Nyt kaikki kertoon tarinoita, miksi entiseltä paikkakunnalta lähdit.

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitä syitä?
Mielumin kuulisin muita syitä kuin, että töiden perässä lähdit. Kaikki muut syyt kiinnostaa.
En kestänyt enää sitä kytättävänä olemista, kyräilyä, nurkan takaa kurkkimista ja juoruilua. Nyt ollaan vapaita täällä pk-seudulla.
 
mitenkä tuon nyt ottaa
No, ei siellä soiden, metsien, sahan ja farkkutehtaan varjossa paljon syitä jäämiseenkään ollut.

Kiinnostavat opiskelumahdollisuudet veivät muualle, ja sitten se kiehtoi, ettei täällä kukaan tunne minua kuutta sukupolvea taaksepäin. Ja välit perheeseenkin olivat niin onnettoman huonot.

Miksi sinne olisi pitänyt jäädä tai miksi pitäisi palata? Mun koti on täällä missä nyt lapsineni elän.
 
Nana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitä syitä?
Mielumin kuulisin muita syitä kuin, että töiden perässä lähdit. Kaikki muut syyt kiinnostaa.
En kestänyt enää sitä kytättävänä olemista, kyräilyä, nurkan takaa kurkkimista ja juoruilua. Nyt ollaan vapaita täällä pk-seudulla.
Mä en kestäny pääkaupunkiseudulla sitä ihmisten kasvottomuutta ja välittämisen puutetta. Jos auto sammuu tien varteen/ tai joudut kiperään paikkaan, niin siinäs ole, kukaan ei auta.

Nyt asun pienessä kunnassa, jossa on sitä "kyräilyä, nurkan takana kurkkimista jne". Mutta usein on asennekysymys, miten siihen suhtautuu. Osaltaa se on myös välittämistä. Minusta on hienoa tietää, ettei meillä käy yksikään vieras auto ilman, että naapurit on sen huomanneet. Ja lapsista huolehtii koko kylä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
lähdettiin ihan vaan kun haluttiin =) mies irtisanoutui töistä, laitettiin talo myyntiin ja lähdettiin.
Hui!
eikö tämäkään vastaus kelvannut? :D
ei vaan, näin me tehtiin. oltiin me puhuttu asiasta pitkään, sitten vaan yhtäkkiä päätettiin se tehdä ja siitä päätöksestä muutama kuukausi, niin asuttiin 620kilometrin päässä kaikista lähisukulaisista.
 
Sillon kun mä vaihdoin paikkakuntaa halusin yksinkertaisesti pois.
Olin ihan täynnä silloista kaupunkia ja niitä ihmisiä, kaipasin elämääni uutta suuntaa ja muutosta.

Takaisin palasin mutta muutos teki hyvää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
lähdettiin ihan vaan kun haluttiin =) mies irtisanoutui töistä, laitettiin talo myyntiin ja lähdettiin.
Hui!
eikö tämäkään vastaus kelvannut? :D
ei vaan, näin me tehtiin. oltiin me puhuttu asiasta pitkään, sitten vaan yhtäkkiä päätettiin se tehdä ja siitä päätöksestä muutama kuukausi, niin asuttiin 620kilometrin päässä kaikista lähisukulaisista.
Kelpasi toki. Hui, koska itse olen jumissa.
 
Äiti
Lähdettiin miehen töiden vuoksi mutta olin kyllä kinunut jo muutaman vuoden muuttamista. Oman työtilanteen takia, juoruilevat ja kaksnaamaset "ystävät", välimatka omaan äitiin, siinä muutama syy miks halusin pois.
 
vieras
Muutettiin Helsingistä takaisin kotipaikkakunnalle, joka teininä tuntui tosi ahdistavalta. Nyt ihan eri fiilis, vaikka täällä kaikki tuntee kaikki ja tietää kaiken. Helsingissäkin tykkäsimme kyllä asua, enkä ihan allekirjoita sitä, että siellä oltaisi oltu kasvottomia eikä oltaisi välitetty. Meidän naapurusto ainakin oli tosi mukava ja naapureiden kanssa oltiin tekemisissä päivittäin. Asumiskustannukset vaan on täällä paljon pienemmät, saa asua leveämmin ja kaverit ja sukulaiset on melkein kaikki lähellä. Kavereistakin suurin osa on muuttanut maailmalta takaisin kotikonnuille.
 
no
Mä en varmaan lähde stadista mihinkään enää, lapset on jo aikuisia ja lastenlasten läheisyys on mulle tärkeämpää kuin mikään muu.
Mutta kun olin muuttamassa täältä pois, niin syy oli rakkaus.
 

Yhteistyössä