...nyt toki toisinaan PYYTÄÄ päästä pöntölle pissalle, mutta potalle ei suostu istumaan.. kakkaa ei vahingossakaan edes yritä tehä pottaan/pönttöön...joskus sillo vuos sitte teki monta kertaa kakan pönttöön, mut ei enää... täytynee itekki koittaa tota, et jättää vaan joku päivä laittamatta sen vaipan jalkaan...jospa se siitä sitte oppis...

voimia sinne treeneihin! :flower:
 
mera harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja tota noin??:
Kai tää nyt on joku vitsi, että 2,5 v on täysin vaipoissa? Vanhemmat odottaa liikaa jotain "herkkyyskautta". En usko että on täysin sattumaa, että viimeinenkin 5:stä lapsestani on ollut päiväkuiva viimeistään 1v 9kk ja ensimmäinen 1v 2kk. Eli vaipat vaan pois, niin parissa viikossa menee hyvinkin pienelle potan tarkoitus jakeluun.

Tarroja pottaan, leluja pottaan, karkki palkinnoksi?? Ei ymmärrä. Kai ne penskatkin nauraa teille. Vaipat veks, eikä mitään sirkusta liittymään koko hommaan.
Täytyy peesata..Miten ne lapset ennen oppi kuivaksi, kun ei ollut tarrakirroja tms..
 

Yhteistyössä