Nyt kaikki heti kauppaan hamstraamaan ruokaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :o
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja lihaa:
Ei ehkä lopukkaan mut sit on niitä hulluja jotka on jo nyt käyny hamstraamassa hyllyt tyhjiksi siltä varalta että ruoka voi loppua. Ihmiset ostaa lakonpelossa ihan hulluna enemmän kun normaalisti. Niihin iskee paniikki ja hyllyt tyhjenee.
Sen uskon, että hyllyt tyhjenee nopeasti. Siitä huolimatta uskon, että lihoja riittää. Kalliimmaksi voi kyllä tulla.

Mä taidan tehdä soijarouheesta kastiketta pitkästä aikaa. :)
Jätän lihat (tälläkertaa ) niille jotka enenmän tarvii.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Viimeaikaisten kavisruokakeskustelujen perusteella voisi päätellä että moni syö mielummin kynsiään kuin kasvisruokaa :D
No aika tyhjää oli pakastealtaallakin. Ja no oikeastaan koko kaupassa.
Noh, jos vaan kynnet on tarpeeksi pitkät, niin eläähän niilläkin 3 päivää :D

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Kyllä ne lihat ja kalat loppuu kaupoista, kun hörhöt ostavat niitä kaapit täyteen "varastoon" mädäntymään.
Kolmessa päivässäkö? Kyllä mä luulen, että moni syö mieluummin vaikka kasvisruokaa kuin maksaa yli 50 e / kg lihasta. Siis kolmen päivän ajan. Eri juttu, jos lakko jatkuisi pidempään, niin sitten varmaan lihan kilohinnankin kipukynnys nousisi saatavuuden mukaan.

Kyllä ne hamstraa ihan varastoonkin. Viimeksi kun leipomot meni lakkoon näin prismassa eläkeläispapan jolla oli kärryt täynnä ranskanleipää. Ei se niitä kaiia voi syödä sen pienen lakon aikana mut niitä varastoiddaan maailmanlopun varalta pakkaseen. Toiset vaan sekoo.

Kyllä ne hamstraa ihan varastoonkin. Viimeksi kun leipomot meni lakkoon näin prismassa eläkeläispapan jolla oli kärryt täynnä ranskanleipää. Ei se niitä kaiia voi syödä sen pienen lakon aikana mut niitä varastoiddaan maailmanlopun varalta pakkaseen. Toiset vaan sekoo.
Mä edellisessä tarkoitin sitä, että jos kaupasta on muu liha kuin se yli 50 e maksava loppunut, niin melko moni taitaa sen 3 päivää kuitenkin tyytyä muuhun sapuskaan kuin siihen kalliiseen lihaan. Eikä ainakaan ala hamstrata sitä kallista lihaa kolmen päivän takia.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja wand:
Voi vitsit, kerrankin tuli hyvään saumaan tehtyä kaupasta kunnon ruokaostokset :)

p.s. Meillä ei syödä silti pelkkää einestä, mutta voisihan se ottaa päähän lähteä tekemään viikon ruokaostoksia sinne hysteeristen hamstraajien sekaan ;)

Voi p...... tätä puolta asiasta en ajatellutkaan... :/
Huomenna kun piti mennä kaupoille, mutta en vihaa mitään muuta niin kuin hirveää ryysistä.

Rättipuolella pitäisi kyllä myös käydä.. siellä varmaan olisi väljempää? eikai ne hamstraajat sinne eksy kun taistelevat verissäpäin viimeisistä leivistä.. ?

Ehei.. Rauhassa saat olla.. Mutta kassajonottamista varten suosittelisin varaamaan taisteluvaunuiksi kahden istuttavat autokärryt, mp3-soittimen, vesipullon sekä retkijakkaran :/

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Kyllä ne lihat ja kalat loppuu kaupoista, kun hörhöt ostavat niitä kaapit täyteen "varastoon" mädäntymään.
Kolmessa päivässäkö? Kyllä mä luulen, että moni syö mieluummin vaikka kasvisruokaa kuin maksaa yli 50 e / kg lihasta. Siis kolmen päivän ajan. Eri juttu, jos lakko jatkuisi pidempään, niin sitten varmaan lihan kilohinnankin kipukynnys nousisi saatavuuden mukaan.

:( Varmasti se lakko joihinkin noin vaikuttaa. Eläkeikäisillä voi olla liian hyvin vielä muistissa sodan aikainen ruokapula.

Voi vitsit, kerrankin tuli hyvään saumaan tehtyä kaupasta kunnon ruokaostokset :)

p.s. Meillä ei syödä silti pelkkää einestä, mutta voisihan se ottaa päähän lähteä tekemään viikon ruokaostoksia sinne hysteeristen hamstraajien sekaan ;)

Huomenna kun piti mennä kaupoille, mutta en vihaa mitään muuta niin kuin hirveää ryysistä.

Rättipuolella pitäisi kyllä myös käydä.. siellä varmaan olisi väljempää? eikai ne hamstraajat sinne eksy kun taistelevat verissäpäin viimeisistä leivistä.. ?

Ehei.. Rauhassa saat olla.. Mutta kassajonottamista varten suosittelisin varaamaan taisteluvaunuiksi kahden istuttavat autokärryt, mp3-soittimen, vesipullon sekä retkijakkaran :/

Auts! :D Aivan... :snotty: Äh.. mä meen kans lakkoon enkä liikahda kotoa mihinkään.. tai ainakaan kauppojen lähistölle.
:xmas:

No joo jäljelle jää muutamakin muu lihanvalmistaja mutta arvaas vaan kuinka moni muu on nyt ostamassa niitä samoja lihoja kun sinä? Ne muut kun ei mee lakkoon menee varmaan aika kuumille kiville.
Jotenkin vaikea uskoa, että kolmessa päivässä kaikki lihat ja kalat kaupoista loppuisi.

No itseasiassa siellä kaupassa oli aika tyhjää tänään. Minäkin kävin kun oli kurkku ja maito loppu. Ja en saanut kurkkua, se oli loppunut, ajattelin ostaa myös kanasuikaleita ruokaa varten, niitäkään ei ollut, samoin koko liha- ja kalatiski oli melkoisen tyhjänä.

Kolmessa päivässä tyhjenee tiskit aika helposti, jos joku vielä tavaraa hamstraa. Niin ja itse olin käynyt kaupassa viime keskiviikkona.

Syödään kaikki ravintolassa tää viikko. Ei vituta kassajonoissa ja liian harvoin kukaan meistä saa hemmotella itseään syömällä ulkona. Mä äänestän ravintolaruokailua. Käsi ylös kuka on mukana?

Luojan kiitos jos einekset loppuvat kaupasta. Moista törkyä ei enää tarvitsisi sen jälkeen sinne tuoda. Toivottavasti lakko kestää vuoden ja ihmiset opettelevat valmistamaan ruokaa itse.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
No itseasiassa siellä kaupassa oli aika tyhjää tänään. Minäkin kävin kun oli kurkku ja maito loppu. Ja en saanut kurkkua, se oli loppunut, ajattelin ostaa myös kanasuikaleita ruokaa varten, niitäkään ei ollut, samoin koko liha- ja kalatiski oli melkoisen tyhjänä.

Kolmessa päivässä tyhjenee tiskit aika helposti, jos joku vielä tavaraa hamstraa. Niin ja itse olin käynyt kaupassa viime keskiviikkona.
Mä olen niin tottunut siihen, että Myyrmannin Citymarketissa ei ole läheskään aina luomulihaa, että luultavasti osaan ostaa jotain muuta, jos muissakaan kaupoissa ei sitä ole. Kolmen päivän vuoksi en ala sitä vielä tuottajaltakaan suoraan tilaamaan, mutta jos lakko pitkittyisi, niin sitten olisi ehkä pakko.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luojan kiitos jos einekset loppuvat kaupasta. Moista törkyä ei enää tarvitsisi sen jälkeen sinne tuoda. Toivottavasti lakko kestää vuoden ja ihmiset opettelevat valmistamaan ruokaa itse.

Oletko sä yhtään lukenut tätä ketjua? Loppuu paljon muutakin kuin eineksiä, ihan niitä ruuanvalmistuksen raaka-aineita mm. liha ja kana.
Samoin leipä.

Alkuperäinen kirjoittaja sissi:
Syödään kaikki ravintolassa tää viikko. Ei vituta kassajonoissa ja liian harvoin kukaan meistä saa hemmotella itseään syömällä ulkona. Mä äänestän ravintolaruokailua. Käsi ylös kuka on mukana?
Mä voin ainakin lähteä mukaan :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja annupannu:
No eipä lopu ruoka jos nuo lakkoilee. Ei ole ruokaa nähneetkään mössöt. Voisivat vaikka sulkea tehtaansa vallan.

Ai niinkuin Atrian luomunaudanjauheliha? Tai Vaasan leivät..? :o

Vaasan leivät on suurin piirtein kaikki kyllästetty emulgointiaineilla (mitä hemmetti, leivässä!?!) ja muilla lisäaineilla. Eli ala-arvoista leipää ja pilkantekoa aidolle kunnon leivälle.

Samaa mieltä kuin monet muutkin. Emme hirveästi menetä kun suurimmat tehokkuteen ja rahan tahkoomiseen keskittyvät firmat seisovat. Rahaa tahotaan huonoilla raaka-aineilla ja lisäaineilla. Ugh, taas pääsin lempiaiheeseeni :D

Kolmen päivän vuoksi en ala sitä vielä tuottajaltakaan suoraan tilaamaan, mutta jos lakko pitkittyisi, niin sitten olisi ehkä pakko.

OT: Oletko tilannut joskus suoraan tilalta luomulihaa?
Mietin vaan että onko Helsingin lähistöllä jossain luomutilaa ja mitä se liha mahtaisi maksaa jos hakisi isoman erän pakkaseen...

p.s me pohdittiin tätä jo tossa muutama viikko sitten... :xmas:

Jes! Kannatan! Ja ostamaan raaka-aineita pienemmiltäkin valmistajilta, jotka monet sentään vielä arvostavat ruokaa eikä tunge emulgointiaineita leipään ja lilluta lihoja oranssissa limassa (joka koostuu paskimmasta öljystä ja lisäaineista) :)

Auts! :D Aivan... :snotty: Äh.. mä meen kans lakkoon enkä liikahda kotoa mihinkään.. tai ainakaan kauppojen lähistölle.

Mä myös mennä vaikka tukilakkoon :attn: :D

Mä myös mennä vaikka tukilakkoon :attn: :D

Verbit eivät näköjään ole vahva puoleni :D..

OT: Oletko tilannut joskus suoraan tilalta luomulihaa?
Mietin vaan että onko Helsingin lähistöllä jossain luomutilaa ja mitä se liha mahtaisi maksaa jos hakisi isoman erän pakkaseen...

p.s me pohdittiin tätä jo tossa muutama viikko sitten... :xmas:
Mä olen tilannut toistaiseksi vain Citymarketin kautta. Eli pyysin lihatiskin "setää" tilaamaan mulle tietyltä tuottajalta. Harkinnassa on tilata kyllä ihan suoraankin, pitää vaan saada ensin pakastimia tarpeeksi tyhjäksi ja koittaa arvioida, milloin olisin takuuvarmasti kotona...mun työni kun on säännöllisen epäsäännöllistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni:
Mua vaan eniten huolettaa tuossa saakelin lakossa et miten me pärjätään ku kolmelta päivältä tulee vaan lakko avustus 16e päivä ja ollaan just nyt muutenkin aika kusessa!!! :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

Mutta siis työnantajan vaatimukset ihan älyttömät!! |O |O :headwall: :headwall:

kenellä ninni on töissä ? :whistle:

Yhteistyössä