Nyt kaikki joukolla heittelemään p... mun niskaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:42 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:38 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:11 vieras kirjoitti:
Jokatapauksessa en nyt oikein taas ymmärrä... Kun on juttua tosta päivähoidosta ja et opiskelijoilla ei varaa maksaa jne. Olenko täysi kaheli kun olen sitä mieltä et ennen ku hankkii lapsen (vahingolle ny ei voi mitään :whistle: ) pitäs miettiä nämä asiat valmiiksi. Eli et ONKO VARAA siihen lapseen??!! Eihän kai mitään muutakaan hankita jos ei siihen ja ylläpitoon ole varaa. Esim auto (kökkö vertaus mut ainoa joka äkkiä tuli mieleen). :/

Voi lapsikulta! :hug: Paljon on sulla vielä oppimatta. Luojan tietää näille asioille tarkoituksensa. Ja aina kaikki ei ole ehkäistävissä ei ehkäisyvälineillä ja rahalla. Rakkautta et saa rahalla, etkä lastakaan!Siunausta sinullle, joka tapauksessa. :saint:
Tämä lapsikulta on 30 v 2 lapsen äiti ja avoliitossa. Ammatti molemmilla. :wave:

Olethan sinä lapsikulta vanhemmillesi vieläkin vaikka naamassa saatat pieniä elämänryppysiä nähdä? Itse olen aina äidille ja isälle lapsikulta vaikka täyttäisin 50 vee. Toivottavasti saat nauttia näistä mainitsemistasi maallisista hyvistä asioista mahdollisimman pitkään!

entäpä jos opiskelet ammti ja sitten ei löydkään töitä..ja lähdet opiskelemaan ammattia josta lähes vamrasti saa töitä..tia esim edellinen ammati ei käykääns inulle terveydellissitä syistä! onko sitten parempipi olla työttömänä kun ei saa lähteä opiskelemaan kun on jo lapset hankittu!
tai jos jäät yksinhuoltajksi etkä esim enää voi tehdä 3-vuorotyötä..kaikilla paikkakunnilla kun ei ole kunnon vuorohoitoa..niin eikö sittenkääns iasi lähteä opikskelemaan!

maailma ei ole niin mustavalkoinen!

Muutenkin opiskelijoita arvostetaan aivan liian vähän. Olisi todella suuri houkutus lopettaa opiskelut ja mennä johonkin #&%?$!* tai jättäytyä työttömäksi. Paremmin rahaahan siitä saisi. On kuitenkin yhteiskunnalle parempi, että opiskelen ammattiin, johon minulla on resursseja (toisin kuin näillä #&%?$!* tekijöillä yleensä), ja valmistun esim. lääkäriksi tai lakimieheksi, joilla on töitä. Pääsen sitten töihin ja maksan veroja niin paljon, että niillä maksetaan useammmankin työttömän korvaukset. Onko reilua?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:44 Mya kirjoitti:
Olisipa kamalaa jos koko elämä pitäisi suunnitella etukäten ja kaikkien pitäisi elää saman kaavan mukaan.
Elämä menee niinkuin se menee... Itse olin jo täysin luopunut toivosta päästä opiskelemaan unelmieni alaa ja päätettiin miehen kanssa, että annetaan sitten lapsen tulla jos on tullakseen...kun ikääkin jo alkoi olla. Yllätysyllätys sain hyväksymiskirjeen toiveideni kouluun ja tein positiivisen raskaustestin peräkkäisinä päivinä.
Tiedettiin kyllä, että tiukkaa tulee olemaan taloudellisesti ja eletään sen mukaan nyt....mutta ei tarvitsisi mielestäni kyykyttää enää lisää.

Itselleni on tärkeää, että voin nyt opiskella ja tulevaisuudessa saan tehdä työtä alalla jota rakastan ja jossa tiedän olevani hyvä.... mutta kukin tyylillään....

Onnea sinulle! Sinulla tuntuu olevan pehmeät arvot kohdallaan ja sydämen sivistystä, joka on elämässä tärkeintä! :hug: :saint:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:33 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:30 Aadan äiti kirjoitti:
Itselläni 2-vuotias lapsi ja toinen tulossa, yhtäkään ammattipaperia ei löydy, mutta en koe, että elämämme olisi mitenkään retuperällä....ei kai koulutus kaikkea takaa tai jos niin on, niin voi :o :kieh: päivääkään en vaihtaisi elämästäni pois!
Enhän mä sanonut et on pakko olla hienot tutkinnot. Sama mulle mistä varansa ottaa kunhan on mitä ottaa ettei tarvi yhteiskuntaa pyytää kustantamaan.

Toivottavasti et itse ole nostanut/nosta yhtäkään tukea mistään....kuinkakohan mahtaa todellisuudessa tilanne olla?!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:11 vieras kirjoitti:
Jokatapauksessa en nyt oikein taas ymmärrä... Kun on juttua tosta päivähoidosta ja et opiskelijoilla ei varaa maksaa jne. Olenko täysi kaheli kun olen sitä mieltä et ennen ku hankkii lapsen (vahingolle ny ei voi mitään :whistle: ) pitäs miettiä nämä asiat valmiiksi. Eli et ONKO VARAA siihen lapseen??!! Eihän kai mitään muutakaan hankita jos ei siihen ja ylläpitoon ole varaa. Esim auto (kökkö vertaus mut ainoa joka äkkiä tuli mieleen). :/

No en ole samaa mieltä. Mielestäni ihmisellä on oikeus hankkia lapsensa juuri itselleen sopivaksi katsomassaan ijässä ja elämäntilanteessa. Samoin on oikeus vaihtaa alaa ja kouluttautua uudelleen tai jatkokouluttaa itseään, jos niin tahtoo vaikka olisikin sitten tullut jo ne lapset hankkineeksi.

Olen kyllä kanssa sitä mieltä että hiukan pitää miettiä onko kaikkeen varaa mitä haluaa. Enkä tarkoita että vain rikkaat ovat oikeutettuja lapsiin ym. elämään, mutta yleensä. Asioita olisi syytä punnita, kaikkea ei saa kerralla, eikä kuulu saadakaan.

Me mietimme tällä hetkellä, mihin meillä on varaa. Ja elämme sen mukaan.,

Ja kohta on taas vaihteeksi joku ketju jossa esim. vaahdotaan, kuinka kaikilla on yhtäläinen mahdollisuuus kouluttautua ja kaikki ovat samalla lähtöviivalla. Hiukan ristiin menevät täällä aina välillä nämä jutut. Saa toisinaan sellaisen kuvan, että yksi kun jotain sanoo, niin muut (suuri osa) ovat lampaina määkimässä perässä sitä samaa :D

semmonenkin pointti et ei kaikki opiskelijat hoidata lapsiaan ilmaiseksi!!! Kyllä ne perheen yhteenlasketut tulot on hoitomaksun määrittämisen perustalla.. Esim. meillä ku mies on töissä perusduunarina palkka (n.2500e/kk) ja minä opiskelen ja lapsi on hoidossa, hoitomaksu 130e.. eli vaikka meidän perheen tulot ei yhteensä mitkään huimat oo niin eipä ole kovin paljoo halvempi hoitomaksu kun mitä jos molemmat tienais esim. 3000 e/kk, yhteensä siis 6000e. ei miettikääpäs sitä.. :headwall:

Yhteistyössä