Nyt kaikki jotka ootte paininut jonkun rasitusvamman kanssa

La vida es un destino

Aktiivinen jäsen
11.12.2007
8 190
1
36
Kuinka kauan se on teitä vaivannut?
Kuinka parantui?
Tehtiinkö sille mitään?
Haittasiko se työntekoanne?

Elikkäs miul on tää akillesjänteen tulehdus. Joka meni paremmaksi kun ei liiemmin jalkaa rasittanut mutta nyt kun eilen erehdyin kävelemään (kun jalka oli parempi) vajaan kilometrin lenkin ihan päiväkävelyn merkeissä niin jalka sanoi taas sopimuksensa irti. |O

Noh miul on seisomatyö joudun päivän aikana juoksemaan paikasta toiseen pää kolmantena jalkana kiireen mukaan. Lisäksi minuu ahistaa et miten tää jalka tulee reagoimaan kasvavaan vatsaan ja sen mukana tuomaan painoon.

Inhottaa tosi paljon mennä taas lääkärille koska määrää sairaslomaa ja töistä joudun olee poissa :/

Mutta mites jos en jääkkään meneekl jalka vaan pahemmaks ja teen itelleni sille hallaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Mun toinen polvi pitää hirveää ääntä kun nousen portaita. Täysin kivuton ja oireeton muuten. Viime kesänä oli turvoksissa, hiukan nestettä.
Nyt se raksuu kuin näkkileipä. Kuvissa ei löytynyt mitään kun kävin tk:ssa.

Mut siul se ei siis oo vaivannut arkielämää ja liikkumista?

Miul kun tää on alkanut vaivaamaan. Liikunnallisesti aktiivisena ihmisenä niin suoraan sanottuna v*****aa kun ei pääse normaalisti lenkille. :kieh:

ja sit jos vaik kävisin hampaat irvessä väkisin niin taattu teen vaan hallaa siinä.

Mietinkin et parantuuks tää tästä ikinä? Ja kenen puoleen kannattas kääntyä tässä. Miun työterveyslääkäri ei paljoa sanonut. Määräsi mobilaattia ja lepoa.

Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:

Miul kun tää on alkanut vaivaamaan. Liikunnallisesti aktiivisena ihmisenä niin suoraan sanottuna v*****aa kun ei pääse normaalisti lenkille. :kieh:

Ei ainakaan vielä. Ainoastaan portaita ylöspäin mennessä se ääni on ihan kamala ja tunne kanssa vaikkei satukaan. :/ En tiä. Pitää varmaan käytellä tukisidettä ensikesä töissä.

Ei ainakaan vielä. Ainoastaan portaita ylöspäin mennessä se ääni on ihan kamala ja tunne kanssa vaikkei satukaan. :/ En tiä. Pitää varmaan käytellä tukisidettä ensikesä töissä.

Joo se on tosi vastenmielinen ääni. Miullakin narisee ja naksuu tää nilkka. Ja kun rasvailee sitä niin tuntee sen narinan oikein sormissakin :x :x

Joo se on tosi vastenmielinen ääni. Miullakin narisee ja naksuu tää nilkka. Ja kun rasvailee sitä niin tuntee sen narinan oikein sormissakin :x :x

Hui joo, mulla on sama jos laitan käden polven päälle ja liikuttelen jalkaa.
:/ :/
Nivel on hitusen väljä kanssa, ja mä varon koko ajan lukittamasta sitä ihan suoraksi missään tilanteessa.

Mulla on jännetupentulehdus ja ganglio (patti) ranteessa ja jonkinlainen krooninen tenniskyynärpää.. Olin töissä juustotiskillä, eikä se leikkaaminen/kanniskelu onnistunut ilman kortisonipiikkiä 2-3 kertaa vuodessa..

Hui joo, mulla on sama jos laitan käden polven päälle ja liikuttelen jalkaa.
:/ :/
Nivel on hitusen väljä kanssa, ja mä varon koko ajan lukittamasta sitä ihan suoraksi missään tilanteessa.

Ootko käynyt missään tutkimuksissa? Siis muissakun niissä kuvauksissa?
Aika oudolta kuulostaa et tollanen on jos ei mitään vikaa polvessa :/

Alkuperäinen kirjoittaja Tiutiu:
Mulla on jännetupentulehdus ja ganglio (patti) ranteessa ja jonkinlainen krooninen tenniskyynärpää.. Olin töissä juustotiskillä, eikä se leikkaaminen/kanniskelu onnistunut ilman kortisonipiikkiä 2-3 kertaa vuodessa..

Miulle sanoivat lääkärissä etteivät anna mitään lääkkeitä (paitsi se mobilaatti) tai kortisonipiikkiä kun oon raskaana. Et pitäis vaan pärjätä. :/

Mut vähän paska olla töissä kipeellä jalalla kun siihen ei saa ees helpotusta. Ja sit jos jään pois niin tulee vaan jostain syystä huono-omatunto siitä :(

En ole vielä. Kai se ois jonnekin ortopedille mentävä tmv kun ei ne tuolla arvauskeskuksessa oikein osaa sanoa juuta eikä jaata. :/

En ole vielä. Kai se ois jonnekin ortopedille mentävä tmv kun ei ne tuolla arvauskeskuksessa oikein osaa sanoa juuta eikä jaata. :/

Niin :/

Eikös fysioterapeutitkin tee tälläsiä juttuja.. Vai oonko ihan väärässä.

Mulla oli rasitusmurtuma/Mortonin neuralgia toisessa jalassa. Lekurissa pistivät kortisonia (siinä oleva puudute auttoi päivän, muuten ei mitään apua) ja jalka kuvattiin röntgenissä, kuvissa ei näkynyt mitään. Sanoivat että aina rasitusmurtuma ei näy kuvissa ja ei kai siinä muuta kuin käppäsin 4-5 viikkoa keppien kanssa jäykkäkenkäisillä kengillä, kun ei sitä jalkaa yhtään kärsinyt liikuttaa. Ja ai että se olikin kipee, ei yhtään pystynyt varaamaan ja tämmöselle aktiiviselle nuorelle ihmiselle se oli melkosen riuduttavaa.

Ai niin, kävin sitten lopuksi osteopaatilla joka hieroi jalan nopeammin kuntoon. Tuohon yhteen luuhun/luuväliin muodostui semmoinen patti, joka kyllä hävisi n. puolentoista vuoden kuluessa. Vieläkin jalassa tuntuu kipua, jos en vähään aikaan käy lenkillä tai muuten liiku tarpeeksi. Mitään tarkkaa diagnoosia en vaivalle ikinä saanut, mutta toivon vaan ettei se ikinä tule takaisin.

Rasittunut olkapää (väljä)
Ultrat, magneettikuvaus
Kortisonipiikkejä, reuma/tulehduslääkitystä, fysioterapiaa
pari vuotta ollut, viimeinen puoli vuotta ilman lääkettä ja hoitoja
rasittuu tosi helposti, ei kipua liikuteltaessa mutta tietää kyllä jos on jotain tehnyt
nukkuminen hankala
ei parane koskaan

Kuinka kauan se on teitä vaivannut? Vuodesta 1994
Kuinka parantui? Ei ole parantunut, vaikka on leikeltykin kolme kertaa.
Tehtiinkö sille mitään? Ks. yllä.
Haittasiko se työntekoanne? Kyllä haittasi siinä määrin, että Kela uudelleenkoulutti mut uuteen ammattiin.

Kyseessä nilkan isovarpaan koukistajalihaksen krooninen tulehdus. Kipu tuntuu akillesjänteen ja luun välisessä pehmytkudoksessa.

Mulla on kädestä hauislihaksessa rasitusvamma, ei onneksi sen pahempaa.

Kuinka kauan se on teitä vaivannut? tällä hetkellä pari kk, kestää varmaan sika pitkään
Kuinka parantui? Ei ole parantunut, nyt olen kuntouttamassa pikku hiljaa.
Tehtiinkö sille mitään? Ei, ultrattiin kyllä ja todettiin ettei ole tulehdusta. Sitä ennen ehdin olla aika kauan saikulla.
Haittasiko se työntekoanne? Haittasi. Saikulla olin aika pitkään. Ja nyt lopulta irtisanouduin, koska tuli näemmä tuosta työstä tuo rasitusvamma. Olen siis onneksi opiskelija, niin tämmöinen mahdollisuus oli kun ei ollut edes omaa alaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Besserwisser:
Kuinka kauan se on teitä vaivannut? Vuodesta 1994
Kuinka parantui? Ei ole parantunut, vaikka on leikeltykin kolme kertaa.
Tehtiinkö sille mitään? Ks. yllä.
Haittasiko se työntekoanne? Kyllä haittasi siinä määrin, että Kela uudelleenkoulutti mut uuteen ammattiin.

Kyseessä nilkan isovarpaan koukistajalihaksen krooninen tulehdus. Kipu tuntuu akillesjänteen ja luun välisessä pehmytkudoksessa.

Kuulostaa pahalle :/

Eli sie et voinut käydä töissä tuon jalan kanssa? Olitko kauankin sairaslomalla ennenkuin kouluttauduit uuteen ammattiin?

Eli sie et voinut käydä töissä tuon jalan kanssa? Olitko kauankin sairaslomalla ennenkuin kouluttauduit uuteen ammattiin?

Mä olin oppisopimuksella opiskelemassa myyjäksi silloin, kun tuo nilkka äityi niin pahaksi, että piti ekan kerran leikata (2000). Olin silloin saikulla jotain 6 viikkoa ja sen lisäksi puolentoista vuoden työsuhteen aikana useita yksittäisiä päiviä poissa. Olis pitäny jo ennen sitä oppisopimuskoulutusta tajuta, ettei mun nilkka kestä seisomatyötä, kun se oli jo niin monta vuotta oikkuillu.

Oppisopimuksen jälkeen kouluttauduin taloushallinnon ammattitutkintoon ja heti siitä valmistuttuani Kela myöntyi mun pyyntöön ja lääkärien suositukseen uudelleenkoulutukseen. En siis ehtiny olla saikulla ollenkaan koulujen välissä.

Nuo tuollaiset nivel- ja jännevammat tahtoo olla vähän niin kuin elinikäisiä riesoja, mullakin on kestäny oikean ranteen jännetuppitulehdus jo reilut 3 vuotta...

Mä olin oppisopimuksella opiskelemassa myyjäksi silloin, kun tuo nilkka äityi niin pahaksi, että piti ekan kerran leikata (2000). Olin silloin saikulla jotain 6 viikkoa ja sen lisäksi puolentoista vuoden työsuhteen aikana useita yksittäisiä päiviä poissa. Olis pitäny jo ennen sitä oppisopimuskoulutusta tajuta, ettei mun nilkka kestä seisomatyötä, kun se oli jo niin monta vuotta oikkuillu.

Oppisopimuksen jälkeen kouluttauduin taloushallinnon ammattitutkintoon ja heti siitä valmistuttuani Kela myöntyi mun pyyntöön ja lääkärien suositukseen uudelleenkoulutukseen. En siis ehtiny olla saikulla ollenkaan koulujen välissä.

Nuo tuollaiset nivel- ja jännevammat tahtoo olla vähän niin kuin elinikäisiä riesoja, mullakin on kestäny oikean ranteen jännetuppitulehdus jo reilut 3 vuotta...

Eli toisin sanoen tuo miun seisomatyö ei sovi tälle jalalle ja vaan pahentaa ongelmaa?

Hitto.. :/

Eli toisin sanoen tuo miun seisomatyö ei sovi tälle jalalle ja vaan pahentaa ongelmaa?

No, mulla kaikki alkoi urheiluvammasta eli revähdyksestä nilkassa. Nilkkaan alkoi kerääntyä kalkkia, joka sitten aiheuttaa tuota tulehdusta. Akillesjänteentulehdushan voi parantua täysinkin, mistä näistä tietää. Seisomatyö ei kuitenkaan ole ainakaan hyväksi silloin, kun tulehdus on päällä.

No, mulla kaikki alkoi urheiluvammasta eli revähdyksestä nilkassa. Nilkkaan alkoi kerääntyä kalkkia, joka sitten aiheuttaa tuota tulehdusta. Akillesjänteentulehdushan voi parantua täysinkin, mistä näistä tietää. Seisomatyö ei kuitenkaan ole ainakaan hyväksi silloin, kun tulehdus on päällä.

Olin viikon saikulla. Ja en siis suurempia jalan kanssa rehkinyt. Mut eilen sit menin pienelle vajaan kilometrin lenkille (kun jalka oli parempi) ja tää kipu tuli takas. Ja kävelin ihan sellasta hidasta vauhtii kun nukuttelin tuota lasta rattaisiin.

Tässä nyt punnitsen käännynkö sen lääkärin puoleen uudelleen vai menenkö nyt viikonloppunan töihin..

Olin viikon saikulla. Ja en siis suurempia jalan kanssa rehkinyt. Mut eilen sit menin pienelle vajaan kilometrin lenkille (kun jalka oli parempi) ja tää kipu tuli takas. Ja kävelin ihan sellasta hidasta vauhtii kun nukuttelin tuota lasta rattaisiin.

Tässä nyt punnitsen käännynkö sen lääkärin puoleen uudelleen vai menenkö nyt viikonloppunan töihin..

Mä suosittelisin lekurilla käyntiä, sillä "leikkimällä" noiden tulehdusten kanssa voi saada itselleen elinikäisen harmin. Kannattaa mieluumin hoitaa itsensä kunnolla kuntoon ennen nilkan rasittamista.

Mä suosittelisin lekurilla käyntiä, sillä "leikkimällä" noiden tulehdusten kanssa voi saada itselleen elinikäisen harmin. Kannattaa mieluumin hoitaa itsensä kunnolla kuntoon ennen nilkan rasittamista.

Niin täytyy varmasti tehdä :/

Täytyykin soittaa sinne jo tänään.

Harmittaa vaan se töistä poissaolo mut en kait minä sille minkään mahda :/

Yhteistyössä